Finnair A350 Flyprat-DO 9 October 2015

Om nok booker kan de ikke endre til en Embraer... :)

Joda, men det krever at A350 faktisk er levert innen da.
Største risikomomentet er setene, da Finnair har valgt seter fra Zodiac, hvilket akkurat nå skaper forsinkelser av leveringene hos både Boeing og Airbus

Er det noen som tenker å fly videre fra Helsinki lørdag/søndag (gjerne med A350)?

Joda, men det krever at A350 faktisk er levert innen da.
Største risikomomentet er setene, da Finnair har valgt seter fra Zodiac, hvilket akkurat nå skaper forsinkelser av leveringene hos både Boeing og Airbus
Nu vet ikke jeg, men det kan da hende at de sender noe større enn en liten Embraer om A350-maskinen blir forsinket (som jeg siktet til med min post).

Jeg tror også at Finnair er rimelig sikre på leveringsdatoen til A350-maskinen, jeg tviler på at de ville ha publisert disse rutene så tidlig, om de anslo sjansen som noe annet enn stor for at de får maskinen i tide for de annonserte rutene.

Last edited:
Denne datoen passet bare for bra for min del.;) Dette var bare for fristende. Jeg har nå bestilt tur en vei og lurer på hvorfor ingen har satt seg på rad 5? Jeg har nå 5L, men har noen "hevd" på den flytter jeg gjerne. Men er nå plassert der foreløpig. Dette ser jeg virkelig frem til. Har ikke bestilt retur, men det blir første halvdel av lørdagen for min del. Tror jeg.

Mener å ha lest om en kobling mellom Saga points (Iceland air) og Finnair. Kan jeg bruke 20k+ sagapoints til noe fornuftig i denne sammenhengen?

For ordens skyld mtp første post har jeg bytter fra 5L til 2L da rykter om karsk fra første rad og Japp fra 2D var for fristende

En breikjefta nordlending hevder på et annet forum at han har makt til å få løs flere bonusseter .... Jeg har trolig 50.000 AA-miles på konto i løpet av mai-juni ....

Kanskje vi får til nytt Toppmøte ombord med Japp og humlesmudi ..?

toppmoete.jpg

Har fulgt tråden lenge. Fristelsen ble større og større. Husker MRen til Barcelona med topp stemning! ☺ Så booket i kveld! Endte på 5D. Sitter vel bak deg Hypern, men skal oppføre meg! 😉 Dette ser jeg fram til!!! ☺ Ikke bestemt hotell og retur ennå.

Tenker litt på reise videre fra Helsinki lørdag - om noen her inne har stjernepoeng (miles i *A) til overs nok for en intraeuropeisk (ikke norden) enveis i enten Y eller helst C, send meg en melding med hva du eventuelt skulle ønske for de. :) Jeg tømte kontoen helt i julen, uten å tenke på at det kanskje ville ha vært kjekt å spart et par poeng.

Last edited:
En mulighet for videre reise med et par 359-flighter til er 48 timer i Malaga: AY737 lørdag ettermiddag/kveld og AY738 natt til tirsdag. Nedturen blir et par timer på HEL uten åpen lounge etterfulgt av Embraer tilbake til Oslo tidlig tirsdag morgen.

Hele turen OSL-HEL-AGP-HEL-OSL er bare rundt 6k NOK i J, fully flex, og gir 360 BA-poeng.

Last edited:
Da er jeg påmeldt i eco, betalt med AA-miles. Satser på at endring til biz lar seg gjøre dersom det slippes flere awardseter der. Vurderer ferge til Tallinn og fly hjem derfra med OV, men venter og ser det an.

For dere som evt skal med samme maskin til Malaga neste morgen .. det bør være mulig å booke 'gjennomgående' for samme poengsum, siden det er så kort tid mellom flightene. Kan ihvertfall gjøre det med AA-miles andre dager.

Kan være noe å tenke på hvis det åpnes for flere seter ...

Back