Florida-tråden

Re: Florida-tråden

På generell basis er vel leiebil det beste i USA. Tviler på at Miami er annerledes
Er klar over at det er vanlig, men det er ikke et aktuelt valg for meg.

Klarte meg greit med å ta shuttle fra MIA til Key West så jeg vet at det finnes alternativer. Med tog tar det som sagt 10 timer fra Miami før man kommer til noe interessant så det vil være andre destinasjoner via buss eller shuttle som er aktuelle for meg. Kunne godt tenkt meg å se noe på vestkysten.

Er klar over at det er vanlig, men det er ikke et aktuelt valg for meg.

Klarte meg greit med å ta shuttle fra MIA til Key West så jeg vet at det finnes alternativer. Med tog tar det som sagt 10 timer fra Miami før man kommer til noe interessant så det vil være andre destinasjoner via buss eller shuttle som er aktuelle for meg. Kunne godt tenkt meg å se noe på vestkysten.

Ta turen til Pinecraft(Sarasota) og hils på Amish værflyktningene:)

Hmmmm... leste igjennom tråden her og fant ikke helt ut av det.

Har to netter bizcation i Miami etter jobb i "LN-MOW-land" nå om et par uker. Tenkte meg Miami Beach, da jeg aldri har vært der.

Bare kuke rundt i flip-flops, spise usundt, lese bok og sitte på verandaen / Beach baren.

Noen som har tips til hoteller som er bra? Ritz ser jo fett ut, men med 700+ USD per natt og dollarkurs på nesten 9 så er det utenfor budsjett. Har sett på Marriott Stanton, som ligger helt sør...

Men jeg gir egentlig beng i allianser og sånt. Ønskemålet er:

- rent og fresht (!)
- balkong med havutsikt
- God mat og drikke on-site

Gode forslag belønnes med store smileansikt

He, he Fort Lauderdale har alltid vært mitt førstevalg, absolutt ;). Tilbake på fredagen som kommer.

Vandret litt rundt på Ocean Drive, Miami South Beach, badet i bølgene og spiste på en fortausrestaurant der for noen uker siden. Jeg syntes området var kult. Men det synes mange andre også, masse turister og tett trafikk.

Jeg har forelsket meg fullstendig i Kimpton hotellene, av de jeg har vært på er det bare ett jeg ikke ville anbefalt. Vi ønsket å ligge på et av Kimptons hoteller på southbeach men de kunne ikke tilby ekstraseng så vi havnet på Kimpton Epic i byen. Et fantastisk hotell. Her er det også gåavstand til flere spisesteder.

Kimpton har jo ikke det luksussegmentet du er ute etter siden du nevner Ritz og Carlton, men masser av sjarm ;)
Men neste gang blir det et av de to andre. God tur!

Har to netter bizcation i Miami etter jobb i "LN-MOW-land" nå om et par uker. Tenkte meg Miami Beach, da jeg aldri har vært der.

Bare kuke rundt i flip-flops, spise usundt, lese bok og sitte på verandaen / Beach baren.

Noen som har tips til hoteller som er bra? Ritz ser jo fett ut, men med 700+ USD per natt og dollarkurs på nesten 9 så er det utenfor budsjett. Har sett på Marriott Stanton, som ligger helt sør...

Men jeg gir egentlig beng i allianser og sånt. Ønskemålet er:

- rent og fresht (!)
- balkong med havutsikt
- God mat og drikke on-site

Hei, anbefaler å bo i/i nærheten av Art Deco-området på South Beach, kult og artig område til tross for at det selfølgelig er mange turister (det er jo vi også, liksom...) Mange små uavhengige hotel langs Ocean Drive-stripa. Tror ikke så mange har veranda, men det er masse spisesteder/barer langs fortauene hvor man kan sitte og lese/titte på folk.
Jeg bodde her for et år siden:
http://no.hotels.com/ho126958/room-...w9o38457.d.t&gclid=CPnWvuP-sMoCFWnjcgodL0kPBg
Rent og greit, men ser ut til at du må ut med ca 7000 for to netter. Det finnes mange lignende i området, som sagt.
Selv skal jeg dit om to uker også, men har pga av de sinnsyke hotellprisene og dollarkursen booket meg inn på et Airbnb-sted. Men det ligger like i samme området, så tror det blir bra.

Et fint sted som jeg anbefaler, for frokost anytime, øl, peoplewatching etc:
http://www.newscafe.com

Jeg sitter garantert der lørdag om to uker, så stopp og ta en øl om du tusler forbi 😎

He, he Fort Lauderdale har alltid vært mitt førstevalg, absolutt ;). Tilbake på fredagen som kommer.

Skjønner hva du mener. Men jeg har kort tid og vil egentlig bare subbe rundt.

Jeg har forelsket meg fullstendig i Kimpton hotellene, av de jeg har vært på er det bare ett jeg ikke ville anbefalt. Vi ønsket å ligge på et av Kimptons hoteller på southbeach men de kunne ikke tilby ekstraseng så vi havnet på Kimpton Epic i byen. Et fantastisk hotell. Her er det også gåavstand til flere spisesteder.

Kimpton har jo ikke det luksussegmentet du er ute etter siden du nevner Ritz og Carlton, men masser av sjarm ;)
Men neste gang blir det et av de to andre. God tur!

Kimpton, ja... enig. De er veldig bra. Skal sjekke ut hva de har. Det var et strålende tips.

Et fint sted som jeg anbefaler, for frokost anytime, øl, peoplewatching etc:
http://www.newscafe.com

Da tipper jeg vi sees der. Det er nettopp den lørdagen jeg er der.
Jeg sitter garantert der lørdag om to uker, så stopp og ta en øl om du tusler forbi

Har bare bodd en gang i South Beach området, det var Marriott Stanton og det kan jeg i grunn ambefale. Ikke et fantastisk hotell, rommene er litt små og slitte og personalet er stort sett bra, men det var location location location. Vel verdt å få seg havutsikt da for den er panser. Ellers er det jo på stranda, dvs bassenger og så adgang til strand hvor man kan få seg en solseng og parasoll for 13 bucks per stk. Mat og drikke servering er det også. Ellers er man på stripa i Ocean Drive med et hav av muligheter og folkeliv.

Ulempen er stiv pris nå i høysesongen, 500 dollar for havutsikt. Forklaringen på hvorfor et litt slitt Marriott kan ta slike priser er selvsagt beliggenheten.

Jeg og fruen vurderer å ta en langweekend i Florida i februar eller mars. Dette pga klimaet, og at fruen aldri har vært utenfor Europa.
Målet med turen er å reise uten unger, og være for oss selv noen dager.

Hvor anbefales det å reise? Har sett endel på Orlando, men mulig Miami og F.Lauderdale også kunne vært gode greier.

Vi ønsker Hotell med bra standard, Spa (for fruen), samt nærhet til dugendes shoppingmuligheter. Parkene er ikke så viktig nå når ungene ikke er med, samt at vi ønsker et trygt og relativt rolig område uten gangsters &bandits :)

Har toppstatus hos Hilton, ClubCarlson samt nest høyeste Hyatt.

Hotelltips mottas med største takknemlighet :)

Jeg og fruen vurderer å ta en langweekend i Florida i februar eller mars. Dette pga klimaet, og at fruen aldri har vært utenfor Europa.

Hvor anbefales det å reise? Har sett endel på Orlando, men mulig Miami og F.Lauderdale også kunne vært gode greier.

Vi ønsker Hotell med bra standard, Spa (for fruen), samt nærhet til dugendes shoppingmuligheter. Parkene er ikke så viktig nå når ungene ikke er med, samt at vi ønsker et trygt og relativt rolig område uten gangsters &bandits :)

Jeg ser ikke noen god grunn til å bo i Orlando om ikke dere skal i noen av parkene!
Mine favorittplasser i Florida er helt klart South Beach og Key West, dog er begge disse plassene fryktelig dyre.
Mange liker godt plassene på Gulfsiden, men de har ikke vært noen høydare i mine øyner.

Ville heller ikke valgt Orlando hvis dere ikke skal i parker. Når det er sagt så er parker gøy for voksne også! :colgate:

Er målet outletshopping så er Orlando et mekka, men gode shoppemuligheter finnes over hele USA.

Jeg har kun vært en svipp-tur i Miami og da lå vi på Kimpton-Epic, et superfint hotell, som også har spa og kjempefint bassengområde. Vi så ingen gangstere:cool:
Med toppstatus hos Club Carlson får du statusmatch og blir inner circle.

Da gikk jeg til slutt for Vintro Hotell. Litt off-center, men med bar 18 mndr på nakken, shuttlebuss, kaffemaskin, stor minibar, fresh design og panser omtaler så ser det bra ut.

Viktigst av alt - det kostet halvparten av kjedehotellene.

#bam

http://www.vintrohotels.com/

Da gikk jeg til slutt for Vintro Hotell. Litt off-center, men med bar 18 mndr på nakken, shuttlebuss, kaffemaskin, stor minibar, fresh design og panser omtaler så ser det bra ut.

Viktigst av alt - det kostet halvparten av kjedehotellene.

#bam

http://www.vintrohotels.com/

Veldig bra hotell det der, og mye morsommere enn kjedehotellene. I Miami anbefaler jeg i tillegg hotellet The Betsy.

Veldig bra hotell det der, og mye morsommere enn kjedehotellene. I Miami anbefaler jeg i tillegg hotellet The Betsy.

Ah, kult. Sjekket The Betsy også, men de skulle ha 5-6.000 per natt. Det var ikke helt "der" jeg var denne gangen.

Men takk for tips.

Noen som har prøvd restauranten Chima Brazilian i fort Lauderdale? Vurderer å feire bursdagen min der med kona :)

Noen knallgode anbefalinger til bosted langs The Keys? Har kikket på et hotell på Key Largo som skal åpne til sommern. Marriott autograph collection. De skulle ha ca 1500 kr natta. Reisetidspunkt blir antagelig første halvdel av oktober!

Noen tips til hva vi bør se i løpet av en uke i Florida? Det er i november om det har noen betydning. Vi lander i Miami. Helst områder sør for Orlando, og gjerne små sjarmerende perler. Så langt har vi planlagt Miami, Miami beach og St.Petersburg. Vi er veldig usikre på Key west...

Båt tur i Fort lauderdale?

Nå som Kjos pumper in Dreamlinere til KFLL og Nordmenn kjøper og leier feriehus over en lav sko, kan det kanskje være en ide å drive med båt utleie? Slutte tå fly i fjor og er bosatt like ved flyplassen i Fort Lauderdale, egen kai på felles kanal like ved den velkjente New River:
Denne filmsnutten viser elva i full fart:
https://www.youtube.com/watch?v=yryohtOk4DI

Tenker på å starte charter selskap med båten min:
_941815.jpeg

Regner med å ta 100 dollar i timen for opp til 6 pax. Ta med mat og drikke selv. Mye å se på elvene og kanalene samt Port Everglades, Intracoastal, Miami havna, Biscayne Bay, etc.
Noen som tror det kan være interesse eller et marked for slikt?
Båten er ny i år med siste skrik i utstyr og kan gå i over 30 knop hvis sjøen er flat. Stor svømme trapp mellom motoren, man kan legge seg ved bøye uti havet og svømme eller snorkle over et rev.
Masse barer og restauranter man kan stoppe og spise og drikke ved gratis kai overalt.
Noen som tør gjette på marked eller interesse?

Back