FlyNordic blir Norwegian

ikke overraskende, men jeg ville nok heller valgt FlyNordic fremfor Norwegian.se (Norwegian.pl?). Synd - ettersom jeg synes FlyNordic har et bedre design både på flyene og på nettet.

Hva med bare å ta steget helt ut og kalle selskapet Braathens (II) - de gjør jo mange av de samme grepene, som å kjøpe et selskap i Sverige (og døpe det om), få seg en stor utenlandsk partner på eiersiden, fly en masse "marginalproduksjon" til Syden, gi flyene navn etter kjente nordmenn (BU's var bare "noe" eldre) og bruke varmerket på andre selskaper (Braathens Helikopter, Braathens Hotell avr det vel også) ....

Last edited:
Nå er det et par måneder siden jeg var inne på LF's sine hjemmesider sist, men jeg synes deres sider var langt verre enn NAX's sine.....

Og jeg er enig at FlyNordic navnet hadde passet bedre, men det er jo som noen skriver over her, og de har vel gjort en grundig helhetelig vurdering av dette......Blir spennende å se hvordan dette blir tatt i mot der borte på andre siden av grensen...

Kommer nog bli skönt för FlyNordic att slippa bli förväxlade med Tuifly Nordic också, det var ju rättssak om detta för några år sedan då FlyNordic ansåg att TUI inkräktade på deras varumärke. Många resenärer tror att FlyNordic, Tuifly Nordic och även Nordic Leisure är samma sak.

Hva gjør de med MD'ene til LF da?
Håper de ikke skal male de om. Norwegians "omskjærte" fargeskjema tviler jeg på vil gjøre seg spesielt bra på en MD-80 :8::rolleyes::p

Men bra at de utvikler seg ja, dog jeg har også litt problemer med å se hvordan "Norwegian" skal slå an i sverige...

Last edited:
Hehe, virker som flere legger til grunn av svenskene misliker oss nordmenn og alt som er norsk.

Vi er da vel relativt godt likt i grannelandet, er vi ikke? Hva sier våre svenske forum-medlemmer?

Hehe, virker som flere legger til grunn av svenskene misliker oss nordmenn og alt som er norsk.

Vi er da vel relativt godt likt i grannelandet, er vi ikke? Hva sier våre svenske forum-medlemmer?

Hva svenskene vil reagere på dette, vil man evt. kunne se
etterhvert i denne tråden på G-kraft vil jeg tro:

http://www.g-kraft.com/forum/19/17253
(G-kraft kan sies å være Sveriges svar på Scanair.no, dog mindre..)

Ellers kan jeg vel bekrefte at nordmenn i største del er godt
likt i Sverige, bor selv delvis hos søta bror - selv om det ikke
er til å unngå; at man ofte hører om nordmenn og alle
disse "oljepengarna.." som er et gjennomgangstema.. ^_^

Samme AOC, 2 forskjellige pilotforeninger med vidt forskjellige lønnsbetingelser, og crew som skal fly rundt på de samme rutene med de samme flyindividene? Det må jo bety trøbbel, hvis da ikke foreningene i DY/LF har funnet en løsning som vil være unik i foreningsammenheng? Så nei, jeg tror ikke det blir felles AOC.

Jeg venter med spenning på dette med forskjell i lønn og betingelser. Som du sier: hvis de to pilotforeningene godtar forskjellsbehandling uten å lee på så mye som et øyebryn, så er det historisk i verdenssammenheng (eller du sa noe liknende i hvertfall.) Norwegian skaper stadig mer spenning i hverdagen med alle sine små krumspring.

Norwegian har haft en reklamkampanj i Sverige de senaste veckorna med adressen "Norwegian.se" i annonserna, så det verkar ju som om man försöker arbeta in namnet här.

Jag är iofs partisk eftersom jag är väldigt förtjust i våra grannar ;) men jag tror att Norwegians namn kommer att funka här. Det är väldigt sällan man hör negativa kommentarer om Norge och norrmännen i Sverige numera.

Personlig synes jeg både navnet og logoen til Fly Nordic er mange ganger bedre enn Norwegian's. Med tanke på at man nå skal drive nordisk business må det patriotiske norske nedtones betraktelig dersom man skal lykkes utenfor Norge (tror jeg...).

:rolleyes:

Personlig synes jeg både navnet og logoen til Fly Nordic er mange ganger bedre enn Norwegian's. Med tanke på at man nå skal drive nordisk business må det patriotiske norske nedtones betraktelig dersom man skal lykkes utenfor Norge (tror jeg...).

:rolleyes:

Det är väl rimligen så att det är enklare att döpa om Flynordic till Norwegian än tvärt om. Visserligen är Flynordic en relativt stor aktör i Sverige, men varumärket är gissningsvis inte lika välkänt som Norwegian är i Norge.

Personligen gillar jag Flynordics design och det är ju lite trist att den försvinner, men att det tillslut blev ett gemensamt namn var väl oundvikligt. Tycker kanske inte att Norwegian är ett klockrent namn för ett multinationellt flygbolag, men men...

Själv tror jag att Norwegian kan fungera i Sverige också, men personligen tycker jag att Flynordic var ett bättre namn på en produkt som finns i andra länder än Norge...
Men det har inget med min uppfattning om Norge eller norrmän i allmänhet att göra. Norge är väl sett i Sverige och det gäller även norrmän :nor

FlyNordic hadde jo et ganske kjedelig og anonymt design i mange år,
men designet de har nå - er jo moderne og rimelig fresht men da ble
det altså begrenset hvor lenge de fikk brukt dette.

Dette kommer til å gå smertefritt og uten problemer!!! Men det er vi som ikke hadde klart å takle et selskap med Sweden i seg på norske ruter...

Men det er vi som ikke hadde klart å takle et selskap med Sweden i seg på norske ruter...

Det forklarer hvorfor Sveaflyg og Danish Air Transport ikke tok over SAS sine ruter én etter én...
Ja, det er vel nesten et mirakel at vi lar West Air Sweden fly norsk post? ^_^

Back