Norwegian med nye ruter for sommeren 2006

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
L

LN-HAT

Guest
Nye Norwegianruter til seks feriedestinasjoner
Norwegian starter neste år nye ruter mellom Oslo og: Varna og Bourgas i Bulgaria, Rhodos, Kos og Heraklion i Hellas, samt til spanske Ibiza. - Med disse utvidelsene gir vi våre kunder muligheten til fly til attraktive feriedestinasjoner til svært lave priser, sier Daniel Skjeldam i Norwegian

Norwegian åpner fra våren 2006 ruter til seks nye feriedestinasjoner destinasjoner. Fra og med mai 2006 blir det direkteflyvninger mellom Oslo og Varna, Bourgas, Rhodos, samt Heraklion.

Fra og med midten av juni åpner rutene fra Oslo til Kos og Ibiza.

Les alt her
:devot: :cheers: :nor

Prisene starter på 596 kroner og vil være i salg fra tirsdag klokken 12. Alle priser inkluderer alle skatter og avgifter.

Norwegian tilbyr totalt 61 ruter til 43 destinasjoner – ni ruter innenlands og 52 ruter utenlands.

Replying to Topic 'Norwegian med nye ruter for sommeren 2006'

Norwegian tar opp kampen om Hellas. SAS Braathens startet ballet med CHQ (ok, Sterling hadde ATH fra før), og nå kommer også Kos og Rhodos. Snart presses vel Apollo og gjengen vekk fra chartermakedet på Hellas også. Fra OSL finnes det jo ikke lenger charterflygninger til det spanske fastlandet etter at DY, NB og SK har tatt det som er. Turoperatørene bør passe seg - mens selgere av feriehus kan glede seg. Regner med at det vil komme flere direkteruter til greske destinasjoner og Kypros. Selv hadde jeg hatt stor tro på JTR (Santorini) som ligger godt til for øyhopping - og dessuten er en flott øy

Og gjett hvordan Dagblabla følger opp saken!

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/11/29/450739.html

Hei:)

DY går rett til angrep på charterens hjerte. MEN markedet her er annerledes enn i Spania og det blir spennende og se om DY klarer å fylle flyene. Turoperatørene har
jo redusert tilbudet på Kos (KGS) de siste åra grunnet øyas dårlige rykte. Muligens ser DY nå muligheten her. Det samme gjelder Ibiza (IBZ). Var på Kos i 1996 for første gang, da med Premiair's DC10-10 fra GEN:cheers:

Dette er jo også et glimrende tilbud til øyhoppere, som får et fleksibelt flyopplegg med KGS, RHO og HER.

Jeg lurer på en ting. Skal DY fly Oslo-Varna-Bourgas-Oslo og Oslo-Kos-Rhodos-Oslo eller får hver destinasjon eget fly? Kos ligger like ved Rhodos og det kan tenkes at de svipper nedenom Kos når de starter der?

Jeg vil ikke kalle dette et angrep på charterindustrien med såpass få avganger .. Det er tross alt endel tusen charterseter i uka som går i den retningen om sommeren. :up:

Men det er gøy å se Norwegian sitt stadig økende rutenett .. Nå venter vi på Russland! Når slippes den nyheten, mon tro? :cool2

jeg lurer også litt på Ibiza - en av de norske turoperatørene ga seg vel ganske fort etter en del historier om "utagerende festing" på øya? Når det gjelder multileg flights (Oslo-Kos-Rhodos-Oslo ) så tror jeg neppe Norwegian går den veien - det skaper en del kompleksitet som DY ikke liker - de er jo "skrudd sammen" på en annen måte der...:nor

Dette er meget bra nytt.
Får bare håpe de tar til fornuft og kjøper seg en 737-700 o.l så de kan komme seg ned til Kanariøyene der markedet er enormt. Bor jo utrolig mange nordmenn der.:spin:
Dette tror jeg vil være ett marked som bare vil vokse.

Airbus 330.:)

Originally posted by captaink

737-700...........jah - vi tar 25 stk. med en gang så er vi foreløpig i mål.

Trenger de så mange?

Om den ekspansjonen fortsetter i like hyppig tempo skal du ikke se bort ifra det!

Jeg får bare indelig håpe at den økte produksjonen og lave priser genererer like mange pax. jeg er redd livssyklusen til norwegian kan få seg en alvorlig strekk om de vokser seg for raskt.

Spennende og absolutt et angrep på charterselskapene. Ønsker meg fortsatt noen flere avganger til Italia...:devot:

Back