Flere Boeing 737 på vei?

Re: Flere Boeing 737 på vei?

Jeg er enig i det du skriver, men min empiriske data (tatt fra en noe blurry hukommelse) er at det er fullere i avgangene off peak, enn i peak. Midt på dagen er det mange happy-billetter, mens peak mer eller mindre reserveres for full flex.

På denne ruta kan de bytte 73G og 734 mot 73H kl 07:30 og 08:00, og 736 og 73G mot 73H kl 16:15 og 17:15. En netto økning på ca 180 seter som tilsvarer en ny frekvens.

Men igjen, her er det SAS som sitter på tallmateriellet, og ikke vi. En flåte på kun 73W og 73H innenriks er uansett en fleksibel og effektiv løsning. Jeg er mest nysgjerrig på fordelingen mellom modellene, og hvordan den passer med ulike vekst-modeller for fremtiden.

Hur gör SAS med sina 737NG..är flygplanen OSL baserade respektive ARN baserade eller roteras 737NG maskinerna runt mellan ARN & OSL?

Hur gör SAS med sina 737NG..är flygplanen OSL baserade respektive ARN baserade eller roteras 737NG maskinerna runt mellan ARN & OSL?

SAS roterer ikke mellom OSL og ARN, men noen få fly har skiftet base de siste årene. Basene har også litt ulik flåtestruktur - på ARN/Sverige er det vel to 737-700, mens OSL/Norge har 17. På OSL/Norge er det samtidig bare om lag 10 737-600, mens ARN/Sverige har resten av flåten 28 fly.

Last edited:
Back