Ja, så skjedde det som jeg hadde bestemt meg for ikke skulle skje, et slags julekvelden på kjerringa scenario. Jeg satt på 72tusen poeng som forfalt om 2uker. Helt vanlige arbeiderklassepoeng, redelig opptjent bak gardinen…(et lite stikk til de som kjøper devided miles) 
Allerede i fjor høst visste jeg at jeg hadde eurobonuspoeng til forfall 31.juli, så jeg hadde div. planer for hvordan de skulle brennes av på IC-oppgradering, men når man til stadighet flyr IC på andre destinasjoner enn det SK flyr, må man jo kjøpe B-eller Y klasse, noe jeg meget sjelden gjør…Gode råd er dyre, så ufallet ble New York i F-klasse
Om ikke NY har høysesong hele året, så er det ihvertfall trangt med bonusbilletter på sommeren. (og her er vel grunnen til at denne turen blir min første i F-klasse) det fantes ikke plass i hverken Y-eller C på de datoer som jeg hadde mulighet på, og ingen plass på retur…eneste løsning var via SFO! Ja, det er riktig. New york til Oslo vi San Fransisco!!
En rimelig lang omvei, men tror jeg skal klare å holde trykket oppe. Fikk lagt inn en overnatting i San Fransisco, så jeg skal ikke lide noen nød, spesielt ettersom UA presenterer Premium Service konsept på strekningen!
Da jeg booket billetten hos eurobonus var det bare C-klasse SFO-ZRH-OSL, men med tanke på at dette er LX A340 med den nye ”hippie”-liveryen, så skulle jeg vel ikke lide noen nød… damen på røret tilbød seg å holde utkikk etter endringer på ruten i tilfelle det skulle dukke opp alternativer i F, en meget høflig gest og pluss i margen til eurobonus!! (Vil også nevne her at uansett om det var C-klasse på retur, blir du trekt poeng for F-klasse, siden ett eller flere leg er i F-klasse.)
-Vel, for et par dager siden ringte damen fra eurobonus og lurte på om det ville være i min interesse å bytte til F-klasse på UA…kan ikke si at jeg var tung å be..men hadde håpet i det lengste på å sitte fremst på LX.
Jeg har sett mange som benyttet seg av USAirways sitt devided tilbud med oppkjøp av poeng og dermed bonusturer til fjernere strøk med høy champagneføring. Ser at mange av turene går med LH og lurer på om det rett og slett er umulig å få bonusseter på f.eks LX?
Utreise er i morgen med denne routingen:
06AUG OSL-DUS LH 3159 CRJ700
06AUG DUS-EWR LH 408 A330-300
(synd at jeg mister muligheten til FCT i FRA, men jeg slipper å sitte 2 i bredden på overdekket i 744 over atlanteren)
08AUG JFK-SFO UA 863 757-200/300
09AUG SFO-FRA UA 926 777-200/300
10AUG FRA-OSL LH 3134 A320-100/200
Dette er min første tripreport, så det er litt eksamensnerver….
Tar med kamera for å feste litt inntrykk på brikken. Stay tuned!

Allerede i fjor høst visste jeg at jeg hadde eurobonuspoeng til forfall 31.juli, så jeg hadde div. planer for hvordan de skulle brennes av på IC-oppgradering, men når man til stadighet flyr IC på andre destinasjoner enn det SK flyr, må man jo kjøpe B-eller Y klasse, noe jeg meget sjelden gjør…Gode råd er dyre, så ufallet ble New York i F-klasse

Om ikke NY har høysesong hele året, så er det ihvertfall trangt med bonusbilletter på sommeren. (og her er vel grunnen til at denne turen blir min første i F-klasse) det fantes ikke plass i hverken Y-eller C på de datoer som jeg hadde mulighet på, og ingen plass på retur…eneste løsning var via SFO! Ja, det er riktig. New york til Oslo vi San Fransisco!!
En rimelig lang omvei, men tror jeg skal klare å holde trykket oppe. Fikk lagt inn en overnatting i San Fransisco, så jeg skal ikke lide noen nød, spesielt ettersom UA presenterer Premium Service konsept på strekningen!
Da jeg booket billetten hos eurobonus var det bare C-klasse SFO-ZRH-OSL, men med tanke på at dette er LX A340 med den nye ”hippie”-liveryen, så skulle jeg vel ikke lide noen nød… damen på røret tilbød seg å holde utkikk etter endringer på ruten i tilfelle det skulle dukke opp alternativer i F, en meget høflig gest og pluss i margen til eurobonus!! (Vil også nevne her at uansett om det var C-klasse på retur, blir du trekt poeng for F-klasse, siden ett eller flere leg er i F-klasse.)
-Vel, for et par dager siden ringte damen fra eurobonus og lurte på om det ville være i min interesse å bytte til F-klasse på UA…kan ikke si at jeg var tung å be..men hadde håpet i det lengste på å sitte fremst på LX.
Jeg har sett mange som benyttet seg av USAirways sitt devided tilbud med oppkjøp av poeng og dermed bonusturer til fjernere strøk med høy champagneføring. Ser at mange av turene går med LH og lurer på om det rett og slett er umulig å få bonusseter på f.eks LX?
Utreise er i morgen med denne routingen:
06AUG OSL-DUS LH 3159 CRJ700
06AUG DUS-EWR LH 408 A330-300
(synd at jeg mister muligheten til FCT i FRA, men jeg slipper å sitte 2 i bredden på overdekket i 744 over atlanteren)

08AUG JFK-SFO UA 863 757-200/300
09AUG SFO-FRA UA 926 777-200/300
10AUG FRA-OSL LH 3134 A320-100/200
Dette er min første tripreport, så det er litt eksamensnerver….
Tar med kamera for å feste litt inntrykk på brikken. Stay tuned!