Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Mye fint å se i dag, men er det noen som har fått med seg hvorfor Mustangen ikke fikk lov å fly? hørte speakeren sa noe om det men hørte ikke hva.
Den fikk ikke lov å fly fordi Luftfartstilsynet plutselig hadde kommet på at den ikke hadde lov til å fly i Norge!
Og fotballreporteren på NRK P1 fra Åråsen klaget over voldsom flystøy under fotballkampen...
Og fotballreporteren på NRK P fra Åråsen klaget over voldsom flystøy under fotballkampen...
Vi satser paa aa faa soeknaden i orden til Bodoe. Vi har til hensikt etterhvert aa faa flyet over paa Norsk register.
Dette kan jo høres ut som en skikkelig byråkratisk snubletråd? Jeg skulle likt å vite hvorfor man må søke spesielt, og hvorfor dere fikk vite dette først søndag morgen?
Lykke til i alle fall - ikke la dere knekke av kontoristene! :up:
Edit: Og for å markere hvor jeg står, skiftet jeg ut avataren min! ;-)
.....
For privatflyging med utenlandsk registrert luftfartøy med luftdyktighetsbevis i klasse NORMAL er det sluttet overenskomst vedrørende flyging til Norge, overflyging av Norge og teknisk mellomlanding i Norge, jf. Chicagokonvensjonen artikkel 5.
Det er imidlertid ikke inngått avtale med noen fremmed stat som gir personer bosatt i Norge eller selskaper hjemmehørende i Norge rett til å bruke et utenlandsk registrert luftfartøy til privatflyging innenfor norsk område. Det må derfor søkes om særskilt tillatelse i slike tilfeller, jf. luftfartsloven § 2-2, første ledd, nr. 3.
.......
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.