Originally posted by TG923
Nyheter for Norsk Kabinforening
12.01: Bangkok/Singapore nedlegges
SAS International planlegger å legge ned denne ruten fra 27. mars, og overlate den til samarbeidspartnere. Dette kan skape en viss overtallighet på langrutene, men NKF ser ingen grunn til at noen skal plukkes av denne produksjonen. Uansett avventer vi og ser hvor mange som tar de pakkene som selskapet har gått ut med.
http://www.kabin.no/nyheter.php
Er vel muligens derfor Thai et par ganger har "truet"med å begynne å fly fra OSL,nettopp for å holde prisen nede på matetrafikken til SAS til ARN og CPH..Originally posted by Farmer
Det er merkelig at det ikke er noen selskaper som ser muligheten ved å ta opp ruta OSL-BKK. I 2006 regner Thailandske turistmyndigheter med at det kommer nærmere 95.000 Nordmenn inn til landet, og dette er faktisk tett på antall dansker som forventes å står for 105.000 innreise iflg TAT sin hjemmeside.
Det som slår meg er at SAS må ha solgt seg for billig med feeder trafikk inn til Arlanda og Kastrup da TG har en meget høy andel nordmenn ombord derfra. Hvis prisen på denne andelen av reisen er lav, vil det jo aldri bli noen interesse fra TG å ta trafikken fra Norge selv. For SAS er vel dette et tveegget sverd, for om de skrur opp prisen vil dette kunne bidra til at det BLIR lønnsomt for TG å fly fra OSL, og SK mister ennå flere pax..
Nei selvfølgelig ikke,men mesteparten kommer nok fra Østlandet ettersom det er her de fleste i Norge bor..Og My Travel prøvde med flygninger fra de andre store byene denne vinteren,og det skulle de visst ikke gjøre igjen neste år,ettersom det ikke var noe suksess.Originally posted by EB
Synes TG spør om noe vesentlig... Er det bare folk fra Oslo som reiser til BKK?
Originally posted by TG
Og for oss som er intressert i fly så må det da være enda kjekkere å få svippet innom andre flyplasser en OSL, for det er da en "kjedelig" flyplass (sorry).
Originally posted by TG
"amatør" skriver at de fleste kommer fra østlandet? Ca. 500 000 bor i Oslo, tror ikke det bor 1,75 mill utenfor oslo tilsammen på østlandet!?
Originally posted by MartinL
Med det utmerkede innenriksnettverket vi i Norge har med hyppige avganger og høyt antall direkte ruter gjør jo at Osl i den forstand burde være høyt attraktiv for Thai, da de lettere enn fra ARN eller CPH ville kunne nå hele det Norske markedet!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.