First time British! (We go west..)

Herlig rapport. Skal til NYC den 18, men ser at dere allerede har lagt røyk da. Kos dere

Jepp, spørs om byen står etter at vi har forlatt åstedet, men det får du se :drink
Det har blitt Lørdag og det er vel tid for litt nye utskeielser! Har vurdert en fotoutstilling på Guggenheim, men får se om varmen tar overhånd så det blir ett parti Amstel og en tur til Bronx for å hilse på snille Jerome Little-G :colgate:
Ellers skal det planlegges storstilt flyprat-treff på Manhattan imorgen, men før den tid må jeg:

1. Prøve få den helvetes upgradesiden på ba.com til å fungere!
2. Breakfast litt lenger nord.

Går anbudet til BA neste gang? Kanskje litt tidlig å konkludere.

Hehe, sånn bortsett fra at online innsjekk, automat innsjekk OG vanlig innsjekk gikk ca. rett til helvete og at vi fikk en "loss of cabinpressure" under climbout så har BA et veldig bra produkt i World Traveler Plus :)
Krysser alt jeg har for at det er ledige seter der også hjem, det vil nok trekke opp enda litt ;)

Glimrende rapport dette og fine bilder. Jeg vurderer BA til MIA i mars og har tittet på world traveller plus. Er det verdt hoppet opp fra vanlig økonomi prismessig? Utgjør ca 5000 for vår del, to stk. tur/retur.

Glimrende rapport dette og fine bilder. Jeg vurderer BA til MIA i mars og har tittet på world traveller plus. Er det verdt hoppet opp fra vanlig økonomi prismessig? Utgjør ca 5000 for vår del, to stk. tur/retur.

Har aldri flydd vanlig WT hos BA, men kan varmt anbefale WTP. Gode, brede seter, samt fantastisk benplass. Dog skal det sies at recline'n ikke er like bra her som i eco+ hos KLM. Men KLM har igjen ikke like bra benplass og bredde som BA har i WTP.

Sammenlignet med pris har jeg ingen problemer med å anbefale WT+ på British Airways.

For og holde rapporten ved like så har man nå gjennomført et særdeles trivelig flyprat-møte med SQ777 på en brun en i Times Square området! Litt pizza hos Ray's før man henter baggasjen på hotellet å setter snuta mot JFK.

Måtte gud være med meg og blodsirkulasjonen min! Det kommer en ferdigstilling av rapporten når man har kommet til hektene hjemme i nord.

Until then, bays !

Måtte gud være med meg og blodsirkulasjonen min! Det kommer en ferdigstilling av rapporten når man har kommet til hektene hjemme i nord.

Until then, bays !

Ah, de gamle skøyersetene i WT hos BA er ikke så gale for omløpet de altså. Kjørte sånn i 2008 til DXB og det var helt ok. Litt sofa følelse egentlig.

Inntil senare, bajs! (som de sier her i Sverige)

Og vel tilbake på hotellet sitter det en horde nordmenn i resepsjonen. Uff, det er vel like greit å komme seg ut herfra, de snakker jo om Tormod og Lisbeth som om de sitter rundt kaffebordet hjemme. Grøss!

Nå begynner reisen mot julestjernen, først taxi, så fly også et fly til!
Håper Elefnaten har rett, selvom han helt sikkert er litt stuttere i bena enn meg ;)

... får vel avslutte dette britiske kapitellet.

Etter en øl med Reidar litt nede i byen vandret vi stille og rolig opp mot Rays Pizza for å virkelig sluke en av de siste amerikanske tradisjonene, cheese pizza! Vi hadde på forhånd bestemt oss for å reise utover mot JFK 15:30, så etterhvert fant vi hotellet, fikk ut baggasjen, og ordnet transport utover. Sjaføren hadde nok vett i huet til å kjøre Queensborough Bridge ihvertfall og ikke drive å surre nede på lower Manhattan slik det ble inn fra flyplassen.

Det gikk i rykk og napp hele veien igjennom Queens og etter en drøy time steg 3 bilsjuke karer ut av kjerra, drikser minimalt frem til de gutta der lærer seg å kjøre bil - uansett, han smilte fra øre til øre. Trygt på innsiden (Terminal 7) fant vi første og beste CUSS for å få ut BPs - det gikk bedre denne gangen å vi hadde droppet bagen på no-time!

jfklhr1.jpg

Det var skikkelig Londonrush, vår flight var kun en av fem som skulle retning UK - inkl. BA0002 som flyr LCY. Maskinen vår var satt opp med avgang fra utgang 6, det var egentlig ikke noe å ta seg til bortsett fra å vandre litt rundt å gjøre seg kjent med en for meg hittils ukjent terminal. Veldig imponert ble jeg ikke, men særdeles mye lysere og freshere enn den f.eks KLM bruker.

jfklhr2.jpg

jfklhr3.jpg

JFK-LHR
BA112
16SEP
STD 18:50
ATD 18:50
B747

Er vel ikke stort å skrive her, hadde ikke de store forventningene. Stinn brakke av det jeg kunne se, så trekløveren var plassert på 46HJK. Undertegnede endte ved window og hadde vel egentlig bestemt meg ganske tidlig for å prøve få så mye søvn som mulig på de 5:53t de hadde planer om å bruke.

jfklhr4.jpg

Bunkret opp med MountainDew (Nei, ikke Fredrik), Snickers go QC15 hadde jeg håpet på en søvnsterk natt, dette skjedde overhodet ikke. Vi kom oss avgårde å takset sakte men sikkert ut mot 22R, kun EgyptAir B773 og LOT B763 forran oss i køen så det gikk ikke mange sekundene før vi lå å basa i luften over Long Island. Som nevnt opptil flere ganger før, flymat for fymat - ihvertfall i økonomi, så jeg endte med et glass med eplejuice før jeg fyrte opp boka til Kjosern på padda :)

jfklhr5.jpg

Var skremmende våken igjennom turen, klarte ikke duppe av før IFE sa 1:56t igjen til landing, håpet om en nattssøvn røykt altså med glans. Vi traff London-området noen minutter før 06:00, dette medførte 3 runder i OCK holding med morgentåken liggende under, soloppgangen i øst og en hel del andre fly som surret close, synd jeg kun hadde iPhone some kamera ellers hadde jeg knipset som en gal.

Vi fikk plutselig lov å lande og gjorde nettopp det på 27R drøyt 20min før rutetid - effektiv lukekjøring inn mot T5 og vips så var vi i Europa! Vi hadde 1:30 til neste maskin, BA762 retning Norge, men før vi kom så langt ventet ett par BP sjekk og en sikkerhetskontroll. Relativt lite folk over hele fjøla før vi så på skjermen at vi skulle ned til A10 og pusle i buss utover. Det fyllte seg fort opp nede i kjelleren, tror det var bussing både til Milano, Gøteborg og Oslo.

Det endte med stinn brakke og heldig som jeg var (og siden handling åpenbart ikke kjører knallhardt på FastTrack) kom jeg ombord i maskinen relativt tidlig. Rad 10 hadde vi sikret oss opp til OSL, orket ikke punge ut for EE for en tur jeg bare skulle bruke til å sove, og sove det fikk jeg endelig!

jfklhr6.jpg

METAR Oslo meldte når vi stod i London om 8 grader og heavy rain (+RA) - det klarnet åpenbart fort opp for når vi landet på 19L var det skyfritt. Alt i alt brukte vi knapt 12 timer fra vi gikk ut av taxien på JFK til jeg satt i min egen bil på OSL - effektivt! :)

Det kan for morro skyld nevnes, i passkontrollen i Oslo satt en ex kollega av meg, faktisk 2, men får greie meg med en sluse. 'Det går greit det Thomas' var svaret da hun så meg i passkøen, gid det var slik i US også ;)

BA fungerer greit go om det blir noen neste gang skal jeg sørge for MINST å sitte i WT+ ! Så da gjenstår det bare å takke for denne gang, takk for at dere valgte fly med oss i flyprat-tripreport-airlines og på gjensyn :)

Last edited:
Velkommen hjem, da havner du vel i gruppa som må bruke mil på upgrades og så har man det gående. Du får våkne får midnatt så du kan shoppe en billig Y+ på ba.com før salget er over.

Veldig bra Thomas! :) Kjenner jeg dere rett så ser jeg vel dere i USA igjen før vi vet ordet av det, har jo bare vært her ett par ganger allerede i år ;)

Hehe, mange takk du, mange takk!
Roadtrip til våren, San Fransisco - Vegas - Denver. Du får henge på, det er enda i planningfasen så du har god til å søke ferie ;)

Meget bra Thomas :up:

Economy Extra serveringen imponerer. Det må jeg absolutt teste ut når jeg skal med BA en gang på Longhaul.

Ellers er det godt at du holder deg unna alkohol og tar en forfriskende MountainDew istedenfor!

MD

Morsom lesning. Skal selv ut å prøve BA til våren, dog bare i standard Economy. SFO og LAS som blir destinasjoner her:) Får håpe på litt mindre styr med innsjekking enn det du fikk da.

En smule Kjos'ofil som har boka både hardcover og på pad? ;)

Uansett flott rapport! NY er en fantastisk by !

En smule Kjos'ofil som har boka både hardcover og på pad? ;)

Uansett flott rapport! NY er en fantastisk by !

Hehe, hardcover boken var en del av reisefølget sitt lesestoff - den var allerede på bordet underveis OSL-LHR så det ble dén på det bildet ;)

Holder til nytt Amalgam-kort!

Frekk ell? I dag kom dette kortet i posten:

bapremiercardpg4.jpg

Jææææ! :colgate:

Særlig. Det er det gamle designet som ble byttet ut for ca. et år siden ;)

(I hvertfall om jeg sammenligner med mine gamle sølv- og gullkort).

Back