Flyshow, Flydager og Fly-inns 2014.

100 liter i bobil og politi kontroll :)

Du og Magdalena turister i sveitts, fem dager. Du har en email fra banken din "5 liters Smirnoff er bedre idee"

:D

Bare å se starfighteren i luft er verd turen.....visst den kommer seg i lufta...men ellers syntes jeg også det var litt tynt.

Presiserer igjen at det som er listet opp er bare en del av de som kommer, flere av de store krever god planlegging og det er større risiko for at noe uventet skjer, slikt slippes ofte nærmere flyshowet... Men listen jeg har sett innholdet noen gullkorn også...

Kryss fingeren ;)

RNoAF - Saab Safari

Bare ?

Are you f...in kidding me ? :D

Neida, det er flere, men de slipper ikke flere på ei lita stund, medio Mars kan man begynne og få en del bekreftet, det er jo slik at mange operatører som flyver under flyshow ikke bekreftet at de kommer før i Mars...så man må våre litt tålmodig en liten måned til..

Av en eller annen grunn trodde jeg at Red Arrows kanskje skulle ta en tur innom Norge i år, men slik er det tydeligvis ikke. Dog får både Luchtmachtdagen og Karup besøk av the Reds.

Luftforsvarets airshow-deltakelse i år.

- Værnes air base, Norway on 21.- 22. June with a variety of aircraft from RNoAF.
- Gilze-Rijen, The Netherlands on 20. - 21. June 2014 DA 20 Falcon (S)
- Karup, Denmark on 22. June DA 20 Falcon (S)
- Royal Air Force Fairford, England on 19. - 20. July C-130J Super Hercules (S)
- Oulu International Airport, Finland on 9. - 10. August 2x F 16 (S)
- Air Base Payerne, Switzerland on 6. - 7. September 2x F 16. (S)
- Kleine Brogel, Belgium on 13. - 14. September P3C Orion. (S)

Det meste her er ting som skal på "static", men det er mer aktivitet enn i fjor om ikke annet :)

Ser det ligger ut en del av flyene her, jeg har sett denne listen og det er mye, særlig større fly som ikke er opplistet, og det ser også ut som at de har fått til å få et oppvisningsteam til å komme selv om mange har vært pessimist ;)
http://envaspotter.wordpress.com/vaernes-airshow-2014/

Hei hva slags oppvisningsteam er det snakk om?

Er det et av de store formasjonsteamene Ala Frecce, Reds eller PdF?

Hei hva slags oppvisningsteam er det snakk om?

Er det et av de store formasjonsteamene Ala Frecce, Reds eller PdF?

Det har jeg lovet å ikke røpe, men som sakt, de kommer med det snart/iløpet av Mars. Det KAN være et av de du listet opp, eller det KAN likesågodt være ett lignende ;) så får du se hva du tolker ut av det :) men det er planlagt å ha et oppvisningsteam med gamle fly og et med "nye" fly (alla Frecce og Red Arrow)... Forøvrig har de begynt å bli aktive på Facebook nå :)

Det har jeg lovet å ikke røpe, men som sakt, de kommer med det snart/iløpet av Mars. Det KAN være et av de du listet opp, eller det KAN likesågodt være ett lignende ;) så får du se hva du tolker ut av det :) men det er planlagt å ha et oppvisningsteam med gamle fly og et med "nye" fly (alla Frecce og Red Arrow)... Forøvrig har de begynt å bli aktive på Facebook nå :)

Okei takk ser den. Ser og at det ikke blir Patrouille Suisse eller PC7Team siden de alt har lagt ut listen sin og der står ikke Norge.

Vet du om de har noe utenlandske jagerflyoppvisninger på trappene? Type Eurofighter, Gripen, Rafaele eller lignende?

Jeg snakket såvidt med en av arrangørene på Facebook for noen uker siden, han sa at de sliter med å få utenlandske militære til å delta, hvilket ikke er så rart siden Luftforsvaret så og si aldri deltar med noe annet enn static på show i utlandet. Vi vet allerede at følgende ikke kommer.

Display teams: Red Arrows, Patrouille Suisse, PC-7 Team, Breitling Jet Team,
Patrulla Águila, Patrulla Aspa, Team Iskra og Orlik.

Solo Displays: Sveits F-18, Nederland F-16 og Apache, RAF Typhoon og Tucano, Hellas F-16, Polen MiG-29 og Su-22.

Back