• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fly og r(øl) i Hong Kong?

Re: Fly og r(øl) i Hong Kong?

For å oppsumere.
11.09-13.09: McDuck
25.09-27.09: Hickok, RedLine, (Fluxie), (Utenbys)
30.10-01.11: Yeager
13.11-15.11: petter380, McDuck
4.12-6.12: Rune, Kimpe, VirreVapp, Dash, PettR

For å korrigere - jeg er med på opp til to forskjellige helger (med mindre noe jobb skjer som :headbang det hele). Hong Kong er et steinkast unna og det slår meg som hyggelig å treffe flynerder.

Lurer på om vi får vannsalutt i HKG på premiereflyvningen 10-11 september :P Det blir noe å krysse av lista i så fall. Fristet å bestille i desember men 3 turer så tett opptil hverandre blir for mye å forklare til venner/familie ;)

Fikk iallfall booket 11.-13. sept., så nå blir neste jobb å sende søknad til fruen om fri den helgen. Forhåpentligvis får jeg svar innen 24 timer.. ;)

Lurer på om vi får vannsalutt i HKG på premiereflyvningen 10-11 september :P Det blir noe å krysse av lista i så fall. Fristet å bestille i desember men 3 turer så tett opptil hverandre blir for mye å forklare til venner/familie ;)

Er lov å håpe! :) Håper også søknaden min går igjennom..! ;)

He he... Dette er jo tullball, med mindre man er spesielt redd for varme.
Det er ikke tull, det er gjennomsnittlige meterologiske målinger. I september er det normalt 328 mm nedbør, det er ganske ekstremt. Kombiner det med forventet over 30 graders varme og det blir ganske så ubehagelig og klamt.

I desember kan man derimot forvente 27 mm. Har også tidligere reist i desember og det har full klaff for været som forventet. 20 grader som er snittet i desember er utmerket om man ikke har tenkt bade utendørs. Må innrømme at jeg faktisk prøvde et lite utendørs basseng i 118. etasje og det var en heller kald opplevelse. :lol:

IMG_9235.JPG

Er selvsagt klar over at turene er i GO, men Optiontown-rouletten er allerede i gang, samt at man har vel noen hundretusen poeng man kan svi av for oppgradering om det trengs. :)

Ellers kan hodet overbevises til at man sitter forskjellige steder om man får nok fludium.. :)

Kim

Litt regnvær er jo ikke så farlig... reiser jo ikke til HK for å ligge på stranda ;) Sist jeg var i HK i september kom det en tyfon og det var veldig spennende å se hvordan hele byen stengte i løpet av få timer.

Optiontown er ca 340 EUR en vei.. legger nok inn en eller to :D

Reiser 1-5 oktober, satser på oppgradering enten med OT eller poeng, noen som har tips til hotel?

Reiser 1-5 oktober, satser på oppgradering enten med OT eller poeng, noen som har tips til hotel?

Ritz-Carlton.. verdens høyeste hotell :D Ellers så anbefaler jeg BP International om man får det til rundt 700-800kr natta. Regal Kowloon er i samme prisklasse (800-1000kr) og hakket bedre (Men mindre sentralt i kowloon). Ellers er det nok av 5 stjerners på øya til rundt 1500kr.

Ritz-Carlton.. verdens høyeste hotell :D Ellers så anbefaler jeg BP International om man får det til rundt 700-800kr natta. Regal Kowloon er i samme prisklasse (800-1000kr) og hakket bedre (Men mindre sentralt i kowloon). Ellers er det nok av 5 stjerners på øya til rundt 1500kr.

Takk for tips, tror at jeg står over Ritz, NOK 17,000+ for 3 døgn blir i overkant mye for min del :) BP International var overkommelig dog, NOK 4,000+

Tips: QR har weekend-salg nå også hhv. 4700/15.000 i M/C.

Har alt booket (forrige tilbud) for 12.-15. November [emoji2][emoji2]

Da skal vi ned samtidig!
Sitter på;
SK484 OSL - ARN 9F
SK963 ARN - HKG 47H

Ser GFL også er på flyet da. vi må jo nesten møtes i loungen ;)

Takk for tips, tror at jeg står over Ritz, NOK 17,000+ for 3 døgn blir i overkant mye for min del
Billigste rom holder ikke. Husk du trenger club room for å komme opp i 117. etasje slik som jeg bodde i. ;)

IMG_9564.JPG

Absolutt en opplevelse man husker. Når det er sagt så vil jeg prøve et annet hotell om jeg overnatter i Hong Kong for min neste tur dit.

Litt regnvær er jo ikke så farlig... reiser jo ikke til HK for å ligge på stranda
Så hvilken aktivitet er det du mener er bedre om det høljregner og er over 30 grader? :lol: Om du bare skal holde deg innendørs er det vel bortkastet å reise til Hong Kong.

Så hvilken aktivitet er det du mener er bedre om det høljregner og er over 30 grader? :lol: Om du bare skal holde deg innendørs er det vel bortkastet å reise til Hong Kong.

En paraply er svært billig i Hong Kong ;) Ja det regner og er fuktig men det regner ikke hele tiden. Fuktigheten får man ikke gjort så mye med.. jeg pleier å kle meg veldig lett. Shorts, skjorte og sandaler. Man må også planlegge litt annerledes. f.eks ta taxi til Victoria Peak for å slippe å stå i kø på toget.

Jeg var i Disneyland Hong Kong i september 2005, det var en av aktivitetene jeg vil fraråde. ;)

Back