Fly skal ha truffet tårnet på Koh Samui

Re: Fly skal ha truffet tårnet på Koh Samui

Dette skal visstnok være et bildet fra stedet

20090804-dp7uiy4gkrtr5khcdye3jmmcuf.jpg

1 Pilot skal være omkommet og 41 skadde. Trist sak. Flyet ser ellers ganske intakt ut så får håpe det ikke er værre en det som er rapportert.

Inte alls roligt detta. Har flugit från Koh Samui med ATR och Bangkok Airways. Jättebra service och en världens vackraste flygplatser !

Ja dette er trist uansett flyselskap, men jeg må si meg enig i at Bangkok Aiways står høyt hos meg!

Det er mange år siden jeg var der, men mener å huske at tårnet og brannstasjonen lå på samme sted...? Ser ut til at flyet har landet sørfra og dratt av banen mot venstre.

Kjempefin plass og et supert selskap.

Huff, huff ser ikke bra ut. har også fløyet med dem noen ganger til en veldig fin flyplass!

Det er mange år siden jeg var der, men mener å huske at tårnet og brannstasjonen lå på samme sted...? Ser ut til at flyet har landet sørfra og dratt av banen mot venstre.

Kjempefin plass og et supert selskap.

De har bygget ut ganske mye der, nå er det egen shoppinggate og ny "terminal". Blitt veldig fint. Trist nyhet, Bangkok Airways er et supert selskap.

Det ser ut til at det er dårlig vær?

Vinden står kraftig mot venstre på bildet.
Kan det ha noe med saken å gjøre?

Hvis ikke været har vært dårligere enn værmelding og værvarsel, så er ikke været så veldig dårlig. Bygevirksomhet med regn og noe redusert sikt.

METAR: VTSM 040700Z 29015KT 9000 FEW020TCU SCT120 BKN300 31/25 Q1007 A2974 TCU-NW

TAF: VTSM 040330Z 0406/0506 27010KT 9999 SCT020 TEMPO 0407/0411 27015KT 5000 -SHRA SCT016 BKN110 BECMG 0413/0415 00000KT FEW023 BKN120

Da var Aftenposten saken i post 1 oppdatert, nå også med bilde. Flyet ser ganske så deformert ut i fronten. Ganske utrolig om bare en person er drept i så fall.

Det var visst et gammelt tårn som ikke er ibruk lenger.

Det er visst HS-PGL det er snakk om.
Lokale medier i Thailand melder om 1 drept og minst 7 alvorlig skadd.

Back