... får vel avslutte dette britiske kapitellet.
Etter en øl med Reidar litt nede i byen vandret vi stille og rolig opp mot Rays Pizza for å virkelig sluke en av de siste amerikanske tradisjonene, cheese pizza! Vi hadde på forhånd bestemt oss for å reise utover mot JFK 15:30, så etterhvert fant vi hotellet, fikk ut baggasjen, og ordnet transport utover. Sjaføren hadde nok vett i huet til å kjøre Queensborough Bridge ihvertfall og ikke drive å surre nede på lower Manhattan slik det ble inn fra flyplassen.
Det gikk i rykk og napp hele veien igjennom Queens og etter en drøy time steg 3 bilsjuke karer ut av kjerra, drikser minimalt frem til de gutta der lærer seg å kjøre bil - uansett, han smilte fra øre til øre. Trygt på innsiden (Terminal 7) fant vi første og beste CUSS for å få ut BPs - det gikk bedre denne gangen å vi hadde droppet bagen på no-time!
Det var skikkelig Londonrush, vår flight var kun en av fem som skulle retning UK - inkl. BA0002 som flyr LCY. Maskinen vår var satt opp med avgang fra utgang 6, det var egentlig ikke noe å ta seg til bortsett fra å vandre litt rundt å gjøre seg kjent med en for meg hittils ukjent terminal. Veldig imponert ble jeg ikke, men særdeles mye lysere og freshere enn den f.eks KLM bruker.
JFK-LHR
BA112
16SEP
STD 18:50
ATD 18:50
B747
Er vel ikke stort å skrive her, hadde ikke de store forventningene. Stinn brakke av det jeg kunne se, så trekløveren var plassert på 46HJK. Undertegnede endte ved window og hadde vel egentlig bestemt meg ganske tidlig for å prøve få så mye søvn som mulig på de 5:53t de hadde planer om å bruke.
Bunkret opp med MountainDew (Nei, ikke Fredrik), Snickers go QC15 hadde jeg håpet på en søvnsterk natt, dette skjedde overhodet ikke. Vi kom oss avgårde å takset sakte men sikkert ut mot 22R, kun EgyptAir B773 og LOT B763 forran oss i køen så det gikk ikke mange sekundene før vi lå å basa i luften over Long Island. Som nevnt opptil flere ganger før, flymat for fymat - ihvertfall i økonomi, så jeg endte med et glass med eplejuice før jeg fyrte opp boka til Kjosern på padda
Var skremmende våken igjennom turen, klarte ikke duppe av før IFE sa 1:56t igjen til landing, håpet om en nattssøvn røykt altså med glans. Vi traff London-området noen minutter før 06:00, dette medførte 3 runder i OCK holding med morgentåken liggende under, soloppgangen i øst og en hel del andre fly som surret close, synd jeg kun hadde iPhone some kamera ellers hadde jeg knipset som en gal.
Vi fikk plutselig lov å lande og gjorde nettopp det på 27R drøyt 20min før rutetid - effektiv lukekjøring inn mot T5 og vips så var vi i Europa! Vi hadde 1:30 til neste maskin, BA762 retning Norge, men før vi kom så langt ventet ett par BP sjekk og en sikkerhetskontroll. Relativt lite folk over hele fjøla før vi så på skjermen at vi skulle ned til A10 og pusle i buss utover. Det fyllte seg fort opp nede i kjelleren, tror det var bussing både til Milano, Gøteborg og Oslo.
Det endte med stinn brakke og heldig som jeg var (og siden handling åpenbart ikke kjører knallhardt på FastTrack) kom jeg ombord i maskinen relativt tidlig. Rad 10 hadde vi sikret oss opp til OSL, orket ikke punge ut for EE for en tur jeg bare skulle bruke til å sove, og sove det fikk jeg endelig!
METAR Oslo meldte når vi stod i London om 8 grader og heavy rain (+RA) - det klarnet åpenbart fort opp for når vi landet på 19L var det skyfritt. Alt i alt brukte vi knapt 12 timer fra vi gikk ut av taxien på JFK til jeg satt i min egen bil på OSL - effektivt!
Det kan for morro skyld nevnes, i passkontrollen i Oslo satt en ex kollega av meg, faktisk 2, men får greie meg med en sluse. 'Det går greit det Thomas' var svaret da hun så meg i passkøen, gid det var slik i US også
BA fungerer greit go om det blir noen neste gang skal jeg sørge for MINST å sitte i WT+ ! Så da gjenstår det bare å takke for denne gang, takk for at dere valgte fly med oss i flyprat-tripreport-airlines og på gjensyn
