Flymaskiner for Widerøe

Re: Flymaskiner for Widerøe

Originally posted by Someone
Nå har jeg riktignok 0 tro på at WF blir solgt da SAS vel har uttalt at det å drive og eie flyselskaper i Skandinavia og Baltikum er kjernevirksomheten deres så trengs det mer kapital etter salget av Spanair og denne kapitalen ikke kan hentes i markedet så er det noe annet rask som går før Widerøe, som vel også neppe hadde klart seg så veldig bra uten SAS

Der klarte du en veldig lang setning :) ...men er litt usikker på om du mener at WF ikke hadde klart seg uten SAS, eller om du mener "noe annet rask"....? Please explain :)

Originally posted by TCAS

Nå har jeg riktignok 0 tro på at WF blir solgt da SAS vel har uttalt at det å drive og eie flyselskaper i Skandinavia og Baltikum er kjernevirksomheten deres så trengs det mer kapital etter salget av Spanair og denne kapitalen ikke kan hentes i markedet så er det noe annet rask som går før Widerøe, som vel også neppe hadde klart seg så veldig bra uten SAS

Der klarte du en veldig lang setning :) ...men er litt usikker på om du mener at WF ikke hadde klart seg uten SAS, eller om du mener "noe annet rask"....? Please explain :)

ooops, jeg er trøtt og har tankene ett annet sted, men har nå redigert mitt opprinnelige innlegg kraftig:p

WF som vel også neppe hadde klart seg så bra som de gjør det idag uten SAS da SAS har "gitt bort" endel trafikk til WF som f.eks OSL-GOT, TRD-CPH og TRF-CPH og spesielt de to siste er avhengige av å kunne mate inn til SAS.

TRF - CPH var da en rute lenge før SAS var inne i bildet...

Uten -400 har Torp en dårlig fremtid i WF. (men jeg tror nå vi får dem (q4) tilbake...)

kan vel hende at uten Q4 overtar WF Fokker-50 produksjonen til SAS, som kompenseres med at SAS overtar samtlige av WF's regionalruter fra torp og trondheim med sin "nye" regional maskin.

Widerøe får vel da muligens noe overtallighet, som kan løses gjennom at SAS styrmenn som idag flyr i WF frivillig overføres tilbake til mainline og baseres i CPH eller Oslo.

Heisann jb1 og takk for forklaring!

Moderselskapet SAS har bestemt at både Widerøe og SAS skal kvitte seg med disse flyene p.g.a. av alle problemene som har vært. Selv om den siste hendelsen ikke skyldes det samme som de foregående var begeret fullt. De vil ikke risikere å miste kunder fordi kundene føler seg usikre i en Q400.

Naa vet jeg ikke hvor serioes denne traaden er og jeg regner med at mange av innleggene her er ren spekulasjon, men det er en ting som forundrer meg;

Som nevnt tidligrer saa kjenner jeg ikke til mange av de tekniske detaljene som har plaget denne flytypen og hva SAS har slitt med, men en ting er helt sikkert at med en uttalelse fra et flyselskap om at et flytype skal byttes ut for at kundene skal foele seg mer sikker grenser til unasvarlig! Dette vil kun skape mer vann paa moella for media og frykt blandt passasjerene og hjelper ikke stort i lengden... :angry:

Denne flytypen brukes, og vil fortsatt brukes av mange operatoerer og ville heller proevd aa legge ut en forklaring til publikum og media hva som skjedde tidligere, hva som ble eller ikke ble gjort og hva planene er for aa rette opp dette. Jeg har ingen tvil om at Bombardier, Goodrich, P&W etc. har evnen og kapasitet til aa lage en brukbar flymaskin...:old

Kun mine "spekulative" tanker...;)

Dag

Jeg skal fly WFs BOO-BGO om et par uker. www.checkmytrip.com viser fremdeles Q400 som oppsatt fly. Hva gjør Widerøe med passasjerene på denne ruta? Ombooking, eller leier de inn fly?

Originally posted by Dag Johnsen

Heisann jb1 og takk for forklaring!

Moderselskapet SAS har bestemt at både Widerøe og SAS skal kvitte seg med disse flyene p.g.a. av alle problemene som har vært. Selv om den siste hendelsen ikke skyldes det samme som de foregående var begeret fullt. De vil ikke risikere å miste kunder fordi kundene føler seg usikre i en Q400.

Naa vet jeg ikke hvor serioes denne traaden er og jeg regner med at mange av innleggene her er ren spekulasjon, men det er en ting som forundrer meg;

Som nevnt tidligrer saa kjenner jeg ikke til mange av de tekniske detaljene som har plaget denne flytypen og hva SAS har slitt med, men en ting er helt sikkert at med en uttalelse fra et flyselskap om at et flytype skal byttes ut for at kundene skal foele seg mer sikker grenser til unasvarlig! Dette vil kun skape mer vann paa moella for media og frykt blandt passasjerene og hjelper ikke stort i lengden... :angry:

Denne flytypen brukes, og vil fortsatt brukes av mange operatoerer og ville heller proevd aa legge ut en forklaring til publikum og media hva som skjedde tidligere, hva som ble eller ikke ble gjort og hva planene er for aa rette opp dette. Jeg har ingen tvil om at Bombardier, Goodrich, P&W etc. har evnen og kapasitet til aa lage en brukbar flymaskin...:old

Kun mine "spekulative" tanker...;)

Dag

Jeg tror at SAS gjoer dette for aa faa Bombardier i "tale", det har i foelge Horizon vaert svaert vanskelig naa de ogsaa slet med "Q400A". Horizon hadde en stor utestaaende ordre, baade CRJ 900 og Q400 og jeg ser at SAS ender opp med CRJ iso Q400 slik som Horizon endte opp med Q400 iso CRJ 900 (De beholder CRJene de fikk levert, men tar Q400 fremover). Det skal ogsaa sies at Q400 ikke har solgt bra i USA, det er vel kun Lynx Aviation (eid av Frontier) i tillegg til Horizon, og Lynx sliter med a faa Q400 i trafikk.

Back