SAS med nytt "sommerfly" 2013

Du børr jo lese litt før du uttaler deg om dette....Konkuransen gikk ut på at den ruten som ble stemt frem og fikk mest stemmer fikk livets rett, men i denne situasjonen har SAS faktisk åpnet flere av de rutene de la fram og ikke hadde tenkt å åpne.

Jeg vet veldig godt hva konkurransen gikk ut på. Og jeg kritiserer ikke at de 5 rutene blir åpnet. Men hele konkurransen er jo patetisk. I fjor gikk konkurransen etter SAS hadde kommer med sitt ruteslipp. Man kunne komme med forslag til destinasjoner selv, og ikke bare de 10 rutene som var listet opp. Det man endte opp med var en destinasjon som SAS ikke hadde startet uten denne konkurransen. Og konkurransen var jo i aller høyeste grad vellyket. Ruten til GZP har gått fra å flys 2 dager ukentlig i juli måned til å bli en helårsrute. Neste sommer vil ruten gå 6 ganger ukentlig fra OSL og utvides til også å gå fra CPH og ARN.

I år ender man opp med å starte 5 av de 10 rutene som SAS har valgt ut på forhånd. Hele greia går fra å være et genialt og inovativ måte å drive ruteplanlegging på, til å bli et markedsføringsstunt for SAS.

Jeg kan bare konstatere at SAS har tapt seg veldig i sosiale medier den siste tiden, og det skyldes vel i stor grad at CK har sluttet i SAS. Dessverre.

Last edited:
Back