Fly og r(øl) i Hong Kong?

Re: Fly og r(øl) i Hong Kong?

For å oppsumere.
11.09-13.09: McDuck
25.09-27.09: Hickok, RedLine, (Fluxie), (Utenbys)
30.10-01.11: Yeager
13.11-15.11: petter380, McDuck
4.12-6.12: Rune, Kimpe, VirreVapp, Dash, PettR

For å korrigere - jeg er med på opp til to forskjellige helger (med mindre noe jobb skjer som :headbang det hele). Hong Kong er et steinkast unna og det slår meg som hyggelig å treffe flynerder.

Lurer på om vi får vannsalutt i HKG på premiereflyvningen 10-11 september :P Det blir noe å krysse av lista i så fall. Fristet å bestille i desember men 3 turer så tett opptil hverandre blir for mye å forklare til venner/familie ;)

Fikk iallfall booket 11.-13. sept., så nå blir neste jobb å sende søknad til fruen om fri den helgen. Forhåpentligvis får jeg svar innen 24 timer.. ;)

Lurer på om vi får vannsalutt i HKG på premiereflyvningen 10-11 september :P Det blir noe å krysse av lista i så fall. Fristet å bestille i desember men 3 turer så tett opptil hverandre blir for mye å forklare til venner/familie ;)

Er lov å håpe! :) Håper også søknaden min går igjennom..! ;)

He he... Dette er jo tullball, med mindre man er spesielt redd for varme.
Det er ikke tull, det er gjennomsnittlige meterologiske målinger. I september er det normalt 328 mm nedbør, det er ganske ekstremt. Kombiner det med forventet over 30 graders varme og det blir ganske så ubehagelig og klamt.

I desember kan man derimot forvente 27 mm. Har også tidligere reist i desember og det har full klaff for været som forventet. 20 grader som er snittet i desember er utmerket om man ikke har tenkt bade utendørs. Må innrømme at jeg faktisk prøvde et lite utendørs basseng i 118. etasje og det var en heller kald opplevelse. :lol:

IMG_9235.JPG

Er selvsagt klar over at turene er i GO, men Optiontown-rouletten er allerede i gang, samt at man har vel noen hundretusen poeng man kan svi av for oppgradering om det trengs. :)

Ellers kan hodet overbevises til at man sitter forskjellige steder om man får nok fludium.. :)

Kim

Litt regnvær er jo ikke så farlig... reiser jo ikke til HK for å ligge på stranda ;) Sist jeg var i HK i september kom det en tyfon og det var veldig spennende å se hvordan hele byen stengte i løpet av få timer.

Optiontown er ca 340 EUR en vei.. legger nok inn en eller to :D

Reiser 1-5 oktober, satser på oppgradering enten med OT eller poeng, noen som har tips til hotel?

Reiser 1-5 oktober, satser på oppgradering enten med OT eller poeng, noen som har tips til hotel?

Ritz-Carlton.. verdens høyeste hotell :D Ellers så anbefaler jeg BP International om man får det til rundt 700-800kr natta. Regal Kowloon er i samme prisklasse (800-1000kr) og hakket bedre (Men mindre sentralt i kowloon). Ellers er det nok av 5 stjerners på øya til rundt 1500kr.

Ritz-Carlton.. verdens høyeste hotell :D Ellers så anbefaler jeg BP International om man får det til rundt 700-800kr natta. Regal Kowloon er i samme prisklasse (800-1000kr) og hakket bedre (Men mindre sentralt i kowloon). Ellers er det nok av 5 stjerners på øya til rundt 1500kr.

Takk for tips, tror at jeg står over Ritz, NOK 17,000+ for 3 døgn blir i overkant mye for min del :) BP International var overkommelig dog, NOK 4,000+

Tips: QR har weekend-salg nå også hhv. 4700/15.000 i M/C.

Har alt booket (forrige tilbud) for 12.-15. November [emoji2][emoji2]

Da skal vi ned samtidig!
Sitter på;
SK484 OSL - ARN 9F
SK963 ARN - HKG 47H

Ser GFL også er på flyet da. vi må jo nesten møtes i loungen ;)

Takk for tips, tror at jeg står over Ritz, NOK 17,000+ for 3 døgn blir i overkant mye for min del
Billigste rom holder ikke. Husk du trenger club room for å komme opp i 117. etasje slik som jeg bodde i. ;)

IMG_9564.JPG

Absolutt en opplevelse man husker. Når det er sagt så vil jeg prøve et annet hotell om jeg overnatter i Hong Kong for min neste tur dit.

Litt regnvær er jo ikke så farlig... reiser jo ikke til HK for å ligge på stranda
Så hvilken aktivitet er det du mener er bedre om det høljregner og er over 30 grader? :lol: Om du bare skal holde deg innendørs er det vel bortkastet å reise til Hong Kong.

Så hvilken aktivitet er det du mener er bedre om det høljregner og er over 30 grader? :lol: Om du bare skal holde deg innendørs er det vel bortkastet å reise til Hong Kong.

En paraply er svært billig i Hong Kong ;) Ja det regner og er fuktig men det regner ikke hele tiden. Fuktigheten får man ikke gjort så mye med.. jeg pleier å kle meg veldig lett. Shorts, skjorte og sandaler. Man må også planlegge litt annerledes. f.eks ta taxi til Victoria Peak for å slippe å stå i kø på toget.

Jeg var i Disneyland Hong Kong i september 2005, det var en av aktivitetene jeg vil fraråde. ;)

Back