Flyr med nye ruter fra Oslo

joandreas

ScanFlyer Silver
Medlem
https://flysmart24.no/2022/02/17/storsatser-og-lanserer-21-nye-ruter-flere-egne-reisemal/


Nye ruter som kommer, ennå ikke i salg:

  • Oslo – Porto (Portugal)
  • Oslo – Faro (Portugal)
  • Oslo – Madrid (Spania)
  • Oslo – Valencia (Spania)
  • Oslo – Ibiza (Spania)
  • Oslo – Montpellier (Frankrike)
  • Oslo- Venezia (Italia)
  • Oslo – Napoli (Italia)
  • Oslo – Palermo (Italia)
  • Oslo – Alghero (Italia)
  • Oslo – Athen (Hellas)
  • Oslo – Thessaloniki (Hellas)
Fra høsten:

  • Oslo – Hamburg (Tyskland)
  • Oslo – Las Palmas (Spania)
 
Re: Flyr med nye ruter Oslo

Et par der er jo litt utenfor boksen og overraskende. Hittil er det jo bare Zadar som har vært litt oppsiktsvekkende

Også verdt å merke seg de holder seg unna London og Polen
 
Re: Flyr med nye ruter Oslo

Er vel et par ruter der som knapt har blitt flydd fra OSL/ikke flydd på mange år. Krysser fingrene for en restriksjonsfri sesong
 
Re: Flyr med nye ruter Oslo

Nevnte de forresten noe om når de tror disse skulle komme i salg?

Ser forresten de også øke frekvensen på flere ruter. OSL-NCE ligger nå inne med daglig flighter deler av sommerferien
 
Last edited:
Re: Flyr med nye ruter Oslo

London er nok fordi det er tilnærmet umulig å få gode slot-tider til en ok pris hos både LHR og LGW. Var vel kommet bud fra STN, men det var ikke Flyr så interessert i mtp. Ryanair. Forhåpentligvis får vi det til julen?
 
Re: Flyr med nye ruter Oslo

Endelig litt seriøs priskonkurranse OSL-FAO.....forhåpentligvis.
 
Re: Flyr med nye ruter Oslo

London er nok fordi det er tilnærmet umulig å få gode slot-tider til en ok pris hos både LHR og LGW. Var vel kommet bud fra STN, men det var ikke Flyr så interessert i mtp. Ryanair. Forhåpentligvis får vi det til julen?

Nå vil det vel heller aldri være aktuelt for Flyr å kjøpe slots, men heller satse på å få tildelt gratis der de trenger det
 
Re: Flyr med nye ruter Oslo

Har vært skeptisk denne strategien fra Flyr; leke Norwegian 2.0 der Norwegian 1.0 allerede finnes. Men kanskje det er den beste strategien. De kan ikke slå SAS og DY på businessreiser (med mindre SAS går konk og Flyr gjør en megaemisjon og tar tomrommet, yeah right). Men om de klarer å holde kostnadene nede, kan leve greit med et nettverk av lavfrekvente fritidsruter, særlig til destinasjoner andre ikke flyr til.

Eller, så satser de på å bli hoffleverandør av flyreiser til charteroperatører som ikke har eget flyselskap?

Innenlands i Norge ser det ut som e nærmest har gitt opp...? Og det er kanskje like fonuftig, bare ha noen få avganger som feed til eget utenlandsnettverk.
 
London er kanskje vanskelig konkurransemessig men det burde være et visst marked for LTN som ikke har forbindelse i dag og vel ikke er den verste å få slots på? Ganske god togforbindelse etterhvert også — bedre, billigere og raskere enn Stansted!

Mye på gang på LTN siste åra — står ikke særlig tilbake for LGW på fasiliteter og tilkomst, spesielt når DART er på plass:

https://lutonrising.org.uk/our-airport/luton-dart/
 
Åtte ute ruter lagt ut for salg;
Alghero (2x ukentlige Juli og August)
Athen (2x ukentlige Juni til Oktober)
Dubrovnik (2x ukentlige Juni, 3x ukentlig Juli og August)
Montepellier (2x ukentlige Juni til August)
Napoli (2x ukentlige Juni til August)
Palermo (1x ukentlig Juni, 2x ukentlig Juni til August)
Thessaloniki (2x ukentlige Juni til Oktober)
Venezia (3x ukentlige Juni til midten av August, 2x ukentlige midten av August til Oktober)
 
Last edited:
Napoli fra midten av juni til midten av august… Da fortsetter vi nok med Lufthansa som har bra forbindelser hele året.
 
Dæsken, da ble det Flyr til Athen i sommer. Passet perfekt på dato for utreise, 2700,- rimerligere enn SK (for 2 pers), hårfint bedre flytider og viktigst av alt - Garantert ledig midtsete.

Har blitt lagt igjen litt cash på feriebookinger med Flyr nå altså. Ledig midtsete er bare best
 
Back
Top