Flyselskap på facebook (Syting og klaging på SAS)

Re: Flyselskap på facebook (Syting og klaging på SAS)

Tydelig at SAS vekker følelser i alle fall. Hvordan er det hos andre selskaper? Hos Swiss har jeg knapt sett en negativ kommentar, selv om de også daglig roter vekk bagasje og har forsinkede fly. Sutrer nordmenn mer enn andre?

Her er tråden fra innmelding i eurobonus
Steffen Nicolaysen SAS er best og i mitt hjerte. Veldig bra service;-);-)
Liker · Svar · 9 · 8. juli kl. 03:07 via mobil

Kristian Jensen Har minimum 2 fly reiser i uken, og reiser konsekvent med sas. Skyr Norwegian som pesten.
Hvorfor??
Jo, service hos Norwegian er minimal... Og bilettene er ikke billigere heller... Er avhengi av å ha full flex biletter, og ekstra bagasje.... Då slipper...Vis mer
Liker · Svar · 8 · 12. juli kl. 22:12 via mobil

Stein Lauritz Sund Korrupsjon satt i system. De som får dekket flyreisen av jobben bruker jo poengene privat. Med andre ord d.... de i hva billetten koster.
Liker · Svar · 6 · 12. juli kl. 17:45 via mobil

Trygve Ekhaugen Meld deg PÅ! JEG SPONSER TUREN VIA MINE SKATTEKRONER!
Liker · Svar · 4 · 12. juli kl. 19:28

Thore Thoresen Kan desverre ikke allted velge flyselskap sjøl.Men min erfaring sier at SAS er best.Uten tvil.Når jeg betaler og bestemmer sjøl,er der kunn SAS.
Liker · Svar · 3 · søndag kl. 02:20 via mobil

Terje Marthinusen flyr ikke med sas
Liker · Svar · 3 · 12. juli kl. 17:20 via mobil

Andreas Grimelund Flyr aldri med SAS. Jeg husker godt da Bergen-Oslo kostet 3.300,- og Bergen-København 5.500,-. Det var laveste pris.......før SAS fikk konkurranse fra Norwegian. SAS har loppet nordmenn for mer enn nok penger...!
Liker · Svar · 3 · 12. juli kl. 16:13

Christian H. F. Kamhaug Og få gratis wifi ombord! http://bit.ly/12YLh60

Internet onboard - SAS
www.flysas.com
We are now taking even better care of your time when you fly with us! Keep in to...
Vis mer
Liker · Svar · 3 · 10. juli kl. 12:53

Lars Øivind Stenersen Reiser helst med SAS, bedre service.
Liker · Svar · 3 · 7. juli kl. 17:24 via mobil

Bill Troiani I've tried to fill this out a few times.. can't get it to work.
Liker · Svar · 1 · søndag kl. 13:54

Sturla Sævereide Hva med en status match for oss som har status hos andre selskaper, og ikke vil begynne på bunn igjen et års tid?
Liker · Svar · 2 · 9. juli kl. 00:56

Staale Elden sas er best.
Liker · Svar · 2 · 7. juli kl. 23:56

Fongfa Wanthong Det har jeg også.
Liker · Svar · 5. juli kl. 17:52

Jan Arne Johansen I've tried to fill this out a few times.. can't get it to work.
Liker · Svar · for 23 timer siden

Rita Fagerland Nix reise aldri langdistanse mer med SAS. Kan alltid ta en kort tur på et par timer men det er nok, heldigvis mange andre flyselskap.
Liker · Svar · lørdag kl. 08:08

Øystein Grønbeck Kunne ikke tenke meg, reiser alltid med Norwegian, Norges eget flyselskap.. SAS er statssubsjonert av tre land, fly flate
Liker · Svar · 1 · 12. juli kl. 20:30

Diaz Gonzalez Flyr ikke med SAS, Air Somalia er bedre enn SAS! Flyr best med KLM, AF, eller United AL.
Liker · Svar · 2 · 12. juli kl. 18:59

Trond Aanensen Bra kvalitet - dyrt og svært dårlig drevet. Svensk sjef tjener 10-talls millioner og norske skattebetalere blør milliarder.
Liker · Svar · 1 · 12. juli kl. 16:05

Terje Stavik Jeg reiste nylig tur/retur New York. Positivt at mat og drikke var inkludert, men betjeningen må skjerpe seg. De er fortsatt for lite positive, og når det kom til kjøp av varer var de utsolgt for mange av de som reiste på økonomi. ingen beklagelser.
Liker · Svar · 1 · 9. juli kl. 14:17 via mobil

Anne-margrethe Nylund Jeg liker også SAS.
Liker · Svar · 1 · 7. juli kl. 21:10 via mobil

Åsa Høibakk SAS...alltid for meg, når jeg reiser!
Liker · Svar · 1 · 5. juli kl. 12:47

Thomas Hunter-Dodds SAS er ikke et bra flyselskap, det vet jeg etter flere år med mer fly enn bakke, der er jeg enig. Men til alle dere som sutrer om flypoeng, business turer og vanskeligheter for gull: frequent flyer programmer er ikke noe nytt, slutt å syt og kutt ut den klassiske norske janteloven! De som flyr mer er bedre kunder og burde få en lettere og mer behagelig reise, business eller privat, BASTA
Liker · Svar · 2 · søndag kl. 02:50 via mobil

Steinar Eide hva koster det og fly mellom bergen og trondheim?
Liker · Svar · for 2 minutter siden

Bless Stein ja med statlig support.. bullshit, og folk støtter dette!
Liker · Svar · for 2 timer siden

Kari Wosnitza Hamre Har EuroBonus kort, men fikk ikke til å logge meg inn...
Liker · Svar · for 2 timer siden

Jan Petter Paulsen altid sas
Liker · Svar · for 3 timer siden

Harry Øvretveit Vi må jo legge til alle underskuddene i SAS,på billlettprisen,først da får vi se hvor mye dyrere det er å fly med SAS enn med Norwegian
Liker · Svar · for 6 timer siden

Steffan Daniel Bos-Haugen Status match would get me interested
Liker · Svar · for 6 timer siden

Klauidus Turner Mmmm... Jeg var med i brithisairways ulykken og jeg har fått gull medlem skap i 5 år helt gratis med dere skjønner nok hvorfor.
Liker · Svar · for 22 timer siden via mobil

Trygve Ekhaugen Ja vel da er ikke vi av samme mening. Uten støtte av statene Danmark, Sverige og Norge hadde ikke SAS bestått. Mens andre selskaper må skaffe seg inntekter på ordinær virksomhet.
Liker · Svar · for 23 timer siden

Harald Janeschitz Bare meld dere på. Skattebetalerene tar regningen.
Liker · Svar · i går kl. 19:35

Øyvind Lindahl Nådde gullstatus på tirsdag. Første gulltur var med Widerøe fra TRF til CPH på onsdag
Hvis jeg kan. Flyr jeg SAS!
Liker · Svar · i går kl. 17:02 via mobil

Evelyn Knutsen Idag vet dessverre ikke SAS cabinpersonale hva service er..... Beklager hvis jeg tråkker noen på tærne, men jevnt over virker det som om at dette er et helt glemt ord i deres hverdag..........
Liker · Svar · søndag kl. 16:48

Evelyn Knutsen Hvor mye utgjør 1000 poeng hos SAS mot 1000 poeng hos Norwegian?
Liker · Svar · søndag kl. 16:46

Dag Øystein Johansen SAS: sucky-ass airline.
Liker · Svar · 12. juli kl. 23:08 via mobil

Agnes Kristine Skulle ette registerer noen flyreiser, kalenderen hadde ikke mer enn 27 dager i juni, æ var å reise den 28 juni, kalenderen var fra januar til juni, hva gjør æ da.
Liker · Svar · 11. juli kl. 21:50 · Redigert

Gunn Lisbeth Prestårhus Bestilte mitt for ca. 4 uker siden, har fremdeles ikke fått det, hva kan grunnen være?
Liker · Svar · 11. juli kl. 01:10

Torun Jølle Hater alle disse bonuskortene, alle flybilletter hadde blitt rimeligere uten bonus-systemer!
Liker · Svar · 10. juli kl. 21:35

Thor Erik Støvland Får man bonuspoeng på Widerøes ruter innenlands?
Liker · Svar · 8. juli kl. 20:40

Sveinung Andy Andersen SAS er Ræva,,, allways!!!!
Liker · Svar · 8. juli kl. 13:00 via mobil

Else Marie Jonsson Hadde vært fornøyd om jeg fikk sjekka inn mobilen...
Liker · Svar · 6. juli kl. 22:56 via mobil

Irma Marie Larsen kos dæ masse
Liker · Svar · 5. juli kl. 17:45

Inger Kobbeltvedt Jeg liker bedre å betale for den varen jeg skal ha.da blir det likt for alle.
Liker · Svar · 5. juli kl. 17:16 via mobil

Eva Torgunn Bråthen Når er det dere reiser ???En tur til Hol først ??????
Liker · Svar · 5. juli kl. 15:23

Wenche Aasland Gå for gull. Har de slutta å fly i SAS.
Liker · Svar · 4. juli kl. 22:23

Rita Holst Moe Gull; æ skjønna jo koffør du likte den .....før du e jo ikkje spesielt glad i å flyg!
Liker · Svar · 4. juli kl. 19:39

Inge Widar Benifax Svingen Tenk om NSB kunne gjort det samme! Noe å tenke på for NSB i fremtiden!:-)
Liker · Svar · søndag kl. 10:02

Mari-Anne Jacobsen Mye rot med de poengene, vi dro til Bangkok, videre til Phuket med retur,med SAS og Thai Air. 1 av oss fikk poeng fra oslo til Bangkok, den andre fikk ingen poeng, og returen fikk ingen av oss poeng før. Kort nummret var lagt inn ved bestilling av bilettene. Sendte klage til SAS, fikk til svar at da måtte vi bilette plasser merket med enten x eller Y. Vi hadde Y, så anslår dette som lureri fra SAS sin side. Sendte også inn kopi av bilettene.
Liker · Svar · 1 · 5. juli kl. 16:05 · Redigert

Sverre Sivertsen ser helst at jeg slipper å fly noe som hels

Ikke alle er like gode til å stave heller ....

Dag Øystein Johansen SAS: sucky-ass airline.
Liker · Svar · 12. juli kl. 23:08 via mobil

Men det er jo nesten bare nordmenn som poster ... ??

De postene som er på norsk er "targeted" til de som har enten FB på norsk eller registrert bosted i Norge (tror det er slik det funker) og er kun synlig for dem. Ser f.eks Swiss poster targeted poster med tilbudspriser i NOK, slik at kun nordmenn ser det. Da er det naturlig at det kun er norskies som svarer.

Er det virkelig noen som tør legge inn riktige personalia på Facebook? Siden jeg er over 100 år gammel, født i Nord-korea og bor på Nordpolen så slipper jeg unna mye targeted poster. Jeg er da heller ikke så lett å finne for de som driver med graph search.

Finnes utrolig mange fjortiser som mener at deres engelskkunnskaper er tilstrekkelig til å bruke det i all offentlighet.
Glad jeg er ferdig med ungdomsskole+vgs ^_^

Morsomt å se på kommentarene når SAS lanserer tilbud:
Akkurat nå! 1 000 000 billige reiser på SAS. Bestill senest 27.august. http://bit.ly/16YVAvg (Reiseperiode 13. september til 31. mars)

Ole Engstrøm
sjekket ut og ser at det er billig en vei og dyrt hjem. mao dyrt ! Snudde reisene og fant at det ble billig begge veier. SAS lurer ikke meg. 100% lokkepriser!!
Liker · Svar · 3 · for 12 timer siden..

Ghulam Rasool Zahid
Bare lureri.
Liker · Svar · 1 · for 12 timer siden via mobil..

Petter Hamre
Til der en sko tru att ingen kunne bu , en vei
Liker · Svar · for ca. en time siden..

Ghulam Rasool Zahid
Very poor service.haaving valid tickets, we were not allowed to travel and we were told that we are late and our tickets are not valid any more. Never again. Sorry sas.
Liker · Svar · for 12 timer siden via mobil..

Hiwa Fatollahzadeh
det verste vi har opplevd med å reise med SAS
Liker · Svar · for 13 timer siden..

Steffen Nicolaysen
Møt opp til riktig tid da. Reiser veldig mye og SAS er helt topp service slipper kø også med fast-track. Veldig fornøyd!!!!!
Liker · Svar · 3 · for 11 timer siden via mobil..

Kirsti Hanssen
Men det er billig en vei å dyrt andre veien .
Liker · Svar · 1 · for 10 timer siden via mobil..

Thomas Eriksen
Reklamen på TV sier at det passer med "Min" ferie. Nei det gjør ikke det. For den helgen jeg ønsker fly billetter må jeg ut med 3800. Hvor 3000 er en vei. Det er ikke spesielt billig. Enda bedre blir det når hjemreise alle andre dager den mnd. koster 600-900.
Liker · Svar · for ca. en time siden

Last edited:

Massevis av eksempler på dette på FB. Når mitt selskap annonserte at frivekten ("baggage allowance") skal settes opp fra 01SEP, noe som de fleste kunder burde mene er toppers, så kom det også negative kommentarer. Jeg synes den "beste" var denne, spesielt den siste setningen:

Qatar Airways, where is a clarification on how and whether this will affect the airworthiness of the aircraft?? Isn't this gonna bring the overall flight weight closer to the MTOW (maximum takeoff weight)? How do you make a public announcement without stating this?!

Ja, hva skal man si... Jeg prøvde ihvertfall å si noe når jeg svarte på det. :-)

Back