flygBRA - Status

Ser de gjennom Rishworth Aviation søker etter flyvende med A320 rating for "sommerjobb" med base Stockholm. Men mulig jeg misforstår, men virker som det er snakk om en 6 måneders kontrakt?
 
Fonten er nok lik, men forskjellen er at nå står det ikke BRA på flyet, men BRAATHENS.

Synes å huske at fonten ble laget til ombrandingen fra SAFE til Braathens. Da Braathens Sverige ikke ble overtatt av SAS (konkurransehensyn mener jeg huske) beholdt de bruksretten til dette. De rebrandet tilbake til tradisjonelle Malmö Aviation og Transwede — og SAS hadde bruksrett til merkevarenavnet Braathens i 10 år.

Dette er fritt etter minnet så garanterer ikke at alt er helt rett. Men det er ingen tilfeldighet at fonten virker kjent. BRA _er_ Braathens.
 
Last edited:
Tidligste med a319 er Billund - Tenerife. Ikke sjekket de andre destinasjonene.

De starter samme dag fra ARN også

Dog skal de bruke maskinene endel på BMA-MMX innen den tid, likt som de trente på Volotea på samme ruten i høst
 
A319 med CFM 56-5B motorer er eneste godkjent flytype med jet ut fra Bromma i Stocholm derfor er dette valget i følge BRA flytekniker. Spennende med mange flyvninger ut fra diverse flyplasser i Norge til sommeren og base i Malmø.
 
Dette er bare så heftig :)
Aircraft owner BIX
Operated by Braathens International Airways


*1A PLANNED FLIGHT INFO* TF 133 0 MO 13FEB23
APT ARR DY DEP DY CLASS/MEAL EQP GRND EFT TTL
MMX 0950 MO CDJMEBKPHLS/- 319 1:00
FTUYWXNQAOV/-
GR/-
BMA 1050 MO 1:00
COMMENTS-
1.MMX BMA - AIRCRAFT OWNER BIX
2.MMX BMA - OPERATED BY BRAATHENS INTERNATIONAL AIRWAYS
3.MMX BMA - ET/ ELECTRONIC TKT CANDIDATE
4.MMX BMA - Y150
5.MMX BMA - CO2/PAX* 53.55 KG ECO, 53.55 KG PRE
(*):SOURCE:ICAO CARBON EMISSIONS CALCULATOR
CONFIGURATION-
319 Y 150
 
Här är RGV sedd på Bromma vid 11:30 idag:
6lreYrb.jpg
 
Ser ut som SE-RGC har enkel overwing exit door, mens SE-RGV har to dører...
 
Ser ut som SE-RGC har enkel overwing exit door, mens SE-RGV har to dører...

High density A319 har fire dører. Fløy med en for ikke mange dagene siden (EasyJet) så slo det opp. Vanlige A319 har to. Så det har vel med hvor flyet kommer fra / tidligere brukere.
 
SE-RGV er en tidligere Easyjet maskin, og de fikk vel levert (nesten) alle sine med 4 dører over vingene for å kunne stappe inn maks med folk.
 
Back
Top