Default God innelørdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
I dag som alle andre dager er vi gutta sjefer i dette hjemmet…Amy for holde seg utendørs og vi kan være inne med med nok ved og vin. Hold deg fast!

Morn fra Tønsberg, hvor det vel blåser det dobbelte av Oslo og regnet fosser ned. Definitivt innedag i dag, men må nok ut en liten tur for å oppleve været litt

• Like
Reactions: EB
Morn fra Bergen hvor natten har vært fuktig, vindfull og innendørs.

I dag er planen å fly omveier for å komme seg til målet. Valget var DY direkte til 4’ eller SK via-via på nye biz og 15’ poeng + kr324 i skatter.
Så den prisbevisste jeg er ble det billigste og lengste reisen vs dyr og direkte fly.

Ser at morgenflyet til OSL er kansellert så det spørs om det blir noe reise. Min avg kl 10 skal ankomme fra OSL 0930 så jeg følger med.

Satser på bedre vær i LON, om jeg kommer meg frem.

God morgen Forus. Klar for et tolv-timers skift her.

Veldig vindfullt i går kveld og natt men det virker som noe hadde avtatt når jeg dro på jobb i dag morges. Ting tyder på at det kommer til å blåse og regne litt i dag også. Men forhåpentligvis er vi over den verste kneika her i sør-vest.

Ha en fin dag forumister!

Mornings fra Asker. Her ligger vi såpass i le for vinden, at det først og fremst er vått. Barna sendes til svigerfar, så har vi ikke helt landet på hva vi finner på. Dog er det ymse ærend som må fikses, og noe tror jeg blir dyrt. Ha en fin dag.

God fuktig morgen fra Oslo🙂 Kaffe, koffertpakking, forum og MotoGP på TV. Ser ut som vi er spart for den værste vinden i Oslo. Så satser på at dagens avgang med AF går som planlagt. Stay safe!

Morn fra ett vindfullt Lommedalen. Med denne vind retningen blåser det som F.. Her Norges Fotball Fiende, NFF har lagt retningslinjer for kamper i Eliteserien og OBOS og Terje Hauge sitter på telefon om det skulle være problemer å arrangere kamp i vinden. Men det er ikke info om Toppserien... Vi får Lillestrøm Kvinne Fotball Klubb på Besøk på Nadderud så der må alt gå som normalt Håper alt går greit.
Ha en vindfull dag alle sammen.

God morgen fra Tananger,

Her har det ikke blåst mer enn det pleier når det er kuling eller høststorm. Vindretning fra sørøst har ikke vært merkbart her.
Sola skinner og straks bærer det avgårde til lørdagens dugnadsjobbing på Flymuseet med gjengen .
Fortsatt god helg.

God dag fra Fbu. Må vel ut på en liten joggetur. Holder meg på asfalterte ruter i dag for å unngå å få trær i hodet. Kona ville ga meg med på moderne pilates uti "Someonesland", men det får bære grenser for hvor moderne man skal være.

Ser forresten ut som at noen avganger til bkk med sas er litt redusert med helgetilbudet de har, men fortsatt dyrt.

God formiddag fra prærien sør for Stavanger. Her har det blåst merkbart god i vindråsene første del av natten, mye rare lyder ble hørt. Men en kjapp sjekk i morges viste at alt ser tilsynelatende ok ut på tak. I hagen er det litt greiner ol. Som er brukket ned.
Nå har en akkurat vert å henta kaker, og nå skal en mekke Satai spyd og grille disse i ovnen som mitt bidrag til dagens Tapas hvor vi skal feire siste tilskudd til familien.
Ha en fin fin lørdag
:)

God morgen fra Lillestrøm, der jeg må si at været skuffer litt. Hadde vinduet åpent på soverommet i natt og hadde gledet meg til litt action. Men nei da. Ikke i Lillestrøm.
Heldigvis har jeg en tropisk syklon hjemme, som lett kan aktiveres. Akkurat nå sover den.

Nå kaffe. Litt hjemmekontorering før jeg skal ut og redigere purra.

Ha en best lørdag etc!

God morgen fra fjellet. Feels like -8 føles faktisk som -8. Deilig å ha skikkelig vær når man først er på fjellet. Blir kort tur i dag og mousaka til kvelds.

Attachments

• IMG_5410.webp
    IMG_5410.webp
    151.3 KB · Views: 16
Morn frå Trondheim. Her er det egentleg "ganske fint", tørt og høge, fine skyer. Sikkert artig på TRD både i går og i dag... Det vekslar mellom heilt stille, og så plutselege råser som dundrar langs veggen. Frøkna og eldste set på hytta ute i fjorden utan straum. Usikker på om dei var lure å lade mobil i går... Planen var båt dit i dag, men får dryge litt med det til i morgon eller mandag. Viss ikkje dei kjem heim før den tida. Minsten er på cup på Røros, så her blir det fri/kontorarbeid som eg ikkje får gjort til veka.

God haustferien!

God formiddag fra Oslo. Definitivt en innedag ja uten tvil. Men jeg må gjøre et forsøk på å komme meg til Vikersund i løpet av dagen. Foreløpig så ser det ut som det er noen stengte togstrekninger som kan forhindre den planen (Hokksund) men ser det er alternativer som er via Drammen og Hønefoss. Så får jeg se hva jeg lander på eller om det er så utilråelig at jeg bare blir i byen.

God formiddag fra Stavanger.

Ble en nesten skuffende hendelsesløs flight over fjellet i morges med bolaget. Vinden kjentes bedre på OSL enn på SVG.

Men det var fullt ombord, på det jeg på forhånd så for meg kom til å være nærmest en ferry fligt av en neo maskin for å plukke opp siddiser klare for høstferie.

Men SE-RZB, som ved avgang var nyeste SAS maskin i drift, var så og si full av strandete siddiser, som nok ikke kom seg til SVG i går. Ved ankomst SVG var SE-RZC klar på OSL for sin første ruteflyging og inntar dermed posisjonen som nyeste individ i trafikk.

Opplett er nå erstattet av regn, så det blir vel å finne seg et bakeri som kan by på dagens Aftenblad, som i dag har en forside som gjør at selv en Bergenser må lese avisen, mens man venter på resten av reisefølget. 🍿

Bord på A. Idsøe - grill & berkel i kveld, så det gledes til det.

Oppdatering:
Da var man hjemme igjen etter å vandret rundt på flesland i nesten 6 timer. 3 tlf'er til diamant nummeret som er det eneste positive med dagen for der var det kort ventetid.
Ellers, var det ikke mye premium over dagen i dag. Været kan ingen gjøre noe med men hvordan sas ordner opp er litt opp til dem selv.
Jeg hadde Premium billett, EBD og kun håndbagasje.

Etter 3 forsinkelse's mail kom kanselleringen og etter en liten stund til så kom ombooking og ny avgang er mandag morgen med ankomst LHR i det minuttet returen min skal ta av fra LGW.
Diamant linjen kunne ikke finne noen alternativ. Måtte snakke med de i Gate'en på Flesland, noe jeg gjorde. Fikk vite at det var overbooket med 7 stk men det var god plass i fremre kabin så holde deg her ved Gate når vi boarder. Når boaringen startet var det en annen betjening på plass og hun kunne ikke gjøre noe for nå var billetten min hos WF siden de skulle fly meg til OSL (via HAU) og BA fra OSL, på mandag. Hør med WF om de kan sende deg tilbake til oss (SK) - Går til neste Gate hvor WF står og de svarer så fint at ombookinger holder ikke vi på med, kontakt WF kudeservice på nett.

Ringer da Diamant linjen og ber om hjelp. De sier de sjekker mulighetene for SK 268 og videre med BA kl 1710. Helt umulig. Sjekker søndagen; Helt full booket over hele fjøla.

Da er det bare å innse at slaget er tapt og 6 timer på flesland er bortkastet. Henter bilen i P-huset og kjører hjem.

Vel hjemme begynner papirarbeidet. Fyller ut skjema på sas sine sider men får ikke lastet opp kvitteringene i -pdf selv om de er langt under maks størrelsen.
Avbestiller returen med DY på mandag. Får vel igjen skatter og avgifter (?), resten er på tapskontoen.
Hotellet jeg booket i går kveld går rett på tapskontoen.
Så skal jeg si nei til ruten jeg har fått på mandag. Der ligger det en knapp som heter Alternativer, klikker der og får 10 forskjellige ruter og tidspunkt for avreise søndagen.
Ja ja, nå er jeg stolt SAS kunde (ironi) og ser at EBD og Premium billett gir hvertfall ingen fordeler over tlf eller ved Gate. Vi er alle like.

De neste jobbturene blir nå med DY/WF siden StatusMatchen gikk i boks. SAS tar jeg en pause fra der jeg kan.

Back