Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter

Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Nei det har du sikker rett i, men ikke kommer nok Thai før den tid heller........
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Originally posted by TG923


Nyheter for Norsk Kabinforening

12.01: Bangkok/Singapore nedlegges

SAS International planlegger å legge ned denne ruten fra 27. mars, og overlate den til samarbeidspartnere. Dette kan skape en viss overtallighet på langrutene, men NKF ser ingen grunn til at noen skal plukkes av denne produksjonen. Uansett avventer vi og ser hvor mange som tar de pakkene som selskapet har gått ut med.

http://www.kabin.no/nyheter.php

Denne nyhed er fjernet fra Kabin.no - var det blot en and eller for følsom information for SAS så de er blevet bedt om at fjerne det igen?
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Er det ikke et tankekors for SAS at OSL-Bkk ikke blir flydd av de. Plutselig finner et selskap ut at de skal fly ruten og tilbake står SAS med færre transferpax slik som CO gjorde.
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Men det er jo ingen som står i kø for å fly OSL-BKK... av sikkert samme grunn som SAS!!!
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Det er merkelig at det ikke er noen selskaper som ser muligheten ved å ta opp ruta OSL-BKK. I 2006 regner Thailandske turistmyndigheter med at det kommer nærmere 95.000 Nordmenn inn til landet, og dette er faktisk tett på antall dansker som forventes å står for 105.000 innreise iflg TAT sin hjemmeside.
Det som slår meg er at SAS må ha solgt seg for billig med feeder trafikk inn til Arlanda og Kastrup da TG har en meget høy andel nordmenn ombord derfra. Hvis prisen på denne andelen av reisen er lav, vil det jo aldri bli noen interesse fra TG å ta trafikken fra Norge selv. For SAS er vel dette et tveegget sverd, for om de skrur opp prisen vil dette kunne bidra til at det BLIR lønnsomt for TG å fly fra OSL, og SK mister ennå flere pax..
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Kanskje det er bare meg, men hva er egentlig problemet med å måtte bytte fly en gang når en skal fly så langt? (med unntak om det første flyet er forsinket da *kremt*)

Klart det tar litt lenger tid, men for f.eks. meg som har SVG som nærmeste flyplass så får jeg ikke direkterute uansett, og da er det igrunnen likegyldig om jeg flyr til OSL eller CPH eller en annen flyplass for å komme meg til mitt interkontinentale mål!?

Og for oss som er intressert i fly så må det da være enda kjekkere å få svippet innom andre flyplasser en OSL, for det er da en "kjedelig" flyplass (sorry).

Klart det hadde vært fint med skikkelige interkontinentale ruter direkte fra OSL, men som det sies i andre innlegg her så er det nok mere økonomisk for selskaper å samle alt på en eller to hubber...
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Originally posted by Farmer


Det er merkelig at det ikke er noen selskaper som ser muligheten ved å ta opp ruta OSL-BKK. I 2006 regner Thailandske turistmyndigheter med at det kommer nærmere 95.000 Nordmenn inn til landet, og dette er faktisk tett på antall dansker som forventes å står for 105.000 innreise iflg TAT sin hjemmeside.
Det som slår meg er at SAS må ha solgt seg for billig med feeder trafikk inn til Arlanda og Kastrup da TG har en meget høy andel nordmenn ombord derfra. Hvis prisen på denne andelen av reisen er lav, vil det jo aldri bli noen interesse fra TG å ta trafikken fra Norge selv. For SAS er vel dette et tveegget sverd, for om de skrur opp prisen vil dette kunne bidra til at det BLIR lønnsomt for TG å fly fra OSL, og SK mister ennå flere pax..
Er vel muligens derfor Thai et par ganger har "truet"med å begynne å fly fra OSL,nettopp for å holde prisen nede på matetrafikken til SAS til ARN og CPH..
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Synes TG spør om noe vesentlig... Er det bare folk fra Oslo som reiser til BKK?
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Originally posted by EB


Synes TG spør om noe vesentlig... Er det bare folk fra Oslo som reiser til BKK?
Nei selvfølgelig ikke,men mesteparten kommer nok fra Østlandet ettersom det er her de fleste i Norge bor..Og My Travel prøvde med flygninger fra de andre store byene denne vinteren,og det skulle de visst ikke gjøre igjen neste år,ettersom det ikke var noe suksess.
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Originally posted by TG


Og for oss som er intressert i fly så må det da være enda kjekkere å få svippet innom andre flyplasser en OSL, for det er da en "kjedelig" flyplass (sorry).

I og for seg enig selv om OSL er min "hjemmebene". Men ikke rart i den er kjedelig naar 80% av trafikken er med griser og resten stort sett blir betjent av 32x samt litt erj145, crj200 og dash8:baeh
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

"amatør" skriver at de fleste kommer fra østlandet? Ca. 500 000 bor i Oslo, tror ikke det bor 1,75 mill utenfor oslo tilsammen på østlandet!?

Men det jeg ville frem til var ikke at de burde fly fra noen annen by i norge enn evt oslo, men at for en veldig stor andel av de reisende som skal interkontinentalt betyr det ingenting om de må fly fra oslo eller københavn/amsterdam, fordi de allikevel må skifte fly en gang, og da for min del gjør det ingenting å fly over bekken med en MD8x.

Men at det hadde vært artig med en rute til Thailand direkte fra OSL er nå en annen ting :up:
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

København (CPH) har helt klart et helt annet "oppland" enn OSL, så det er naturlig at CPH har direkterute til BKK framfor OSL. Danmark er lite i utstrekning, i tillegg kommer syd-Sverige.

Som TG helt riktig bemerker må en rekke nordmenn uansett bytte fly for å komme videre til BKK, da kan de likegodt fly via CPH (eller AMS/FRA) til BKK som via OSL.
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Den største turoperatøren på Østen er Orkidèe Ekspressen fra Tynset... Når de åpnet kontor nr. 2 så ble det Bergen. M.a.o ikke alt som dreier som Oslo...og Thai begynner neppe å fly på et land som har en intern kamp om hvilken by som bør ha internasjonale ruter...
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Originally posted by TG


"amatør" skriver at de fleste kommer fra østlandet? Ca. 500 000 bor i Oslo, tror ikke det bor 1,75 mill utenfor oslo tilsammen på østlandet!?

Det er ikke langt unna. Ca 50% av Norges befolkning bor vel rundt Oslofjorden og det bor nesten 1,1mill i Oslo og Akershus.

....men uansett saa er det jo lettere for de som bor i Vestfold aa fly trf-cph/ams enn aa maatte kjore til osl naar de skal ut i verden

http://www.boarding.no/art.asp?id=19838


Forresten ser det ut at ogsaa Svenskene drar vi hel naar de skal til Asia, saa Finnair gjor ihvertfall noe riktig som ikke SAS gjor naar det gjelder intercontinental trafikk
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Jeg hadde dratt inn til OSL hvis jeg kunne slippe en mellomlanding til BKK. Selvsagt måtte prisen være lik.
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Hvorfor stiller ARN seg så til forskjell fra Osl da, med tanke på Thai?

Sydsvenskene velger jo ofte å fly fra CPH. Sverige har jo mange større byer som også har direkte forbindelse til CPH.
SAS
Göteborg, Jönköping, Stockholm, Västerås
Skyways
Karlstad, Linköping, Norrköping og Örebro

ARN og Osl er jo nesten like store, men ARN har jo ikke på langt nær ikke en like bra Innenriks HUB for Sverige som Osl er for Norge.

Om en som ikke bor i Oslo er likegyldig til om han flyr til CPH eller Osl for flybytte er jeg bare delvis enig i. Ja, utvilsomt for de som bor slik til at de både har kort flytid til CPH og ikke minst at det eksisterer en rute til CPH eller AMS.
Men det er jo ikke slik for alle, og snakker vi Norge Nord for Bergen er det ikke like effektivt å benytte seg av disse da det ofte ikke eksisterer direkteforbindelser eller flytiden blir lengre enn den ville tatt til eller via Osl.

Med det utmerkede innenriksnettverket vi i Norge har med hyppige avganger og høyt antall direkte ruter gjør jo at Osl i den forstand burde være høyt attraktiv for Thai, da de lettere enn fra ARN eller CPH ville kunne nå hele det Norske markedet!
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Originally posted by MartinL



Med det utmerkede innenriksnettverket vi i Norge har med hyppige avganger og høyt antall direkte ruter gjør jo at Osl i den forstand burde være høyt attraktiv for Thai, da de lettere enn fra ARN eller CPH ville kunne nå hele det Norske markedet!

Saa var det dette med stoerrelsen paa markedet, da, som vi har vaert inne paa tidligere i traaden ...
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Nja ARN med 17mill og Osl med nesten 16 mill........
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Du snakker omm innenriksruter tl destinasjoner sin IKKE har direkteforbindelse til CPH .. mao. metropoler som Bodoe, Bardufoss, Aalesund og Alta .... Hadde ikke BGO/SVG/TRD lekket til CPH og AMS, ville kanskje mulighetene vaert stoerre ...... Norge er en mygg!
 
Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Om Thai skulle fly til OSL så ville det trolig bli i tilleg til CPH og ARN, ikke ved å flytte noen avganger.

Men tenk på befolkningsgrunnlaget i -08 , endel større en Grorudalen.

/G
 
Back
Top