Finnair med nye A330 og nye biz-seter

så bra. det gjør ikke noe det. begynner å bli noe slitent, i allefall de ex af-maskinene, som jeg hadde ned til bkk. elendig underholdnings-system.
 
så bra. det gjør ikke noe det. begynner å bli noe slitent, i allefall de ex af-maskinene, som jeg hadde ned til bkk. elendig underholdnings-system.

Takk for den. Da forsvant Finnair ut av lista over aktuelle selskaper for turen til Thailand i November:drunk:
 
nå handler vel denne tråden om ay`s nye biz-seter som skal monteres i hele flåten, ikke hva den enkeltes preferanse innen underholdning om bord er ;-) Ja, de nye setene har en del bedre ife-system enn de gamle setene, like it or not ;-)
 
Finnair med flatsenger i biz

Finnair planlegger å øke antall flatsenger på langdistanse maskinene sine. I dag er det kun 3 A330 som har dette, men Finnair starter snart arbeidet med å innstallere dette på samtlige A330 og A340 i flåten.

Allister Paterson, Finnair’s chief commercial officer, said: "We believe that full-flat seats are the new quality standard for long-haul business travel.

"A promise of comfort and quality to key business destinations will help make Finnair a very compelling option in business travel, particularly between Europe and Asia."

http://www.businesstraveller.com/news/100312/finnair-reveals-fully-flat-business-seat-schedule
 
Re: Finnair med flatsenger i biz

Er det ikke så at SAS også har planer om nye biz-seter? I såfall er vel dette en nødvendighet for AY. Når også konkurransen fra sandkasse-selskapene hardner til har de vel ikke noe valg.
 
Da har Finnair besluttet å smelle inn ny business på alle 330 og 340, i motsetning til bare fire 340 i dag. Estimert høst 2014.
Ingen A340 i Finnairs flåte har flate seter. Kun tre A330. OH-LTS, LTU og LTT. Som nevnt av andre så har Finnair ikke annet valg enn å sette inn dette i hele long haul flåten, nå når nesten alle konkurrenter tilbyr dette.
 
Som nevnt av andre så har Finnair ikke annet valg enn å sette inn dette i hele long haul flåten, nå når nesten alle konkurrenter tilbyr dette.

Nesten alle konkurrenter, ja, sett bort fra SAS.

Leser også at Finnair dropper revamp av tre maskiner i påvente av A350. Med mindre asia-pax har knabbet rubbel og bit innen dét: http://www.aftenposten.no/okonomi/Passasjerer-rundstjeler-fly-for-dyre-design-varer-7501130.html

Ellers er AYs Zodiac-seter veldig bra. Hvorfor de har valgt et fargeskjema som ligner grandtante Gudruns campignvogn fra 1972 forblir et mysterium.
 
Nesten alle konkurrenter, ja, sett bort fra SAS.

Leser også at Finnair dropper revamp av tre maskiner i påvente av A350.
Vil tror det er ex Air France maskinene som ikke får nye seter. De er vel de første som går ut av flåten når A350 maskinene kommer.
 
Finnair-A350-Business-class-cabin-2-800x300.png


I dag morges var det stor pressekonferanse på Helsinki Vantaa flyplass hvor Finnair toppsjef Pekka Vauramo for første gang kunne vise frem selskapets nye langdistanseseter som fra 2015 kommer til å bli installert i Finnairs langdistanseflåte. Først ut er nye Airbus A350.
http://www.businessclass.no/finnair-presenterer-sine-nye-langdistanseseter-airbus-a350/

Snart på väg till deras A350 :)
 
Last edited by a moderator:
Lekkert og en massiv oppgradering fra dagens businessklasse (bortsett fra de tre flyene med liggeseter som de allerede har).
Prisene får vel også en "oppgradering", så da blir det vel slutt på billig-biz til Asia.
 
Ser bra ut dette, men synes nok at SAS sin nye businessklasse ser bedre ut.
Det må uansett testes ut når det er på plass! :)
 
Hver sin smak, men jeg synes dette ser bedre ut enn SAS. Jeg liker at vindussetene vender en anelse mot vinduet istedet for rett frem, og at midtsetene vender en tanke mot hverandre. Bedre privacy for vindussetene og bedre for par som reiser sammen i midtsetene.
Dessuten synes jeg AY sine bord ser både penere og mer praktiske ut. SAS sine er for høye.
Gleder meg til å teste.
 
Back
Top