Flygelederforeningen hadde rett!!

Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Fortsatt snakkes det med store ord...(...på samme måte som under konflikten da jeg nok valgte feil side mye på grunn av diskusjonsformen!!)
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Det er et eller annet herlig neanderthal-aktig over Airwolfs stadige forsøk på å trolle i diskusjonene her på Scanair.

Det at moderatorene ikke tar et oppgjør med denslags agitasjon befester bare påstanden om at Scanair framstår som et underforum av VG-nett eller Veggavisen.
Som de fleste vil observere har den gode diskusjonen stoppet opp og så ender vi bare opp med bare "drittslenging".
Den som påstår at det i slike tilfeller er bra å få innspill fra "den andre siden" skjønner tydeligvis ikke at slike provokasjoner hindrer flere av oss bransjefolk å komme med våre tanker om situasjonen.

Til Scanair har tatt et oppgjør med Airwolf og dess like vil forumet aldri bli hevet opp til det bransjeforumet de tydeligvis ønsker å være.
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Mye bra fra atck...:up: Men om man ønsker seg et bransjeforum eller et "hverdags/hobbyforum" er vel en annen diskusjon. Jeg er fornøyd med sistnevnte...
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Originally posted by EB


Mye bra fra atck...:up: Men om man ønsker seg et bransjeforum eller et "hverdags/hobbyforum" er vel en annen diskusjon. Jeg er fornøyd med sistnevnte...

Fett nok, det er gøy med en blanding av hobby og bransje. Men fortsetter man på dette viset vil diskusjonene fortsette med å være en gjentakelse av det som stod i VG eller Dagbladet uten korreksjon fra de som er in-the-know.

Så hvis man er fornøyd med det er det bare å ture fram som man har gjort til nå.

K, out.
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

ATCK er som andre har nevnt tidligere, "vi" går glipp av mye insider info forde for mange tråder blir ødelagt av enkelt individer.

Med en høyere faglig standard så vil forumet tiltrekke seg flere insider, som igjen vil bidra med med faginfo , så enkelt er det.

Og det handler ikke så mye om OT trådene , men de trådene som begynner som gode
bransjetråder , men som ender opp som trakasering av enkelt grupper og selskap/organisasjoner.
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Og her er vi inne på noko vesentleg. Så lenge vi greier å halde trådane på eit sakelg nivå, så vil fleire kome med faglege innspel, og dermed heve kvaliteten på forumet. Ueinigheit må sjølvsagt forekome, men hald det på eit sakleg nivå, ikkje gå ned til det nivået som enkelte held seg på her. (Dei er heldigvis i mindretal...;) )
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Synes også at det i i nærværende tilfelle ble litt for mange sitater fra media, mens innside-info ble sablet ned: Innleggene til ATC-repr har vært meget edruelige, noe man ikke kan si om mange andres. Her kan noen og hver gå i seg selv.

Hysterisk morsomt at mange tror utlendinger skal ha lyst til å tjenestegjøre i "Ultima Thule" - svensker er muligens de eneste potensielle. Dansker synes Sør-Norge er arktiske strøk, og uansett at våre ølpriser er way beyond.

Hehe, Airwolf er ikke noe ekte troll, han er bare søt! Men jeg må innrømme at hans innlegg om evakuerings-scenarier fikk meg til å bite tenna sammen for ikke å svare. Han kan vel få lov å være forumets "bygdetulling"?

:skep
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Originally posted by atck


Det er et eller annet herlig neanderthal-aktig over Airwolfs stadige forsøk på å trolle i diskusjonene her på Scanair.

Det at moderatorene ikke tar et oppgjør med denslags agitasjon befester bare påstanden om at Scanair framstår som et underforum av VG-nett eller Veggavisen.
Som de fleste vil observere har den gode diskusjonen stoppet opp og så ender vi bare opp med bare "drittslenging".
Den som påstår at det i slike tilfeller er bra å få innspill fra "den andre siden" skjønner tydeligvis ikke at slike provokasjoner hindrer flere av oss bransjefolk å komme med våre tanker om situasjonen.

Til Scanair har tatt et oppgjør med Airwolf og dess like vil forumet aldri bli hevet opp til det bransjeforumet de tydeligvis ønsker å være.

Faar aa svare med "moderator-brillene" paa, synes jeg at innleggene i fra luftulven er saapass urimelige at de ikke faar noen verdi....og best er det aa oversee dem....Om vi ser paa innlegg av det kalibret, er det ingen tvil om at forumet er langt daarligere enn VG-nett eller andre Veggaviser.....men vi maa ogsaa se til den andre enden av skalaen, og jeg vil fremheve nivaaet som dere i Flygerledertjenesten stod for, et nivaa som fikk de serioese av oss her til aa aapne oeynene og i mange tilfeller skifte standpunkt. Jeg laerte masse av dere, noe som gjoer forumet til det det er.

Ja vi skjaerer ut og vil fortsatt skjaere ut, men det er spoersmaal om hvor mye tid vi skal bruke paa aa jage "forumtroll" og andre som endrer identitet for aa provosere
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Dette er jo en ensidig tråd der flygelederne feirer sin seier med champagne. Så dukker ei flis opp i den blankpolerte overflaten deres, og de skriker umiddelbart etter moderator for å høvle vekk flisa. De aksepterer med andre ord ikke andres meninger, og da er man ganske riktig nede på et nivå der ingen forum ønsker å være. Om alle var enige i alt så ville det ikke blitt skrevet et ord her.

Jeg kan bl.a på bakgrunn av det jeg leser her forstå hvorfor samarbeidet mellom ledelsen i Avinor og flygelederne ikke har fungert over lengre tid.

Talleraas ville ikke kommet med slike uttalelser dersom Flesland fortsatt stod ved roret. Styret i Avinor sammen med Flesland og med forrige samferdselsminister Skogsholms velsignelse var i gang med omfattende innsparinger i Avinor, som jo ville få konsekvenser for alle ansatte. Men dette stadige bråket fra flygelederne med mer eller mindre organiserte sykemeldinger, aksjoner og stans i flytrafikken var en situasjon ingen kunne leve med. Dermed gav styret etter, og flygelederne fikk det nøyaktig som de ville ha det. Flesland fikk foten i ræva så flesket rista, Røyken består og det skal utdannes nye flygeledere.

Innsparinger som Avinor nå må se langt etter må etter alt å dømme dekkes over statsbudsjettet, dvs at det er vi skattebetalere som får regningen på bordet på grunn av etter min oppfatning flygeledernes manglende vilje til å innse at kostnadsnivået i Avinor har vært for høyt.
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Jeg må si meg enig med ANX. Du er nå søt da. :hi2
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Jaja, jeg har ikke noe imot dere jeg...

Men over til saken, et spørsmål. Nå søker jo Avinor etter nye flygeleder-kandidater. 800 har meldt sin interesse, men Avinor skal kun ta inn 25...et alt for lavt tall er vel flgeledernes reaksjon. Blir det mange syke igjen nå eller er dette et greit tall?
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Helge: Jeg tror Sander spurte deg om noe...

Airwolf: Prøv for engangs skyld å svare på et spørsmål om et av dine tøvete inlegg:

Hvilke "alle flygelederenes krav" er det du sikter til?

Tenker du på slike ting som SOL/NORSIM? Eller det at det blir en stor-approach?
Faktum er at hvis det var noen interesse for å spare penger, så burde man ikke bygge noe på GM i det hele tatt. Believe me.....her snakker man om å bruke noen hundre millioner, for å legge ned et anlegg som har kostet nær en milliard og fungerer utmerket, bare for å gjøre akkurat samme jobben, og dette angivelig for å spare 10 mill i året i driftsutgifter....
Forventer en liste fra deg med alle de kravene vi flygeledere på Røyken har stilt...
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Originally posted by Airwolf
Men over til saken, et spørsmål. Nå søker jo Avinor etter nye flygeleder-kandidater. 800 har meldt sin interesse, men Avinor skal kun ta inn 25...et alt for lavt tall er vel flgeledernes reaksjon. Blir det mange syke igjen nå eller er dette et greit tall?

Du skjønner det at hver gang du snakker om syke flygeledere, som har et lavere sykefravær enn ganske så mange arbeidsgrupper, så fortsetter du å provosere ved å trekke diskusjonen ned til det absolutte lavmål. Jeg har en mistanke om at du synes dette er utrolig moro, men kjennsgjerningen er at du bevisst driver og trakasserer en yrkesgruppe og for det fortjener du å få en advarsel fra moderatorene. Men de er tydeligvis unnfalne og lar med det forumet fortsette nedi søla. På de fleste andre flyforum ville nicket ditt forlengst stått i kursiv med en stjerne foran. Men ikke her altså.

Like fullt fortjener spørsmålet ditt et svar i allmennopplysningens ånd.

Det er ikke kapasitet til å ta inn stort flere elever, hverken på skolen eller ute på enhetene. Det finnes strenge regler for hvor mange som får lov til å holde på med opplæring samtidig ved en enhet. Dette gjelder også flygeledere på overføringstrening.
På skolen skal vi stille med en instruktør per 3 elever, altså i teorien 8 flygeledere som må tas ut av operativ tjeneste hjemme.
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Jeg er ikke enig i at jeg trakaserer dere, det er heller ikke hensikten. Jeg kun bruker hendelser som faktisk har skjedd, med tanke på at det kanskje kan skje igjen. Det hadde vært bedre om du istedet slutter å rope på moderatorer hver gang du finner et innlegg som ikke faller i din smak.

Ellers et greit svar på spørsmålet, takk for det.
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Da kan du kanskje svare på det spørsmålet du fikk da Aw.?
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Man har kanskje ikke et skikkelig svar å giii på spørsmålet vil jeg tro...

:jumpin
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Helge har nok aldri svar på spørsmål skal dere se... Det er ikke hans stil... Han er kritiker, ikke en man spør om ting.. :lol
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Originally posted by BU9001/V2.0
Da kan du kanskje svare på det spørsmålet du fikk da Aw.?

Spørsmålet fra Sander? Hyggelig å se ham her forresten, vi har jo hatt et par diskusjoner på et annet forum gjennom årene ;)

Jeg trodde at det svaret lå i innlegget mitt om Avinor og innsparinger. Flygelederne fikk gjennom sine krav om at Flesland måtte gå, Røyken bestå og utdanning av nye atc...har jeg glemt noe?
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Originally posted by Airwolf


Originally posted by BU9001/V2.0
Da kan du kanskje svare på det spørsmålet du fikk da Aw.?

Spørsmålet fra Sander? Hyggelig å se ham her forresten, vi har jo hatt et par diskusjoner på et annet forum gjennom årene ;)

Jeg trodde at det svaret lå i innlegget mitt om Avinor og innsparinger. Flygelederne fikk gjennom sine krav om at Flesland måtte gå, Røyken bestå og utdanning av nye atc...har jeg glemt noe?

Ok.....så hadde det ikke vært for oss slemme flygeledere, så hadde Randi Flesland fortsatt regjert, Take Off 05, hadde gått på skinner, og vi hadde ikke manglet flygeledere? Imponerende.....

:thumbup
 
Replying to Topic 'Flygelederforeningen hadde rett!!'

Originally posted by Atco


Originally posted by Airwolf


Originally posted by BU9001/V2.0
Da kan du kanskje svare på det spørsmålet du fikk da Aw.?

Spørsmålet fra Sander? Hyggelig å se ham her forresten, vi har jo hatt et par diskusjoner på et annet forum gjennom årene ;)

Jeg trodde at det svaret lå i innlegget mitt om Avinor og innsparinger. Flygelederne fikk gjennom sine krav om at Flesland måtte gå, Røyken bestå og utdanning av nye atc...har jeg glemt noe?

Ok.....så hadde det ikke vært for oss slemme flygeledere, så hadde Randi Flesland fortsatt regjert, Take Off 05, hadde gått på skinner, og vi hadde ikke manglet flygeledere? Imponerende.....

:thumbup

Sander, jeg får bare konkludere med at i de fleste bedrifter så er det styret som har styringsretten, mens i Avinor er det dere som styrer styret, og har i praksis all makt. Og vi skattebetalere som skal fra A til B med fly får bare klabbe igjen og punge ut.

De ansatte i SAS Braathens har jo også langt på vei lykkes med å kopiere atc-metoden, men det skyldes nok at styrene i luftfartsbedrifter vet at bransjen ikke vil tåle langvarige konflikter. Kundene som dere alle lever av vil da til syvende og sist venne seg til andre reisemåter.
 
Back
Top