Fængselsstraf for at filme militærfly

Re: Fængselsstraf for at filme militærfly

Gjelder å være forsiktig dersom man skal spotte i utlandet. Ikke første gangen jeg har hørt dette skjedd!

Greit at det ikke er slikt i Norge og satser på at ingen sjekker mobilen min for det jeg måtte eventuelt ha av bilder og film der... :p

Syns det er nok av slikt tull i Norge også, dog ikke fengselsstraffer, men spottere som blir vist bort, bedt om å slette bilder osv.

Hvor i Norge skjer det? Så lenge det ikke er på en av de få flyplassene som fortsatt har fotoforbud, så er det jo ikke noe som sier man ikke har lov.

Hvor i Norge skjer det? Så lenge det ikke er på en av de få flyplassene som fortsatt har fotoforbud, så er det jo ikke noe som sier man ikke har lov.

MP på OSL har ved flere anledninger vært å slengt med leppa ang fotoforbud bla bla bla.

Men der har vel man svart på hvitt fra baseledelsen om at det er lov uansett?

Er ikke mer enn et par år siden det skjedde på Gardermoen, hvordan ståa er der nå vet jeg ikke. Men det er vel ingen hemmelighet at Forsvaret ikke er særlig glade i spottere...

Men det er vel ingen hemmelighet at Forsvaret ikke er særlig glade i spottere...

Bullshit. Forsvaret, dvs de som faktisk bestemmer bryr seg midt i ryggen......triste mennesker med markeringsbehov som jobber hos MP/vakt og sikring og som ikke helt har satt seg inn i saken....you bet.

Jeg hadde en fornøyelig opplevelse med en vaktsoldat på Bardufoss for en 4-5 år siden: Han stoppet meg da jeg satt på taket av et shelter for å ta bilder av en landing på RWY28. "Stopp det der" / "Jeg må be deg slette bildene" / Etc etc. Det ble brått mye mumling da jeg ba ham sitere i hvilket styrende dokument for Bardufoss flystasjon/139 luftving det står at det var fotoforbud.

Ingen bombe at vedkommende slet med det.....da det ikke var fotoforbud....

Han ga seg ikke, og jeg ba ham bli med bort på HK til 139 luftving, så kunne vi snakke med noen i luftvingstaben, kanskje vi kunne få luftvingsjefen til å avgjøre.

Da ble det brått ikke så farlig lenger.....

på Rygge flyplass har eg sett mange skilt langs gjerdet der står forbudt å fotografere... skilt på hvert hundre meter

på Rygge flyplass har eg sett mange skilt langs gjerdet der står forbudt å fotografere... skilt på hvert hundre meter

Det forbudet gjelder vel militære bygninger og sheltere, ikke fly.

Fotoforbudet gjelder området. Det har vært opphevet mange nok ganger til at det er blitt irrelevant og burde vært fjernet.

Back