Finnairs A350

Dette må være det kjedeligste fargeskjemaet noe flyselskap av en viss størrelse har. Rett og slett drittkjedelig....................:(

Dette må være det kjedeligste fargeskjemaet noe flyselskap av en viss størrelse har. Rett og slett drittkjedelig....................:(

Synes du? Jeg synes det er flott jeg. Moderne, enkelt, harmonisk og ikke minst finsk. Noen ganger er ofte det enkleste det beste, og det synes jeg de har fått fint fram. Jeg synes det i tilleg er veldig gjennomført med tanke på resten av Finnair (kabin, lounge osv). Lyst, fint, rolig og ikke alt for "mye".

Synes du? Jeg synes det er flott jeg. Moderne, enkelt, harmonisk og ikke minst finsk. Noen ganger er ofte det enkleste det beste, og det synes jeg de har fått fint fram. Jeg synes det i tilleg er veldig gjennomført med tanke på resten av Finnair (kabin, lounge osv). Lyst, fint, rolig og ikke alt for "mye".

Ser veldig billig ut. Den gamle var mye bedre...;):D

Finnair sin andre a350 blir i One world livery

11695967_778690615583531_3008233354348780676_n.jpg

Skal følge med:-)
Er det dog 100% sikkert at setekartet blir som i 1. post? Sitter og vurderer setebytte, men vil helst ha vegg bak meg. Rad 8 frister mest, men er det sikkert det er galley bak?

Finnairs strategi løfter jo blikket lengre enn eget hjemmemarked. Helsinkihuben sikter jo mot transfertrafikk fra store deler av Europa til store markeder i Asia og motsatt.

Espen

Finnairs strategi løfter jo blikket lengre enn eget hjemmemarked. Helsinkihuben sikter jo mot transfertrafikk fra store deler av Europa til store markeder i Asia og motsatt.

Espen

Det stemmer, men også de har tapt mye penger de siste årene

Finnair får sin første A350

Første leveranse til et europeisk selskap - er vel verdt en egen tråd.

http://airwaysnews.com/blog/2015/10/07/finnair-takes-delivery-of-its-first-a350/

The first airplane, registered OH-LWA, is the first of nineteen A350-941’s that Finnair is to receive through 2019, and it is the 18th A350 built. Finnair will receive the second aircraft in November and five additional A350s in 2016, four in 2017, four in 2018, and the final four in 2019, all of them powered by Rolls-Royce Trent XWB-84 engines. OH-LWA rolled out of the Airbus assembly line in Toulouse in June of this year, with test registration F-WZFM applied. The airliner made its first flight on September 16, 2015, and has undergone flight testing and pre-delivery checks since that date.

Finnairs første maskin, MSN18/OH-LWA, som som kjent levert i går, og slik ligger de neste an i løypa

#1 - MSN18 - Levert
#2 - MSN19 - Rullet ut på flightline 4/10. Malt i OneWorld farger og vil snart ha sin first flight. Levering planlagt november
#3 - MSN20 - Inne til innstallering av kabinen. Flyet er malt. Planlagt levert desember
#4 - MSN22 - Inne til innstallering av kabinen. Flyet er malt. Planlagt levert desember, men kan fort bli starten av 2016
#5 - MSN23 - Inne til innstallering av kabinen. Flyet er malt. Planlagt levert tidlig i 2016
#6 - MSN28 - Kroppen er montert. Umalt og venter enten på rework eller kabininstallasjon. Leveres 2016
#7 - MSN51 - montering ennå ikke startet. Planlagt levert ila 2016. Akkurat nå har Airbus begynt montere MSN41
#8-19 ukjent

Last edited:
Back