Flyshow, Flydager og Fly-inns 2014.

Ser at Aerostars er bekreftet til Værnes nå, var det de du tenkte på tidligere myhrair, eller er det noe annet som ikke er bekreftet ennå?

MiG-15 er jo i såfall et lite scoop, kun én flygende maskin i Europa og det virker ikke som den pleier å dra særlig langt hjemmefra.

Begynner å komme seg, men savner fortsatt litt mere nyere jagere. en norsk F-16 er vel i det minste laget

Programmet er veldig bra, selvfølgelig Værnes er ikke same som Volkel, Ostrava Radom eller RIAT. Værnes er ikke kjent cyklisk airshow med budsjett over hundre millioner. Ikke klage så mye.fjellene, sjø og fly, det perfekte sted for gode bilder ;)

Who paid you off? ;)

Arrangørene av Værnes airshow la selv lista ganske høyt, og selv om mye av grunnen til at det blir som det blir er utenfor deres kontroll så er litt pepper velfortjent. Som da de hadde bilder av Blue Angels både på nettsidene og Facebook-sidene deres, og oppriktig så ut til å tro at det ikke ville være noe problem å få de til Værnes. Og ser man på kommentarene på Facebook-sidene så ser jo folk ut til å forvente alt fra F-35 til Su-35 og Russian Knights, og når de da får servert det samme programmet som på en vanlig Flydag på Kjeller, så har jeg full forståelse for at folk blir litt skuffa.

Men ja, det er jo ikke verre enn å ta turen et annet sted enn til Værnes hvis man ikke liker programmet der, Karup ser lovende ut og Tiger Meet er den samme uka ;)

Det er normalt at folk vil ha pak-fa, f35 og spaceshuttle Discovery alt i lufta, jeg vil ha og ;) blue angels på facebook side, Riat i 2013 har F35 :P

Realistisk, Norge i den europeiske airshow tabell er tredje verden pga dere har ikke kjent airshow som er hver år eller to år, luftforsvaret er ikke interessert om det, derefor tror jeg at program Værnes er veldig bra. Det er umulig å gjøre noen i toppklasse uten store sponsorer og luftforsvaret støtte og selvfølgelig ikke på første flyshow.

Det er godt program og snart kommer mer fly, orlik kanskje og ;)

Ikke klage, dere skal støtte arrangørene ikke jeg. Support your troops ;)

Årets RAF Typhoon displaymaskin. Liker halen, men canardene kunne de godt ha droppet...

1458668_297872590337403_1239710161_n.jpg

BkC9bKBIgAAzRHH.jpg

BkCXXLTIEAAAkyr.jpg:large

SWAFHF kommer till Karup med SK 16 och med SK 35C Draken.
Backup för Draken blir J 34 Hawker Hunter.

Men Karup er bare søndagen ? Noen som vet eventuelt hvordan det blir med Øving på Lørdagen ?

Frecce Tricolori vil delta på følgende show utenfor Italia i år (ingen i Norge).
- Cazaux, France
- RIAT Fairford, UK
- Payerne, Swiss (second weekend)
- Kleine Brogel, Belgium
- Malta Airshow, Malta
- Madrid, Spain

Back