Fast track OSL

Re: Miles & More

Fra sas.no
Merk! Hvis du er Gullmedlem hos en av våre Star Alliance-partnere, eller hvis flygningen din skjer med et annet selskap, kan du ikke bruke Fast Track. Sjekk din reiseplan - "Flight operated by".

LH tillater Fasttrack med * G på OSL og andre steder i Europa...;) Funker hver gang..

Fra sas.no
Merk! Hvis du er Gullmedlem hos en av våre Star Alliance-partnere, eller hvis flygningen din skjer med et annet selskap, kan du ikke bruke Fast Track. Sjekk din reiseplan - "Flight operated by".
Så om man har en 117 billett med TAP/swiss eller hva det måtte være så får man ikke fast track? Høres ikke ut som god kundebehandling for meg.. Men sikkert smart for å stoppe A3*G...

Smart for å stoppe A3*G? Hvor mange er det snakk om i norge som har giddet gjøre det her? Kan ikke være mange pr dag som bruker den fasttracken med det kortet :)

Takk for svar. Har bestemt meg for å flytte fra Eurobonus til M&M. Er det slik at opptjeningsperioden i M&M går fra 01.01? Isåfall venter jeg til nyttår, klarer ikke Senator på 4 måneder.

for å besvare meg selv ☺: nope. hverken annonsert på tavla over ft eller at en slipper gjennom med star alliance billett hvor status er på boarding pass.. til tross for at noen har sluppet gjennom før og at aegean annonserer dette på nettsida si..

Aegean har ennå ikke kommet frem til en avtale med OSL om fast track, men det kommer. I følge selskapet selv forventer de at det skal komme i løpet av ca 2 måneder.

Aegean har ennå ikke kommet frem til en avtale med OSL om fast track, men det kommer. I følge selskapet selv forventer de at det skal komme i løpet av ca 2 måneder.

Det har ikke skjedd særlig mye på denne fronten skulle mon tro. Sist sett rødt lys i dag ..

Regler for fast-track på OSL

For to uker siden ble jeg nektet å gå gjennom fast-track på tross av at jeg har gullkort og skulle reise med SAS. Angivelig pga. at billetten var bestilt på mannen sin innlogging. Han måtte da gå først og så jeg etterpå. Er det riktig?

Edit: Fikk svar fra SAS at jeg skulle fått gå gjennom. Spørs om han som jobbet der hadde en dårlig dag. Får ikke slettet posten - så da får den stå her;)

Last edited:
Reiste statusløs med SAS idag. Tror køen var lengre i Fast enn Slow, men uansett; tre minutter fra start til de plukket ut sekken min for en grundigere sjekk av vinåpneren er ikke gæli.

Hadde tilgang å fart track torsdag, men valgte faster track istedenfor. Til tross for at faster kun hadde én sluse åpen der jeg gikk og at det var noen trege pensjonister forran meg så jeg at det gikk rakere enn fast track ved siden av. Det tok bare 2-3 minutter og selv om fast var ikke særlig mye tregere så må jo de som står i den køen og ser at andre kommer gjennom raskere unektelig føle seg dumme.

Jeg reiser fra osl ca fire ganger i uken. Siden august har jeg tatt meg bryet med å gå bort til fast track 3 ganger. Dette skyldes dog først og fremst at folkene på osl er utrolig effektive sammenlignet med andre flyplasser. Ft LHR på lørdag tok 17 min med 20 personer i køen for å sammenligne.

Noe annet som trekker ned for ft på osl er at de har det samme håløse sikkerhetsbåndet som på lhr. Opplegget påslow track er mye bedre.

Hva er poenget med det?
Fint for oss andre da, som slipper å stå i kø med Gulligaen til SAS i den ordinære FT.

De får vel mer kontroll over produktet tipper jeg. I dag er det Avinor som styrer validerings-systemet, åpningstider osv.

Back