Flytoget feirer også ti år...

Re: Flytoget feirer også ti år...

Martin: De rabatterte billetene kan kjøpes på automaten.

Martin: De rabatterte billetene kan kjøpes på automaten.

Da står det feil på flytoget.no:

Alle rabatterte billetter må kjøpes i billettautomatene eller i skranke.
(Nederst på denne siden).

Samma det.. Er ikke "honnør" før om 42 år..

Edit: Oooops!! Så nå hva det stod der.. Innrømmer at jeg så feil..

Og siden det aldri er noen kontroll, vet jeg om mange som kjører på rabatterte billetter...

Og siden det aldri er noen kontroll, vet jeg om mange som kjører på rabatterte billetter...

For å komme seg fra der jeg jobber til Flytoget, går man opp ved siden av Radisson SAS, og man kommer ned på perrongen i motsatt ende av terminalen.. En tidligere kollega, hadde alltid med seg en billett, i tilfelle det stod noen der og sjekket..

Det er et vendekors der du skal gjennom da, og du må jo hoppe over dette. Hvis du tar det såpass ofte er det jo bare å kjøpe et ansatte-klippekort. Eller har ikke dere GM-kort på Fedex??

Det er et vendekors der du skal gjennom da, og du må jo hoppe over dette. Hvis du tar det såpass ofte er det jo bare å kjøpe et ansatte-klippekort. Eller har ikke dere GM-kort på Fedex??

GM-kort har vi vel ikke, men jeg vet at vi kan få rabatt på Flytoget om man bruker det til og fra jobb. Bruker det ikke selv (logisk nok, da jeg bor "andre veien), men vet om kollegaer som har det.. Men han syntes vel det ble for dyrt og..

Ihvertfall med GM-kort rabatt så blir jo kostnaden for reisen til Oslo mindre enn beregningsgrunnlaget for reisefradrag - så det er ingen dårlig deal ihvertfall. Men det koster jo nok, selvsagt...

GM-kort har vi vel ikke, men jeg vet at vi kan få rabatt på Flytoget om man bruker det til og fra jobb. Bruker det ikke selv (logisk nok, da jeg bor "andre veien), men vet om kollegaer som har det.. Men han syntes vel det ble for dyrt og..
Mener på at du har sagt at du har hatt GM-kort før. Man må ha GM/MM-kort hvis man i sitt daglige arbeid skal være på rød sone på OSL, altså innforbi gjerdet. Og du jobber vel innforbi gjør du ikke?

Mener på at du har sagt at du har hatt GM-kort før. Man må ha GM/MM-kort hvis man i sitt daglige arbeid skal være på rød sone på OSL, altså innforbi gjerdet. Og du jobber vel innforbi gjør du ikke?

Har i løpet av de tre årene jeg har jobbet her, aldri hatt noe behov for å gå hverken gjennom, over eller under noe gjerde, nei..

Jeg er enig i at Flytoget er ganske dyrt, 160 kr., men prisen har vært relativt stabil de siste årene. Avstanden til Flybussen er ganske minimal, denne koster 140 kr - riktignok kan man få noen rabatter om man bestiller på nett.

Som student får jeg halv pris på Flytoget, noe som er meget bra sett i forhold til at NSB maks gir 25 prosent rabatt til studenter. Det er faktisk billigere for meg å reise med Flytoget enn et NSB-tog opp til Gardermoen. Dessuten er jo Flytoget en del raskere og har hyppigere avganger.

Så med unntak av alt tullet med Romeriksporten, synes jeg Flytoget er en norsk samferdselssuksess!

Har i løpet av de tre årene jeg har jobbet her, aldri hatt noe behov for å gå hverken gjennom, over eller under noe gjerde, nei..
Ok.

Det er denne posten jeg tenkte tilbake på. Fra da A380en var på OSL. Men ser at jeg husket feil mtp det med GM-kort.

Back