Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'
Ja jeg horer etter hva som blir sagt og jeg er heller ikke uenige med hva dere sier angaaende lonnsomheten for SAS naar det gjelder en STAR rute osl-bkk. Problmetet ligger vel heller i lonnsomheten hos SAS siden veldig mange nordmenn som drar til Thailand med rutefly velger Finnair, KLM eller andre selskaper som er mer effektive enn SAS og derfor kan selge billigere billetter.
Naa er faktisk SAS mitt favoritt selskap selv om det ikke alltid hores saann ut og selv om jeg ikke haaper det og onsker aa beholde SAS som ett hel skandinavisk selskap hadde det sett med norske oyne vaert best om hele skiten gikk til helvete og Braathens gjennoppstod som Norges nr.1 flyselskap med blant annet interkontinentale flygninger.:nor
Det er heller ingen hemmelighet at Braathens (SAFE) hadde mye lavere enhetskostnader enn SAS
ps. Jeg har heller ikke noe imot dansker og bodde i Kobenhavn 2000-2003 men vet at man skal "passe paa" naar man gjor business med dem for de er meget gode kjopmenn
Originally posted by PP
Originally posted by Someone
en jumbo blir vel kanskje litt i overkant, men de fleste selskaper i verden ville greid aa faa en 330/764/772 til aa gaa i lonnsom drift paa ruten osl-bkk
Enig med Jens - hør efter hvad der bliver sagt!
SAS kan jo ikke få ruten CPH-BKK til at gå med overskud, så hvorfor skulle de kunne få økonimi i OSL-BKK - Thai kan måske, men bliver det så på bekostning af økonomien på CPH/ARN-ruterne? Sandsynligvis og de er de næppe interesserede i...
Ja jeg horer etter hva som blir sagt og jeg er heller ikke uenige med hva dere sier angaaende lonnsomheten for SAS naar det gjelder en STAR rute osl-bkk. Problmetet ligger vel heller i lonnsomheten hos SAS siden veldig mange nordmenn som drar til Thailand med rutefly velger Finnair, KLM eller andre selskaper som er mer effektive enn SAS og derfor kan selge billigere billetter.
Naa er faktisk SAS mitt favoritt selskap selv om det ikke alltid hores saann ut og selv om jeg ikke haaper det og onsker aa beholde SAS som ett hel skandinavisk selskap hadde det sett med norske oyne vaert best om hele skiten gikk til helvete og Braathens gjennoppstod som Norges nr.1 flyselskap med blant annet interkontinentale flygninger.:nor
Det er heller ingen hemmelighet at Braathens (SAFE) hadde mye lavere enhetskostnader enn SAS

ps. Jeg har heller ikke noe imot dansker og bodde i Kobenhavn 2000-2003 men vet at man skal "passe paa" naar man gjor business med dem for de er meget gode kjopmenn