Flyr med Trondheim - Alicante/Tromsø

Someone

Moderator
Medlem
Flyr med Trondheim - Alicante/Tromsø

Flyr har annonsert sine første 2 ruter som ikke går fra OSL

TRD-TOS - Starter 9 desember
TRD-ALC - Starter 22 februar

Har ikke fått sjekket frekvens og rutetider

Re: Flyr med Trondheim - Alicante/Tromsø

Ser ut som 3x ukentlig for TRD-TOS og 1x ukentlig for TRD-ALC

Mildt sagt overraskende valg av ruter. Går rett i konkurranse med WF og SK på TRD-TOS, en rute som Norwegian aldri fikk til. DY har 1x ukentlig ALC (2 fra S22), men mulig det er rom for litt konkurranse på den ruten.

Forøvrig litt rart å annonsere en rute som kun er i salg 1 måned frem i tid siden de ikke har lagt ut S22-ruter enda.

Mildt sagt overraskende valg av ruter. Går rett i konkurranse med WF og SK på TRD-TOS, en rute som Norwegian aldri fikk til. DY har 1x ukentlig ALC (2 fra S22), men mulig det er rom for litt konkurranse på den ruten.

Forøvrig litt rart å annonsere en rute som kun er i salg 1 måned frem i tid siden de ikke har lagt ut S22-ruter enda.

TRD-TOS ligger inne med4x uektnlig når jeg sjekker. TRD-ALC starter med 1x, men øker til 2x ukentlig mot midten av mars.

Som du er inne på så selges ikke noe etter Mars, men kan vel anta den da blir forlenget.

Ikke umulig det har noe med slot-status å gjøre og før de får slots som sommeren 2022 så tar de heller ikke legge ut programmet for salg?

Ja, det var ikke der jeg hadde sett for meg at Flyrs andre rute fra TOS skulle komme. Mot SAS har de samme fordel som Norwegian hadde, men ikke klarte å "realisere", uten mellomlanding i Bodø. Mot WF er jo ruta såpass kort at den ikke gir nevneverdig jet-fordel i tid.

Hadde de to rutene hengt sammen, så kunne man jo ha sett for seg en liten feed til TRD-ALC, men det gjør de heller ikke. Er det bare ruteplanlegging med liten flåte, for å få flytta et fly mellom OSL-TRD og OSL-TOS? Litt rart. På en vilkårlig dato ser jeg i alle fall at maskinen går videre fra TOS til OSL.

Last edited:

TOS-TRD er spennende ja, ruta til DY hadde vel ganske greit belegg etter hva jeg har hørt, men gikk jo med i dragsuget med korona, var vel også bare to ukentlige.

Ser også ut som at Flyr er litt snillere når det kommer til priser med mellomlandinger, finner TOS-TRD-OSL til bare 72kr mer enn direkte enkelte dager, med stopp på TRD på en drøy time, så dette må testes en gang. DY sine priser går opp med minst 80kr når det innebærer en mellomlanding (vanlig takst + vanlig takst + 80), men hos Flyr holdes prisene til tider ganske langt nede til tross for mellomlanding.

Denne ruta passer jo perfekt for studenter som skal hjem på helgetur og som har vært bundet av SK sitt monopol og dertil nærmest doble priser kontra TOS-OSL.

Personlig hadde jeg også håpet på at DY gjenåpnet TOS-TRD i ett eller annet slag, for eksempel TOS-BOO-TRD-OSL, da kunne de jo ha fått med seg folk som skal hele strekket, og bare deler. Det ville jo gitt en økning i frekvens på strekningen BOO-OSL og f.eks, bare med et lite stopp på TRD. Burde jo egentlig vært et godt alternativ som en økning i frekvens/koronarute, litt det samme som KKN/ALF-OSL, som for tiden går via TOS på en del avganger og har en del trafikk lokalt i på KKN/ALF-TOS og.

«TRD-TOS spennende»….. tja, man har virkelig forskjellige synspunkt her i livet. Trondheimsruta har for min del alltid eksistert med SAS’s kystmoped (via BOO) - denne direkteruta er derfor i grunnen spektakulært kjedelig :p

Norwegian fløy for en del år tilbake både TRD-EVE og TRD-TOS, begge hadde godt belegg men ble lagt ned da Norwegian flytta flyene og eksanderte andre plasser.
TRD-TOS ble fløyet av Norwergian i W19/20-programmet og hadde godt belegger da også .. (Ble CNL som de fleste andre flyvningene i mars 2020)

«TRD-TOS spennende»….. tja, man har virkelig forskjellige synspunkt her i livet. Trondheimsruta har for min del alltid eksistert med SAS’s kystmoped (via BOO) - denne direkteruta er derfor i grunnen spektakulært kjedelig :p

De aller fleste er faktisk interessert i å komme seg raskest mulig fram.

Var fint når den gjekk med F50! :D

De aller fleste er faktisk interessert i å komme seg raskest mulig fram.

Beklager, hadde et svakt øyeblikk hvor jeg trodde jeg var på flyprat, et forum hvor folk er interessert i fly utover som "buss med minst mulig reisetid".... ;)

Beklager, hadde et svakt øyeblikk hvor jeg trodde jeg var på flyprat, et forum hvor folk er interessert i fly utover som "buss med minst mulig reisetid".... ;)

Jeg skrev «de aller fleste». Statistikken nederst på forumforsiden sier vi er 509 aktive medlemmer. Vi fyller ca. 2,5 avganger.

Back