flygBRA - Status

Dersom BRA skal ha forskjellig konfigurasjon på nødutgangene håper jeg det ikke blir krøll i safety demo og at cabin crew nevner at flyet har seks nødutganger når det er åtte og vise versa.

Dersom BRA skal ha forskjellig konfigurasjon på nødutgangene håper jeg det ikke blir krøll i safety demo og at cabin crew nevner at flyet har seks nødutganger når det er åtte og vise versa.

De kan velge å deaktivere et sett så lenge de har under 150 seter

Skal dem ha A320 også? Bestilte OSL-PMI nå med Ving 17 juni, der skal dem visstnok fly med A320. Mulig feil i Ving sine systemer?

Det har funkat på Brussels när jag åkt med dem. Sen har de väl ögon?

Det har funkat på Brussels när jag åkt med dem. Sen har de väl ögon?

Er vel egen sikkerhetsdemo-mal for hver undertype av flytypene,
og tydelige instrukser i manualen om at man må bruke korrekt sikkerhetsdemo til korrekt undertype. Hvsi jeg ikke tar feil, vil det nok bli sjekket godt av luftfartsmyndigehtene år det tas audith på deres operasjoner.
Men ja, feil kan skje - human error... og så var det denne sveitersosten da.

Bildet av SE-RGC (A319 i fulle Braathens-farger) var vist tatt på PAE i Seattle,
vanskelig å finne msn på flyet. Men det kommer nok snart fram..

Bildet av SE-RGC (A319 i fulle Braathens-farger) var vist tatt på PAE i Seattle,
vanskelig å finne msn på flyet. Men det kommer nok snart fram..

Da er det en av søstrene til denne .... enten 3417 eller 3445, ex Virgin America/Alaska. Begge står på Everett.

05.jpg

Ser ut til at de skal fly charter for Ving KRS-LPA neste vinter med A319.
Dette er trafikk som SAS har hatt i mange år.

Klarer en fullastet A319 dette nonstop med snø på rullebanen?
Ja.

Finner også disse hos Ving i vinter:
MOL-LPA
SVG-LPA/TFS
UME-LPA
SFT-LPA
NRK-LPA/TFS
BLE-LPA
ARN-FNC
AAR-LPA

Hos Apollo har det også dukket opp litt til vinteren:
ARN-FUE/HRG/FNC
GOT-FUE/LPA/TFS

BRA har en ATR på wetlease for Air Corsica om dagen

https://www.aeroroutes.com/eng/230427-xkat7

Air Corsica earlier this month added leased ATR72 aircraft from Braathens Regional Airlines (BRA), scheduled on following routes for the month of April and May 2023.

Ajaccio – Lyon (selected dates only)
Ajaccio – Nice
Bastia – Lyon
Bastia – Marseille
Bastia – Nice

SE-RGV gikk sin første charter (utenlands) Umeå-Larnaca i går. Fortsatt den eneste som er levert.

Synes å huske at fonten ble laget til ombrandingen fra SAFE til Braathens. Da Braathens Sverige ikke ble overtatt av SAS (konkurransehensyn mener jeg huske) beholdt de bruksretten til dette. De rebrandet tilbake til tradisjonelle Malmö Aviation og Transwede — og SAS hadde bruksrett til merkevarenavnet Braathens i 10 år.

Dette er fritt etter minnet så garanterer ikke at alt er helt rett. Men det er ingen tilfeldighet at fonten virker kjent. BRA _er_ Braathens.

Og når Transwede og Malmö Aviation ble (re)rebrandet ble også Braathens-fonten benyttet.

Back