Jeg tror det har vært mye frustrasjon hos SAS med fast track på OSL: Ikke bare er trykket på FT veldig stort, men måten den organiseres på er jo helt håpløs: Ofte med én eller maks to sluser åpne for å håndtere en ganske stor passasjermengde. Det er på denne bakgrunnen at vanlig sikkerhet i 8 av 10 tilfeller er mye raskere enn FT. Tirsdag ettermiddag kan være et eksempel i så måte: Da sto FT-køen ut i innsjekkingsområdet, mens det gled fint gjennom vanlig sikkerhet.
Med en egen FT for SAS/*A, som på CPH, så reduseres pågangen betraktelig, samtidig som SAS får bedre kontroll med produktet. Slik det er nå, betaler SAS betydelige summer til Avinor, men hva de får tilbake for summene, er ganske skralt.
Med en egen FT for SAS/*A, som på CPH, så reduseres pågangen betraktelig, samtidig som SAS får bedre kontroll med produktet. Slik det er nå, betaler SAS betydelige summer til Avinor, men hva de får tilbake for summene, er ganske skralt.