Florida-tråden

Re: Båt tur i Fort lauderdale?

Prøvde meg på edit, fant noen stavefeil, men den ville den ikke. :cry:
Det skulle stå at jeg sluttet å fly i fjor, isteden for slutte.
Har derfor mye tid på hånda og har litt tid i loggboka som Yacht skipper og sjømann, derfor har jeg sertifikater til å starte opp noe slikt.
Tenkte å avertere på Finn.no, men fant ikke noe kategori som passet.
Pusler nå med å bygge en hjemme side, det blir www.odincharters.com.
Har kjøpt domenenavnet og parkert det.
Noen som har peiling på å bygge side og vil hjelpe til mot en båttur på New River? :colgate:
(Er ikke IT type nei, gammel DC-3 flyger dette, og det går sakte med hjemmesiden, tok en time å få opp navnet)

Har bodd her i Fort Lauderdale i 17 år og ganske godt kjent, ta kontakt hvis noen er her og vil prate båt eller fly..:old

Stort marked, men konkurransen er heftig. Få opp hjemmesiden din ,sammenligne med konkurrentene, kanskje lage en avdeling for skandinaver - der har du en fordel. Bruke jungeltelegrafen og la den jobbe for deg. La kunder legge kommentarer, skryt er bra! Men utbudet av båter er enormt i Florida og særlig rundt Ft. Lauderdale. Dobbel - trippel - kvadruppel-motoriserte båter i alle farger og fasonger. Har sett Ft.Lauderdale Marina med alt som legger til der av båter i løpet av en time. Men fet nok båt du har ,ser det ut til. Gratulerer! Og lykke til - håper det kan bli noe charter på sikt når hjemmesiden din er oppe :)

Joda, mye konkuranse men mange er fiskebåter og mega yachter. (Mega= over 80 fot, super yacht = over 140 fot.)
Satser nok på Scandinaver ja, de er enklere å ha med å gjøre. Amerikanerne kan være bortskjemt, sutrete og storforlangende. Ikke noe jeg vil ha på min båt.
(Har flydd en del charter i USA med noen guffne kunder.)

Skal begynne med hjemmesiden igjen idag. Begynnervansker der: Man skal velge et tema, eller theme, fant ikke noe som luktet båt eller saltvann. Kan man importere temaer tro?
(Må nok suge meg fast foran you-tube og søke på "web page building for dummies" :)
Kan jo også betale noen for å bygge fin hjemmeside, men å spytte ut 1000 daler for å få noen til å skrive navn/telefon og klistre bilder på en PC er drøyt.
Kona brukte masse penger på denne siden, men har ikke solgt et maleri på den enda:
www.susanhanssen.com

Stay tuned, det kan bli hjemmeside i kveld og båttur neste uke..

Her er en av sjappene vi broker å frekventere med båt, god mat og drikke.
Kaiplass til 7-8 båter men kom også med bil, stor parkering bak. Fin utsikt til elven og mye spennende båt trafikk i sterk strøm, sjeldent kjedelig. http://www.piraterepublicbar.com

Last edited:
Re: Florida-tråden

For de som skal til Fort Lauderdale, her er en populær plass som også ligger ved elva. (New River) http://www.thehistoricdowntowner.com/
Jeg kjører ofte båt med Norsk flagg ned elva og da vinkes og huies det fra disse plassene, da stopper jeg av til og hilser på besøkende eller fastboende Nordmenn som vinker til flagget.
Stor parkeringsplass bak denne sjappa også, kom med bil eller båt.
Man kan leie båter for de som vil kjøre selv fra blant annet denne web siden:

https://www.boatsetter.com

Man leier da direkte fra eiere og siden bare formidler, nesten som uber eller Airbnb.

For de som er på besøk i Florida og ikke vil ta inn på hotel,sjekk ut denne siden:

http://www.smartmovecrew.com

Har brukt dem selv flere ganger, de bestyrer korttidsutleie ledigheter og hus.
Kan anbefale dem, men pass på at alle tilleggene kommer med i total prisen.
Grovt sett halv pris av hotell rom.
Jeg hadde en liten leiegård og noen condoer jeg leide ut for noen år siden og Smart Move ordnet med mye gjester og kunder, for det meste yacht crew, men hadde også Nordmenn som bodde der. Da ble det jo båt turer på dem, med noget attåt.

Hvis noen vil spise meget godt i Fort Lauderdale, prøv denne: http://www.3030ocean.com

Kostbar, men god. Drar dit med kona når noe skal feires. Anbefales..:old

Har bodd i Fort Lauderdale i 17 år og godt kjent, hvis noen har spørsmål om dette og hint, ikke vær beskjeden.
csy33 (at) comcast.net

Last edited:

Hyggelig å treffe deg her , LN-RTP. Ft.Lauderdale "med omegn" er et supert område ,særlig for oss båtelskere. Takker for tips å ta med seg! GoDaddy er store på domener, masete for å overselge/ prakke på deg ting du ikke trenger. MEN, kjøper du et domene til 20$ (+10-15$ per år), så har de supre maler du kan bruke til å bygge hjemmesider. Eller kjøp mal-software eller gå til en internett-resource/firma som lar deg gjøre slikt online. Men GoDaddy o.l. tilbyr alt i en pakke bare du overser alle mailene med oversell/ mas :)

Joda, så dem prøvde å selge litt av hvert.
Jeg kjøpte 5 år med alt jeg trengte for 272 daler.
.com var litt dyrere enn .us foreksempel.
Har en kompis med peiling som skal snekre sammen en kjapp side.
Sendte han en drøss bilder og annet idag og sa bruk hva du vil.
Det kan alltids bygges ut senere hvis trangen melder seg.
Prøvde selv i morges men modem/router gikk på snørra og måtte få nytt og finjustert
Internet.
Betaler for 105 Mbps men fikk mye mindre tidligere på dagen.
Nu kjører hjemme PC på 120.
Hvor mye får man i Norge, samme eller bedre?
Dette skal nok bli bra. Evig optimist må vite.

Nå som Kjos pumper in Dreamlinere til KFLL og Nordmenn kjøper og leier feriehus over en lav sko, kan det kanskje være en ide å drive med båt utleie? Slutte tå fly i fjor og er bosatt like ved flyplassen i Fort Lauderdale, egen kai på felles kanal like ved den velkjente New River:
Denne filmsnutten viser elva i full fart:
https://www.youtube.com/watch?v=yryohtOk4DI

Tenker på å starte charter selskap med båten min:
_941815.jpeg

Regner med å ta 100 dollar i timen for opp til 6 pax. Ta med mat og drikke selv. Mye å se på elvene og kanalene samt Port Everglades, Intracoastal, Miami havna, Biscayne Bay, etc.
Noen som tror det kan være interesse eller et marked for slikt?
Båten er ny i år med siste skrik i utstyr og kan gå i over 30 knop hvis sjøen er flat. Stor svømme trapp mellom motoren, man kan legge seg ved bøye uti havet og svømme eller snorkle over et rev.
Masse barer og restauranter man kan stoppe og spise og drikke ved gratis kai overalt.
Noen som tør gjette på marked eller interesse?

Satt faktisk å leita litt etter alternativer i forbindelse med tur til sesongåpningen i NASCAR på Daytona i februar 2017.

Planlegger å "bo" litt lenger sør for å ta en kjøretur ut til Key West. Ut på en båttur osv osv.

Satt faktisk å leita litt etter alternativer i forbindelse med tur til sesongåpningen i NASCAR på Daytona i februar 2017.

Planlegger å "bo" litt lenger sør for å ta en kjøretur ut til Key West. Ut på en båttur osv osv.

Ja, må på en båttur, mye rart å se på vannet her.
Jeg har kjørt opp og ned New River og kanalene her i Fort Lauderdale i 17 år og sikkert 600 + turer på båt og blir aldri lei av det. Mye "action" forde det er så mye båttrafikk og mye fint å se. (Nå snakker jeg ikke om bikinidamer som ligger å soler seg på de fete yachtene selvfølgelig, men mye av det også)

Fort Lauderdale er Venice i Florida, masse kanaler og omkring 18 000 båter som bor her. :cool:

Vi skal ha en uke i Florida i November. Vi flyr til og fra Miami. Hotell for hele turen er bestilt og ruten går slik: Miami - St.petersburg - Vero Beach - Palm Beach - South Beach. Noen som vet om noen perler langs veien vi ikke bør gå glipp av? Tenker mest på natur/kultur.

Vi skal ha en uke i Florida i November. Vi flyr til og fra Miami. Hotell for hele turen er bestilt og ruten går slik: Miami - St.petersburg - Vero Beach - Palm Beach - South Beach. Noen som vet om noen perler langs veien vi ikke bør gå glipp av? Tenker mest på natur/kultur.

For sent med hotel I Vero Beach, men jeg har søte minner fra dette hotellet:

http://www.verobeachdriftwood.com

Var på et Marina hotel omtrent midtveis mellom Miami og St.Pete hvor jeg hadde en kjempemiddag. Husker ikke navnet i farten, men hvis Dere stopper for lunch på veien så er nok det å anbefale, var i Naples, skal finne det på Google.

Takk for tips. Tar gjerne navn på restaurant. Reisen er egentlig lagt opp etter hvor hotellkjeden vi digger har hotell... Vet det er litt nerdete... ;)

Blowing Rocks mellom Vero Beach og Palm Beach er ihvertfall en interessant variasjon fra sandstrendene i Florida.

Joda, så dem prøvde å selge litt av hvert.
Jeg kjøpte 5 år med alt jeg trengte for 272 daler.
.com var litt dyrere enn .us foreksempel.
Har en kompis med peiling som skal snekre sammen en kjapp side.
Sendte han en drøss bilder og annet idag og sa bruk hva du vil.
Det kan alltids bygges ut senere hvis trangen melder seg.
Prøvde selv i morges men modem/router gikk på snørra og måtte få nytt og finjustert
Internet.
Betaler for 105 Mbps men fikk mye mindre tidligere på dagen.
Nu kjører hjemme PC på 120.
Hvor mye får man i Norge, samme eller bedre?
Dette skal nok bli bra. Evig optimist må vite.

Da er du godt igang ,LN-RTP! De beste dealene på internett-tilgang her hjemme er nok kabelselskapene , som F.eks GET som "halve Oslo/Omegn" har :) Mange borettslag har fått ekstra gode avtaler , men vanlig uansett kan være Kr. 250,-/300,- for en 150Mbps linje. Dette er vanlige COAX anlegg , som kan klare opp mot 500 Mbps. FIBER kommer mer og mer også , og da snakker vi om opp til 10 Gbps - slik som enkelte mediabedrifter har fått allerede. Norge ligger langt fremme mht. databruk og tilgjengelighet.

Du får melde oss når den nye hjemmesiden din er klar til prøvetitting!

Se for en super webcam-link som jeg fant! Fort Lauderdale Marina, se på båtene og trafiikken. Tipper det er få steder som har så stor trafikk og utvalg av båter...

http://www.earthcam.com/usa/florida/fortlauderdale/marina/?cam=lauderdalemarina

Derja.
Får du spolet tilbake noen timer så gikk Odin den veien og under broa ca 10:00 lokaltid idag med første charter oppdrag: SAS folk på ferie var prøvekaniner på jomfrutur. Det ble servert champagne og fersk frukt ombord, god feriefrokost må vite.
Vi tok en sving i havna og kom tilbake ca 5-6 minutter senere. 2 flag oppe, det Norske på Babord side og Stars and Stripes på Styrboard.
Vi var innom Lake Sylvia en svipptur, deretter ICW en sjømil, så opp New River igjen og hadde lunch på www.therendezvousbarandgrill.com.
Fin tur, fine gjester og godt vær.

Her er en fin link til kart, bilder, og info om "New River" - der vi snart kan booke tur på internett med LN-RTP! :)

Google eier en del av oss alle ,enten vi liker det eller ei - men dyktige er de , uten tvil!

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=13goSKWhdbzi1IMB_HtWPi-DBURc&hl=en_US

Der er elva mi ja.
Har bodd på kanal ved den elven i 17 år og hatt båt hver dag av de årene. Blir aldri lei av en svipptur på elven, mye å se, aldri kjedelig.
Idag er det storutfart for det er langhelg, "laborday weekend".
Det blir masse båter ute idag, tusenvis, og når de tøffer hjem utpå ettermiddagen og kvelden blir det mye fylle kjøring. Fartsgrense på elva og marine police vokter med båt. Hvis noen kjører fort blir det unnskyldning for å stoppe dem og ta promillekontroll. Hvis man kjører sakte går det som regel bra, men på slike helger er det dødsulykker på vannet.
Holder meg ved kai ikveld. :old

Nok en selvsentrert post fra denne karen.. Vi jobber nå med å bryte ned vinteren og her en åpning siste uken i desember (23-31) hvor familien er enige om at litt Florida hadde vært nydelig nå etter en seks års pause. Så her er noen spørsmål:

• Vi er svært allergiske mot kulde fortiden. Hvor er man sikrest? De lærde strides litt på nettet hvor noen mener type Naples men andre mener type Miami (The Keys gidder vi ikke) Vi vurderer disse to stedene og muligens en liten tur til Cocoa Beach.

• Hotellene er veldig dyre denne uken (et yalla Doubletree med 1993 look ligger fort på 3000 per natt og vi burde ha to rom) Noen tips til bra hoteller, eller områder hvor du får mye for pengene? (har HHGold)

• Flymessig kommer Austrian godt ut (i en kombi med LH på returen) Hvordan er Austrian på monkey? 767 med 30 tommer mellom setene.

• Leiebil (gjesp.. denne kommer opp ofte) Hvor får man best (stor SUV) bil for pengene for tiden? (Har Sixt Plat)

Takker
SC

Back