Fly på kontoret

• Thread starter Thread starter RH
  • Start date Start date

RH

ScanFlyer Blue
Fly på kontoret

Tenkte å starte en serie hvor folket kan presentere hva de har på kontoret. Her er mitt bidrag, som jeg ikke har klart å typebestemme. Noen som vet hva dette er? Flyet er for øvrig en gave fra en av statsrådene som gikk av i dag.

Bildet er tatt med mobilen, derfor den dårlige kvaliteten.
Roar

Attachments

• Kopi 2 av Bilde032.jpg
    Kopi 2 av Bilde032.jpg
    21.6 KB · Views: 47
Re: Fly på kontoret

Ca hundre kilo stein, en del mer eller mindre defekt kamerautstyr (hvis noen trenger ting til Olympus OM-systemet får de si fra, noe virker), klatreutstyr, tre hyllekilometer vitenskapelige artikler, et lite nødlager av sjokolade, bilde av katta til søsteren min...men ikke noe fly. Skal gå og skamme meg...

JetBlue ERJ-190 på det digitale skrivebordet, BU 737-700 på stua/soverommet/kontoret!:D

SAS MD90 og SAS A343 på $HOMEOFFICE

Et SAS verdenskart med Stjerne Allianse destinasjoner på det andre kontoret (drømme drømme.)

LCH78 WF bilder på de digitale desktop's

/Geir

Jeg har En braathens 737 og en Britannia ved sengekanten.

Braathens er foresten LN-TUH:cheers:

modelfly.jpg

På mitt "gammeldagse" skrivebord og på mitt "digitale" skrivebord har jeg en skikkelig klassiker... FIAT 500...

Kontoret mitt består stort sett av papirer og bøker. Problemet er bare det at det bøkene og papirere ikke alltid er å finne i bokhyllen der de hører hjemme, men flytene utover kontorpult og gulv. Men noe andre småtterier har det da blitt plass til. Har nok en 15-20 eldre flytidtabeller liggende på kontoret. Har også liggende noen flykart som har brukt til flysimulator.

Litt sportsutstyr hører også hjemme på et kontor. Har liggende bunke badmingtonrackerter og tennisrackerter. De har dessverre ikke blitt brukt så mye de siste par årene. Litt sykkelutstyr finnes nok også innimellom det andre rotet.

Har en del flymodeller stående hjemme, hadde kanskje vært en ide og tatt noen med på kontoret. Fruen ville i allefall jublet over å bli kvitt noen modeller fra TV stuen.

den Berieven var knall!!
På kontoret hadde jeg en lang rekke modeller, helt til "åpentlandskapsmafiaen" fikk det for seg at de var "støvsamlere" - heldigvis fikk jeg reddet stakkarne, og nå står de fleste i boden hjemme. Jeg har imidlertid klart å holde en 1:200 SAS Braathens 737-700 unna "tante Sofies" klør.... Hjemme har jeg to lekre modeller i 1:100: SAS 737-600 og Braathens 737-700 med spyttklysa, pluss noen 1:400-modeller i CD-hyllen, og 1:200 SAS A321 på hjul og 1:200 Norway Airlines MD83 - alle LANGT unna klåfingrene til min lille datter på ett år.

Vurderer sterkt (etter ide fra MD90...) å kjøpe en 1:100 SAS A340-300 og henge den i taket!

På kontoret vårt står en stor KLM 747 som er langt fra flydyktig. Og så har vi en Iberia A320, den er i noe bedre stand men ikke direkte et pent syn. Ikke som tåler å bli flyttet på 100 ganger.

Ellers så må jeg innrømme å ha en BU 737, BA og BLX 757, en KL 747, en SR 320 og en DK DC10 på soverommet :zzz

Hilsen,
Laurenz

På mitt nya kontor som jag flyttade in i idag (:nor ) står en SAS MD90 skala 1:100 som har fraktats fint runt halva Europa.

Här hemma står det lite av varje: Gulf A330, SAS A321, KLM 747-400, Ted A320, JMCA330 och WF DH8Q400.

Stora flygsamlingen står dock hemma i Sverige och den har jag bilder på i en annan avdelning på detta forum..

Hemma hos mig i mitt vitrinskåp har jag 1 Braathens SAFE 732, Maersk 73G, SAS F50, SAS MD90, Wizz Air 320, SAS DC9.

Plus en 65st andra i en kartong som jag samlat ihop under barndommen plus 15 efter min far.

Originally posted by Kungsängen
Hemma hos mig i mitt vitrinskåp har jag 1 Braathens SAFE 732, Maersk 73G, SAS F50, SAS MD90, Wizz Air 320, SAS DC9.

Plus en 65st andra i en kartong som jag samlat ihop under barndommen plus 15 efter min far.

Du har PM :hi2

Wingnut, din skrytepave! :up:

På kontoret på jobben er det ikke en forbanna flymaskin, for der har vi ikke faste plasser, og ikke får vi henge noe på glassveggene våre, heller.

På kontoret hjemme (gutterommet?) er det mye rart. Det som står oppe nå er vel en voksen SAS DC-10, en selvbygd modell i 1:10 av cockpitseksjonen til Saab Safari, en eldre DC-9 i stål og et par moderne SAS-modeller o 1:100. Også en smooth metall-Q400 fra Widerøe. Da var det vel ikke flere, tror jeg.

Paa 'gutterommet' mitt har jeg en ATA B738 og L-1011-500 samt SAS og Swissair MD81, SAS 763 og en liten gris ... samt noen i skapet. Og noen Scabak'er spredd rundt ..

mod4.jpg

mod2.jpg

mod3.jpg

Og det aa vaere barn i dette huset medfoerer ogsaa noen frynsegoder ..
mod1.jpg

Har mange og bytter litt rundt i huset ( hjemmekontor ), men favorittten er selvfølgelig SQ 777 !! Men det var ikke noen overraskelse...:sarc

Her på hjemmekontoret står der:

BA B777
SAS Dash8-Q400
SAS Fokker50
Maersk B737-700 (old livery)
Maersk B737-700 (New livery)
Jet2 B737-300
Estonian B737-500

og så venter jeg på en SAS DC9 og A340 som er bestilt i SAS wesbhop for næsten 2 uger siden , men endnu ikke dukket op... ;-(

Flemming

Back