Mye fint å se i dag, men er det noen som har fått med seg hvorfor Mustangen ikke fikk lov å fly? hørte speakeren sa noe om det men hørte ikke hva.
Den fikk ikke lov å fly fordi Luftfartstilsynet plutselig hadde kommet på at den ikke hadde lov til å fly i Norge!
Og fotballreporteren på NRK P1 fra Åråsen klaget over voldsom flystøy under fotballkampen...
Og fotballreporteren på NRK P fra Åråsen klaget over voldsom flystøy under fotballkampen...
Vi satser paa aa faa soeknaden i orden til Bodoe. Vi har til hensikt etterhvert aa faa flyet over paa Norsk register.
Dette kan jo høres ut som en skikkelig byråkratisk snubletråd? Jeg skulle likt å vite hvorfor man må søke spesielt, og hvorfor dere fikk vite dette først søndag morgen?
Lykke til i alle fall - ikke la dere knekke av kontoristene! :up:
Edit: Og for å markere hvor jeg står, skiftet jeg ut avataren min! ;-)
.....
For privatflyging med utenlandsk registrert luftfartøy med luftdyktighetsbevis i klasse NORMAL er det sluttet overenskomst vedrørende flyging til Norge, overflyging av Norge og teknisk mellomlanding i Norge, jf. Chicagokonvensjonen artikkel 5.
Det er imidlertid ikke inngått avtale med noen fremmed stat som gir personer bosatt i Norge eller selskaper hjemmehørende i Norge rett til å bruke et utenlandsk registrert luftfartøy til privatflyging innenfor norsk område. Det må derfor søkes om særskilt tillatelse i slike tilfeller, jf. luftfartsloven § 2-2, første ledd, nr. 3.
.......
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.