Fjerde daglige mellom Torp og Stansted

Den kom overraskende på meg - Ryanair har jo nesten like bra frekvenstilbud som SAS nå...

Avgangstidene blir som følger:

Torp-Stansted
09:50, 13:55; 20:10 og 22:25

Stansted-Torp
06:30, 10:35; 16:50 og 19:05

Den kom overraskende på meg - Ryanair har jo nesten like bra frekvenstilbud som SAS nå...

Avgangstidene blir som følger:

Torp-Stansted
09:50, 13:55; 20:10 og 22:25

Stansted-Torp
06:30, 10:35; 16:50 og 19:05

det er jo litt igjen til SAS' antall. Hvis man regner med OSL-LCY har SAS syv daglige avganger. Men FR har like mange som BA.

Dette er jo bra, kanskje ruta ikke går så verst. Sist jeg sjekket så gikk den bare to ganger om dagen. Gjør den ikke det deler av året? Uansett så er jo dette bra tider og særlig 13.55- avgangen synes jeg er interessant.

Var inne og sjekket på Ryanair.com nå og fy søren, det var mye billigbilletter til London til høsten (sjekket ikke sommeren). Null problem å finne reise til 158 kr. t/r dersom man ikke har med bagasje som skal sjekkes inn. Det er utrolig billig!

Jeg tror det er strategisk dumt av Ryanair å prise bagasjen så høyt. Hvorfor kan de ikke heller gjøre innsjekkingen på flyplassene mer effektive? Alle vet jo at Ryanair har de mest gammeldagse innsjekkingssystemene, f.eks. på Stansted. Ingen automater, mye manuelt arbeid, etc. Da blir det fort dyrt! Ryanair burde heller gått i front og innført helautomatiske innsjekkingsskranger - og sette en fornuftig pris på å sende bagasje i stedet for å straffe folk som har med seg en koffert på ferie.

Skal til London i månedsskiftet august/september og sjekket billetter hos Ryanair. Men det kom på rundt 1000 kr. tur/retur inkludert alle mulige avgifter - og da flyr jeg heller SAS fra Gardermoen til LCY til 1300 kr. tur/retur...

Last edited:
Her skal det kriges om London pax'n!

Hvor mange ukentlige avganger har Oslo området, Stor Stockholm og København (med malmø) til London nå?

Har jeg mye feil om Oslo ligger på topp?

Last edited:
Jeg tror det er strategisk dumt av Ryanair å prise bagasjen så høyt. Hvorfor kan de ikke heller gjøre innsjekkingen på flyplassene mer effektive? Alle vet jo at Ryanair har de mest gammeldagse innsjekkingssystemene, f.eks. på Stansted. Ingen automater, mye manuelt arbeid, etc. Da blir det fort dyrt! Ryanair burde heller gått i front og innført helautomatiske innsjekkingsskranger - og sette en fornuftig pris på å sende bagasje i stedet for å straffe folk som har med seg en koffert på ferie.

Skal til London i månedsskiftet august/september og sjekket billetter hos Ryanair. Men det kom på rundt 1000 kr. tur/retur inkludert alle mulige avgifter - og da flyr jeg heller SAS fra Gardermoen til LCY til 1300 kr. tur/retur...

Jeg er helt enig at det er utrolig at Ryanair er så lite effektiv der. Må jo være mye å spare i forhold til andre "rare" innsparingstiltak de har satt i verk. Noe som ofte også skjer med FR's priser er at de går dramatisk ned etter en stund. Noen av avgangene i høst som nå er priset 0,- pluss avgifter kostet 399 kr. pluss avgifter for noem uker siden. Litt dumt...

Her skal det kriges om London pax'n!

Hvor mange ukentlige avganger har Oslo området, Stor Stockholm og København (med malmø) til London nå?

Har jeg mye feil om Oslo ligger på topp?

Skal vi se, dette for August dvs er med eventuelle vedtatte økninger og 3 eller 4 daglige telles som 0,5:

"Oslo":
OSL-LHR: 9 (5xSK og 4xBA)
OSL-LGW: 1,5 (1 DY og 0,5NB)
OSL-LCY: 2 (SK)
OSL-STN: 2 (DY)
RYG-STN 0,5 (DY)
TRF-STN 4 (FR)
Totalt: 19

København (med Malmø)
CPH-LHR: 13 (7xSK og 6xBA)
CPH-LCY: 2 (SK)
CPH-LGW: 3 (NB)
CPH-STN: 3 (EZY)
MMX-STN: 1 (NB)
Totalt: 20

Stockholm får noen andre finne

Jeg tror det er strategisk dumt av Ryanair å prise bagasjen så høyt. Hvorfor kan de ikke heller gjøre innsjekkingen på flyplassene mer effektive? Alle vet jo at Ryanair har de mest gammeldagse innsjekkingssystemene, f.eks. på Stansted. Ingen automater, mye manuelt arbeid, etc. Da blir det fort dyrt! Ryanair burde heller gått i front og innført helautomatiske innsjekkingsskranger - og sette en fornuftig pris på å sende

Ryanair har ikke egenhandling, de kjoeper av andre. Det er opp til handlingselskapet aa gjoere arbeidet til den prisen Ryanair betaler.

Saa hvis Ryanair skal investere i hardware, vil de sannsynligvis forlange tilsvarende prisreduksjon av handlingselskapet - og der ser jeg stor konflikt.

Ryanair bruker foroevrig Navitaire's Open Skies 2, det samme som f.eks. JetBlue bruker.

Hvis det er den endelige vinter plan, der står i booking nu, bliver der også en del ændringer. En del bliver nok til sommer destinationer.

Med forbehold for fejl.

TRF- Marseille fra 4 til 0
TRF- Girona fra 4 til 0
TRF- Madrid fra 3 til 0
TRF- Pisa fra 3 til 0
TRF- Glasgow fra 5 til 0
TRF- Bremen fra 5 til 4
TRF- Dublin fra 7 til 4
TRF- Milano fra 7 til 4

I DK
AAR - Stansted fra 12 til 7
AAR - Girona fra 4 til 0

BLL - Valencia fra 3 til 0
BLL - Girona fra 4 til 3
BLL - Alicante fra 4 til 2
BLL - Dublin fra 4 til 3
BLL - Madrid fra 2 til 0
BLL - Pisa fra 4 til 0

TRF-PIK/"Glasgow" var gikk året rundt før (gikk ikke også den 2 daglige iblant?) Men hvis den nå blir nedlagt/sommerrute fra høsten er det tydeligvis at Ryanair merker konkuransen fra Norwegian på Norge-Skottland etter at DY begynte å fly OSL-EDI.

Men har ikke endel av de rutene du lister alltid vært sommerruter?

Skal vi se, dette for August dvs er med eventuelle vedtatte økninger og 3 eller 4 daglige telles som 0,5:

"Oslo":
OSL-LHR: 9 (5xSK og 4xBA)
OSL-LGW: 1,5 (1 DY og 0,5NB)
OSL-LCY: 2 (SK)
OSL-STN: 2 (DY)
RYG-STN 0,5 (DY)
TRF-STN 4 (FR)
Totalt: 19

København (med Malmø)

Stockholm får noen andre finne

ARN-LHR: 12 (6xSK & 6xBA)
ARN-LCY: 2 (SK)
ARN-LGW: 2 (NB)
NYO-STN: 3 (FR)
VST-STN: 2 (FR)
Totalt: 21

København (med Malmø)

Sterling øger fra efteråret CPH-LGW fra 3x til 4x daglig. NB flyver LGW fra MMX og ikke STN.

Hvorfor kan de ikke heller gjøre innsjekkingen på flyplassene mer effektive? Alle vet jo at Ryanair har de mest gammeldagse innsjekkingssystemene, f.eks. på Stansted. Ingen automater, mye manuelt arbeid, etc. Da blir det fort dyrt!

Dyrt eller ikke? Det spørs vel bl.a. hvordan lønnsnivået til de ansatte er.
I Norge vil stort sett alt være billigere å gjøre med maskiner, men det er ikke alltid tilfelle i alle andre land.

IMM

Back