Hvis vi ser litt frem, er det tenkelig at Finnair kan få et par 350ULR og bli første europeiske selskap med non-stop til Sydney? Tar vi utgangspunkt i storsirkeldistansen er det rundt et kvarter kortere flytid enn SIN - EWR som SQ starter opp med igjen om ett års tid med 350ULR. Finnair har jo allerede bygd seg opp et imponerende transittmarked mellom Europa og Asia. Ka dokker trur?
Lite trolig av flere årsaker. Uansett sett fly vil det kreve en konfigurasjon med ganske få seter, som ikke vil egne seg veldig godt på mange andre destinasjoner. Det vil fremdeles være en veldig dyr operasjon og ruter av denne lengden vil kun være lønnsomme mellom to destinasjoner som begge i seg selv genererer et høyt (nok) volum av high yield trafikk. HEL-SYD er neppe et slikt by-par.
Dessuten fra alle andre steder enn HEL vil jo det uansett bli med mellomlanding og da har jo ikke Finnair noen spesiell fordel mot alle andre som tilbyr Europa-Australia (selv om Finnair i seg selv har et bra produkt)