Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter

Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Nettopp, å så lenge det finnes gode muligheter fra CPH til slike Norske destinasjoner lønner det seg jo utvilsomt å øke på CPH fremfor å etablere ny rute til Osl, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor ARN er et så mye bedre valg enn Osl!

Nja,nå er det jo over 200000 svensker som reiser til Thailand pr år,mens vi blir vel ca 90000 i 2006,så det er klart ARN er et vesentlig større marked enn OSL.
Men som tallene viser så er Thailand sterkt voksende her i Norge+at Malaysia er up and comming her også+at mange nordmenn reiser til og fra Australia pr år,så en direkterute OSL-BKK med en mindre flytype enn B 747 mener jeg det absolutt burde være et marked for..

Og THAI+SK som frakter svært mange av disse 90.000 har vel en ide om hva som er break/eaven på CPH og ARN flightene .

for all del, gjerne mange flere IC destinasjoner fra Oslo.

Og isolert sett så kunne man trolig fylle en 767 fra OSL, men kansje ikke hele året ? , og da måtte man finne andre markeder på Sommer'n.

Starter man opp med 767 fra OSL så vil man klage på at CPH og ARN har større og mer moderne fly....:wow:

Originally posted by EB

Starter man opp med 767 fra OSL så vil man klage på at CPH og ARN har større og mer moderne fly....:wow:
Er vel ingen som har klaget på at vi "bare"har CO sin 757 til New York..:lol

Nei - men hadde CO brukt noe annet enn 757 på ARN og CPH...:lol

Denne diskussion kører vel længere og længere ud...

Alle kan vel blive enige om at der rent volumemæssigt er grundlag for en rute til BKK fra OSL! Men siden der ikke er nogen der står i kø for at åbne denne rute, tyder det jo på at mixet mellem Y og C betalende pax måske ikke er så fantastisk og at det er et lowyield marked hvilket BKK jo har ry for at være.

Som de fleste her er bekendte med, så var Thai meget tæt på at åbne på OSL for et par år siden og schedule for tre ugentlige flyvninger via CPH var loaded i CRS. Da denne rute dog aldrig materialiserede sig, må det formodes at Thai har regnet på sagerne endnu engang og fundet frem til at det alligevel ikke kunne betale sig med denne forlængning. Umiddelbart ser jeg Thai som den eneste mulighed i forhold til denne rute og med deres nuværende syn på OSL tror jeg en sådan rute har lange udsigter.

Set i et større perspektiv tror jeg personligt andre destinationer i Asien end BKK har større potentiale fra OSL rent yield-mæssigt, så det undre mig at nogen her har stirret sig fuldstændig blind på en rute til Bangkok.

Hva er dette med større=bedre?
CO sin kabin foran er fremdeles den beste jeg har prøvd over dammen..

Nå er vel ikke flyene som Thai bruker til ARN/CPH av de nyeste B747 man får tak,finnes sikkert B 767 som er nyere enn det på markedet.De fleste her på forumet skjønner vel at markedet fra OSL krever mindre fly enn fra ARN og CPH.:zzz

Betryggene for fremtiden...:)

Originally posted by EB

Har en mistanke om at akkurat det ikke betyr så mye for hvermannsen, men kanskje mer for forumdeltakerne? Uansett er litt "halvgamle" maskiner nesten som gull å regne blandt oss interesserte, tenk så moro om TG hadde dukket opp med MD-11! :up:

Hadde de kommet med MD-11 skulle jeg vært den første til å bestille til Thailand, om jeg så skulle tatt T/R samme dag ;)

Mer OT: Hvem operer DC-10/MD-11 i persontraffikk nå lenger, som det er mulig å få flydd med?

En maate aa fly DC-10 for er med NW paa msp-ams. Floy en gammel fugl av den typen der ifjor. Flyene er gamle og trenger utskiftning, men allikevel er det kult aa fly med dem

Originally posted by TG

Hadde de kommet med MD-11 skulle jeg vært den første til å bestille til Thailand, om jeg så skulle tatt T/R samme dag ;)

Mer OT: Hvem operer DC-10/MD-11 i persontraffikk nå lenger, som det er mulig å få flydd med?
Finnair selvfølgelig!!:devot:

KLM/Northwest... Varig... Thai... Finnair... JAL...

Finnair og NW burde jeg jo selvfølgelig kommet på selv :zzz
Er noen år siden jeg "trålte" flyselskapene sine flåter, så jeg er ikke helt oppdatert. Trodde kanskje, ihvertfall 10ern, var på vei ut de fleste plasser....

Men takker for svar. Må kanskje få fingern ut ;)

Originally posted by Someone
En maate aa fly DC-10 for er med NW paa msp-ams. Floy en gammel fugl av den typen der ifjor. Flyene er gamle og trenger utskiftning, men allikevel er det kult aa fly med dem

Hadde tre turer på rappen i fjor vinter på AMS-MEM med NW sine DC-10-30... Faktisk var det omtrent samme crewet som fløy to av dei flygningene!

TG,

AY opererer MD11, ikke DC10 bare så det er klart. Erstatter er jo bestemt, som alle vet: http://www.finnairgroup.com/group/group_11_2_1.html?&Id=1133954515.html

Originally posted by amatør

Nja,nå er det jo over 200000 svensker som reiser til Thailand pr år,mens vi blir vel ca 90000 i 2006,så det er klart ARN er et vesentlig større marked enn OSL.
Men som tallene viser så er Thailand sterkt voksende her i Norge+at Malaysia er up and comming her også+at mange nordmenn reiser til og fra Australia pr år,så en direkterute OSL-BKK med en mindre flytype enn B 747 mener jeg det absolutt burde være et marked for..

At svenskene reiser mer til Thailand enn Ola er utvilsomt også ett resultat av at de har en godt markedsført direktelinje til Thailand.

Det er jo liten tvil om at direkteruter genererer mer pax!

Stor Stockholm har 2 mill innbyggere.........Lille Oslo er for liten sjø.......TG trafikkerte ARN med MD11 for noen år siden. Helt til ruten bygde seg opp og nå tar en B744 av 6 dager i uken:up:

Back