BU662
critical mind
Lufthansa sier vel i sine annonseringer at det er påkrevet at du har på beltet så lenge du sitter i stolen... Godt råd!
Bare at dette er en fett lögn. Bare LH vet hvor det star at det skulle vaere pakrevet ...
Lufthansa sier vel i sine annonseringer at det er påkrevet at du har på beltet så lenge du sitter i stolen... Godt råd!
Bare at dette er en fett lögn. Bare LH vet hvor det star at det skulle vaere pakrevet ...
Eh, i LH sitt eget regelverk, som da er strenger en det som er påkrevet.
Synes det er bra at de krever det.
Skulle ønske flere krevde det, innkludert det jeg jobber for.
Når jeg er ute og flyr har jeg alltid beltet fastspent så lenge jeg sitter i setet. Ved taksing, take-off, approach og landing (altså når skiltet er tent) har jeg beltet normalt stramt, og ellers har jeg det litt slakkere slik at det blir mer komfortabelt, og da tenker jeg ikke engang over at beltet er fastspent. Samtidig vet jeg at HVIS noe skulle skje, så er det hvertfall ikke jeg som smeller i taket. For min del fungerer denne metoden utmerket!
Ja, sa skal dere to bare fly med Drangsallere-LH-Airlines...
Jeg for min del foretrekker a fly relaxed. Selv om jeg er innstillt a feste belte fra tid til tid, sa vil jeg ikke sitte lengre strekninger med dette korsasje. Nödvendig sikkerhet ja, men unödvendig drangsallering nei takk!
Heldigvis finnes det seg alternative - ogsa blant LH partners - som har en litt mer realitaets-naer oppfattning av virkeligheten.
Har man en gang oplevet de kræfter der er på spil og set hvad der kan ske ved ikke at have bæltet spændt, så vil man i al fremtid have sit bælte spændt når man sidder i sædet.
Den andre anekdoten var at etter jeg kom ned fra å ha klatra Store Skagastølstind så la jeg merke til at jeg var den eneste som brukte setebeltet i bussen på veien hjem. Føltes en smule paradoksalt at jeg som liksom driver ekstremsport og som flertallet i bussen sikkert syntes var passe gæern som utsatt meg for slik risiko, jeg var den eneste som brydde meg om den ekstra gratis sikkerheten det beltet tilbyr. Jeg skjønner virkelig ikke hva folk tenker på. Jeg lurer litt på om det beltet er noe som minner dem på at "det kan gå galt" og at det er den samme effekten som slår inn på fly. De vil rett og slett ikke minnes på at det kan gå galt. Mens jeg tenker at "det kan gå galt, og derfor gjør jeg det riktige for å minimere risikoen i de faktisk mulige scenariene".
Jeg for min del foretrekker a fly relaxed. Selv om jeg er innstillt a feste belte fra tid til tid, sa vil jeg ikke sitte lengre strekninger med dette korsasje. Nödvendig sikkerhet ja, men unödvendig drangsallering nei takk!
Heldigvis finnes det seg alternative - ogsa blant LH partners - som har en litt mer realitaets-naer oppfattning av virkeligheten.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.