Fly har krasjlandet på motorvei utenfor Moskva

Re: Fly har krasjlandet på motorvei utenfor Moskva

Ifølge Aviation Safety Net (ASN) skal det dreie seg om en Tupolev 204-100V med kun crew ombord.

Maskinen skal tilhøre Red Wings Airlines og har reg. RA-64047. Satt i trafikk i 2008.

Det skal ifølge ASN ikke være rapportert om omkomne.

Vidar

Vg har rettet litt i teksten siden første gang, nå er sier det følgende:
I tillegg til at to personer skal være skadet, har russiske nyhetskilder meldt at minst én person skal være drept, men antallet skadde og drepte i ulykken er foreløpig ikke bekreftet.

Det er bare VG som konkluderer med at den bommet på rullebanen og landet på motorveien i stedet. Det riktige tyder mer på at de ikke klarte å stoppe på rullebanen.

Og det var den tredje flyulykken på en uke.

Jeg er overhodet ikke overtroisk - men sa til kona etter den første at nå kommer det to til innen en uke.

Det er jo rart da.

Godt ingen gikk med denne gangen. Edit: Ser ut som det er to omkomne så langt.

Last edited:

Hvis det ern RA-64047, er det denne som jeg så på HEL i sommer:

HEL_WZ_T20-L.jpg

Var det ikke i dag det skulle komme en slik Red Wings maskin på charter til Trondheim?

Er vel denne som er ventet til Værnes i dag; U93329. Status ukjent i øyeblikket.

Nei det tror jeg ikke, den landa i Rovaniemi for 1 times tid siden. Akkurat tatt av nå, retning Værnes.

Ulykken ruller for fullt i media her i Russland, og faar betraktelig stoerre oppmerksomhet enn styrten i Kazakstan for noen dager siden. Russisk TV har ogsaa oppdaget flightradar24 og har brukt grafikk derfra for aa illustrere ferden til ulykkesflyet.

Back