FlyNordic blir Norwegian

Samme AOC, 2 forskjellige pilotforeninger med vidt forskjellige lønnsbetingelser, og crew som skal fly rundt på de samme rutene med de samme flyindividene? Det må jo bety trøbbel, hvis da ikke foreningene i DY/LF har funnet en løsning som vil være unik i foreningsammenheng? Så nei, jeg tror ikke det blir felles AOC.

....og ved nyansettelser, vil da pilotene bli ansatt i "Real" Norwegian, eller "Fake/Wannebe" Norwegian? :)

Vel, hvordan gjøres dette med Polen idag? Kan man ikke velge samme løsning ovenfor Svenska Norwegian

Kanskje de kan få "A real star" på halen...

Jeg håper ihvertfall de klarer å hente med seg det beste fra webdesignen til Fly Nordic, for jeg synes de websidene er adskillig mer oversiktlige og innbydende (selv om target=_blank er en uting).

Litt lite skyggelegging på denne, men dere får da et lite inntrykk av hva som kan komme

MD-80_LF_DY.jpg

Morsomt - men rart å se .se på et norsk flagg. Gleder meg til å følge dette videre - å se om det skjer endringer på haledesignen.

Polska Norwegian og norske Norwegian har de samme flyene, men svenske Norwegian vil da altså ha egne fly som kun brukes på egne ruter?

Polska Norwegian og norske Norwegian har de samme flyene, men svenske Norwegian vil da altså ha egne fly som kun brukes på egne ruter?

Neiiiida, det blir vel likt over hele fjøøøla kan du skjønne vel :)

Jeg er ganske så sikker på at de kommer til å se helt like ut. Husker jeg korrekt skulle LF sine 737-800 få LN-registrering, så man skal vel ikke se bortifra at når 1 AOC er på plass så vil flyene gå over hele rutenettet

Kan ikke tenke meg annet enn at alle fly kan gå over alt - noe annet ville være så ineffektivt at bare SAS finner det på :p

Men designmessig burde de satset på Flynordic både som navn og design, uten den røde nesa. Klart den røde nesa gjør flyene lett gjenkjennelige, men den burde uansett bli mer elegant, fx ved å bøyes opp bakover slik TNT har.

Så har noen av de første reaksjonene tikket inn på www.g-kraft.com, og
de er rett så positive:

Det svenska bolaget behåller ju Nordic Airlink Holding som juridiskt bolag i Sverige, det är bara verksamhetsnamnet som ändras. Egen organisation, eget OP och eget AOC.
Det finns ju stora nyttor med att en del av bolaget är svenskt i och med EU-medlemsskapet. Man gör ju stora vinster genom att bara byta namn. Reklam för bara ett bolag, hemsidor, utrustning, igenkänning, uniformer, inventarier och en massa mer saker.

Sen får man ju se hur norrlänningarna reagerar. Många ser ju FlyNordic som "sitt" bolag. Men sen NAS köpte LF så har ju det mesta gått åt rätt hål. Från få till 30 destinationer, Dubai, mer marknadsföring och framförallt verkar det som om NAS som ägare bryr sig hundra gånger mer än Finnair.

Flere her:
http://www.g-kraft.com/forum/19/17253

Samme AOC, 2 forskjellige pilotforeninger med vidt forskjellige lønnsbetingelser, og crew som skal fly rundt på de samme rutene med de samme flyindividene? Det må jo bety trøbbel, hvis da ikke foreningene i DY/LF har funnet en løsning som vil være unik i foreningsammenheng? Så nei, jeg tror ikke det blir felles AOC.

Ikke nå igjen! Alltid når det er tråder om DY her så blander man inn SK-ting, og omvendt... eller, er det DY som nå skal begynne å ta etter SK-fakter? :p

-A

Back