"Få raskt et gullkort"

Re: "Få raskt et gullkort"

Da har jeg endelig fått gullet mitt, i hvertfall virtuelt. Etter en del henvendelser til CC med beskjed om å sende enda en mail til retroreg fikk jeg til slutt fatt på en hyggelig kvinne som tok affære og ordnet opp i problematikken rundt kanselering fra NCE og ombooking.
Ser ikke noe til 50K non redeemable i aktivitetslisten, men det dukker kanskje opp etter at poengsaldoen er avstemt sammen med tilbakevirkende poengopptjening på reiser etter 1. november.
Nå venter jeg på nytt Diners og MC.

Er netop hjemkommet fra Paris og på billetten der blev printet ud, stod jeg som EB "Bronze", har andre hørt om den benævnelse, Bronze, altid troet det stod for Basic/Basis.

men da lidt skuffende, at jeg ikke stod som Guldmedlem, men så det ikke før jeg sad med billetten ude ved gaten. S fik ej heller prøvet loungen :-(

Er netop hjemkommet fra Paris og på billetten der blev printet ud, stod jeg som EB "Bronze", har andre hørt om den benævnelse, Bronze, altid troet det stod for Basic/Basis.

Det stod det også på min kone sitt boarding pass da vi var i Paris tidligere i år og hun har ingen status, så det er nok noen systemer som ikke er helt synkronisert enda.

Hvis billetten er bestilt før man har blitt gullmedlem vil den gamle statusen stå.
På samme måten er det hvis man bestiller en billett mens man enda er gullmedlem, og reiser etter at man har blitt degradert, vil gullstatusen vises på boardingcardet når man reiser. Er forøvrig selvopplevd.

Har sikkert noe med det å gjøre kanskje?

"Få raskt et gullkort"

Fikk ny status mellom bestilling og avreise en gang. Ingen problem å oppdatere med nytt kortnr/status før avreise.

Evt ved innsjekk.

(Etter et tips jeg fikk på subforumet "reiseforum" om at dette kunne fikses på enkelte flyselskapers sider. Min SAS-reise kunne jeg oppdatere via Lufthansa sine sider. Bra, SAS...)

Last edited:

Ser at SAS har oppdatert "Mine EuroBonus-sider" nå:

SAS said:
Originally Posted by SAS
22 okt 2013
Fast Track to Gold
None Redeemable Points
Basic Points
50 000
50
Står loggført med 71 250 grunnpoeng opptjent for perioden siden 01.10. Dette kan bli interessant med lansering av Eurobonus 2.0 og nytt nivå på 100 000 poeng...
Forstår jeg deg riktig dersom du fikk 50 00 grunnpoeng, men at de står oppført som non redeemable?

Det dukket ikke opp noen non redeemable points hos meg og jeg kontaktet SAS angående dette. Fikk som svar at det var noe som ble lagt inn for at oppgraderingen skulle tre i kraft, og at det ikke hadde noen innvrkning på opptjening, men klarer ikke å se annet enn at det vil telle ved kvalifisering når det dukker opp et diamond-nivå.

Det har blitt en del kluss med min oppgradering pga. kansellering av retur fra NCE, så det er mulig at posedyren for min oppgradering er ulik de fleste andre her.

Nokon som har tatt kontakt med SAS Kundeservice og spurt om dei 50'000-"grunnpoenga" tel i eventuell vidare oppgradering til Diamond?

Og, er det nokon som har lenkja til SAS-Chatten? Nettsidene til SAS er ikkje akkurat lett navigerbare :)

Nokon som har tatt kontakt med SAS Kundeservice og spurt om dei 50'000-"grunnpoenga" tel i eventuell vidare oppgradering til Diamond?

Og, er det nokon som har lenkja til SAS-Chatten? Nettsidene til SAS er ikkje akkurat lett navigerbare :)
Det er kanskje ikke alt man behøver å mase på SAS om... Noen ting er bedre å bare vente og se...

Det er kanskje ikke alt man behøver å mase på SAS om... Noen ting er bedre å bare vente og se...

Det funkar jo svært dårleg å venta og sjå, når alternativene er å enten ta 1 MileageRun for å oppnå Diamond-status eller å ikkje ta ein MR sida det ikkje har noko hensikt? :)

Hvis dette vert oppfatta som "mas" så ligg smerteterskelen rimelig lågt.

No har eg i alle fall "mast" på SAS, og fått følgjande til svar:

"Tony: Ser nu att du saknar mycket riktigt 17.000 poäng (16.850 exakt) för att bli Diamond-medlem. Om du uppnår dessa poäng så kommer du att bli uppgraderad automatiskt :)"

Så for eventuelle andre som lurar, dei 50'000 non-redeemable poenga tel med i kvalifiseringa til Diamond.

Back