Florida-tråden

Re: Florida-tråden

To kjappe: Hvordan er loungen i Miami (flyr sas) og er det langt/kronglete å komme seg til Avis?

Har ikke vært der siden 2012, men da var det enkelt å komme seg til leiebilene. Mener jeg bare spaserte fra terminalen. Men det er mulig de har flyttet dette bort fra terminalen, slik de har gjort de fleste steder. Da er det bare en shuttle fra terminal til utleiebygget.

Sent from my iPhone using Tapatalk

To kjappe: Hvordan er loungen i Miami (flyr sas) og er det langt/kronglete å komme seg til Avis?

Sasuker Avianca loungen. Har hørt det er selvbetjening av diverse alkohol. Noe rundstykker og salat+++. Kan bli veldig fullt.

*A på MIA er Avianca-loungen, ja. Var der i høstferien. Selvbetjening av mineralvann og øl på flaske/boks. De hadde en god varmrett, noe cubanske svinejøttbaserte greier.

Det var veldig fullt der da det er en del Avianca-avganger før SK.

Greit nok, men ingen grunn til å reise tidlig til MIA for loungeopplevelsen sin del. LAX har jeg hørt er bedre. Den skal testes om 2 uker :-)

LAX er faktisk veldig bra. Dit kan man dra en time før for å lounge litt

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har noen erfaringer med Best Western Plus Windsor Inn North Miami? Skal ha en uke i Miami etter Cruise. Får en brukbar pris, men litt usikker på hvor bra hotellet er.

Har sett på ulike sider som f.eks Tripadvisor, brukbare vurderinger, men folk klager jo på alt fra parkeringsplass til manglende sjokoladekaker til frokost.

Har sett på ulike sider som f.eks Tripadvisor, brukbare vurderinger, men folk klager jo på alt fra parkeringsplass til manglende sjokoladekaker til frokost.

Ja, mye klaging og mye av det er usaklig.
Hvis majoriteten av meldingene er negative tar jeg det alvorlig, hvis det er bare noen få sees det mellom fingrene.
Husk å bruke Uber drosje i det område, de er på hvert hjørne så slipper du klusset med leiebil.

Vi skal kjøre fra St. Petersburg til Vero Beach og vurderer å kjøre siste stykket langs US-1, er det verdt den ekstra halvtimen eller er det lite å se?

Vi får en lang fin etterlengtet USA runde til sommeren, med litt NY og har deretter leid et fint hus to uker i Fort Meyer.

Så jeg måker på med noen trivielle og usammenhengende spørsmål:

* Vi har fem dager til "overs" og vurderer sterkt å bruke disse dagene på Islamadora (etter to sesonger med "Blodline" ble det satt ned veto om å besøke området. Noen som kjenner til området? Nærliggende områder? Bra hoteller eller leiemuligheter?

* Har leid bil gjennom Sixt med plukk opp i Miami. Erfaringer? Bilparken? Oppgraderinger? (Platinum gjennom EBG)(de mener det skal være en Tahoe i utgangspunktet)

* Lounge EWR (innenriks MIA-EWR)?

* Lounge MIA? EBG og som vanlig en skokk med unger.

* Fort Meyers? Erfaringer? Spennende gjøremål i "nærheten"?

* Hvis man skal velge kun en park i Orlando (og jeg er ganske bestemt på kun en ;)) Hvilken velger man da med 3 åring, 5 åring og 7 åring? Disney?

Takk SC.

* Lounge MIA? EBG og som vanlig en skokk med unger.

* * Hvis man skal velge kun en park i Orlando (og jeg er ganske bestemt på kun en ;)) Hvilken velger man da med 3 åring, 5 åring og 7 åring? Disney?

Takk SC.

Loungen i MIA er en vits, ekstremt trangt, lite servering og langt å gå hvis du flyr med SAS.

Vi har vært i mange parker i Orlando og det er en som jeg ville valgt over alle og det er Discovery cove, det er noe av det flotteste jeg har opplevd. Men jeg tror kanskje det er dumt å ikke gå for den tradisjonelle Disney hvis du bare skal i en park. Husk å være lenge nok til å få med kveldsparaden og fyrverkeriet på kvelden - det er verdt en time eller to med sutrete unger :p

Har et par uker+ i FL rundt påsken. Vært der et par ganger tidligere, men aldri tatt turen ut til Bahamas. Noen som har tips til hvor man burde dra, og hvordan man kommer seg dit?

Har et par uker+ i FL rundt påsken. Vært der et par ganger tidligere, men aldri tatt turen ut til Bahamas. Noen som har tips til hvor man burde dra, og hvordan man kommer seg dit?
Jetski over er visst populært.

Hei Matsh!

Når det gjelder en tur over til Bahamas er det i tillegg til Jetski, som robertaas anbefaler, båt som går over og selvsagt fly.

Har selv vært med en gammel DFDS-balje over fra Fort Lauderdale til Freeport og tilbake et par ganger, samt flydd til Nassau.

Freeport er litt som Senja, med litt bedre vær og bademuligheter. Litt øde...

Nassau er "hovedøyen" og hadde noen dager på Atlantis der. Likte selv Nassau best, større og mer å gjøre. Finnes billige flybilletter med Jetblue, Delta, United, AA og Bahamasair om du er tidlig ute.

Har også et Hilton-hotell nede ved cruisehavna på Nassau som så bra ut.

Kim

Var i Alicetown (Bimini) en helg da Chalks enda eksiterte. Var artig å følge i Hemingways fotspor og å besøke de samme stedene han hadde vanket (drukket).

Scooter01

Var i Alicetown (Bimini) en helg da Chalks enda eksiterte. Var artig å følge i Hemingways fotspor og å besøke de samme stedene han hadde vanket (drukket).

Scooter01

Dessverre brant Hemingway museet og baren ned for noen år siden.
Fløy du med Chalks over dit?
Dem hadde et kræsj da en ving falt av etter take-off i Miami, alle drept.
Jeg søkte på jobb der like før, kunne ha vært meg, eller deg ombord..

Skummelt med gamle sjøfly med tvilsomt vedlikehold og skjult korrosjon fra saltvann.

Jeg fløy 500 timer på en Twin Otter i sjøen, noen år senere, etter at den var tilbake på hjul kræsjet den, var nok saltvannet som ødela den. N-784DL.
Alle drept.
DL står for Don Lewis som var eieren av "Sea-Jet"

Fløy du med Chalks over dit?

Jada. Kjente en dame som jobbet for "Bahamas Promotion Board" i Miami. Hun hadde fått ordnet en weekend på "Big Game" + flyreisen dit, så vi dro fra Watson Island. Det var en underlig følelse da Mallarden taxet ned i vannet, dro opp hjulene og gasset på og lettet ved siden av alle cruise skipene. Etter ca. 20 minutter landet vi på vannet utenfor hotellet, senket hjulene igjen og taxet opp på rampen.
Da vi dro tilbake så vi en Beech 18 i vannet syd for den faste flystripen, som angivelig hadde kommet fra Colombia, men ikke hadde nådd helt frem. (Så nær.....)

Scooter01

Hei Matsh!

Når det gjelder en tur over til Bahamas er det i tillegg til Jetski, som robertaas anbefaler, båt som går over og selvsagt fly.

Har selv vært med en gammel DFDS-balje over fra Fort Lauderdale til Freeport og tilbake et par ganger, samt flydd til Nassau.

Freeport er litt som Senja, med litt bedre vær og bademuligheter. Litt øde...

Nassau er "hovedøyen" og hadde noen dager på Atlantis der. Likte selv Nassau best, større og mer å gjøre. Finnes billige flybilletter med Jetblue, Delta, United, AA og Bahamasair om du er tidlig ute.

Har også et Hilton-hotell nede ved cruisehavna på Nassau som så bra ut.

Kim
Takker for tips Kim, jetski blir nok uaktuelt da jeg skal reise med fruen (hun kjører som en gærning, har fortsatt deler av Andamanhavet i halsen etter jeg satt på med henne i sommer).

Noen erfaringer fra Pig Beach? Er det verdt turen?

Back