Re: Singapore Airlines Business Class report, årets guttetur anno 2012.
Tusen takk for fine tilbakemeldinger, her kommer del 2 av Singapore Airlines Business Class report, årets guttetur anno 2012.
Etter litt nettsurfing, avslapping samt litt Champis i disse svært så flotte omgivelsene, bega vi oss mot gate B2.
Terminal 3 på Changi er åpnere og mye mer luftig enn Terminal 1 og 2 men en har tiltross for dette klart å beholde den koselige følelsen, som i Terminal 2 er det også i Terminal 3 etablert en karpedam.


Hvor turen skulle gå etter vi kom til Singapore ble aldri den store diskusjonen mellom oss.
Det måtte jo bli langt og det sto mellom Melbourne og Tokyo, vi ente opp på Tokyo, da vi begge har stor sans for Asiatisk kultur.
Dermed var vi på vei mot Gate B2 og skulle ta SQ12 videre til Narita, dette er samme maskin som forsetter til Los Angeles.
I valg av seter landet vi på å få vindus plasser begge to, det er jo greit når det er dag flight, men det store spørsmålet var om vi ville klare å holde oss våken på turen.
Og B2 sto 380 800 9V-SKK parkert, etter 10min venting ved gate ble boarding annonsert.
Ikke mangel på personale her i gården.

En god følelse å spasere nedover her.

På denne flighten hadde jeg sete 14A og reisemakker i 15A, dette er i fremre cabin.

Det første vi gjorde etter vi satt toss ned, var å fylle ut immigrasjonspapirer og toll deklarasjon, det er greit å bli ferdig med disse formalitetene.
Cabin Crew kom med predeparture drink, men ingen Champagne å se på brettet, kanskje på grunn av at dette var en morgen flight?
Vi spurte etter champagne og den kom.

Chief for Cabin Crew var rundt og håndhilste på flere av passasjerene, deriblant meg, han takket for at vi hadde valgt Singapore Airlines. Videre kunne han fortelle at han hadde mange nye blant sin besetning og sa at om servicen var litt upresis, så forventet han at vi kontaktet han om dette, slik at det var mulig å få rettet opp det som eventuelt ikke var tilfredsstillende.
Menyen

På vår ferd mot RWY 20C fikk vi et glimt av Cargo terminalen og noen av 747ène som SIA bruker på Cargo.

SIA har fast prosedyre i C med å innhente bestilling av after departure drink før avgang, på denne flight skulle jeg svikte Gin Tonicèn og forsøke meg på Silver Kris Sling.
Etter vi var airborne og passert 10 000ft ble Silver Kris Sling servert, jeg angret ikke på det, den var frisk og sprudlende på smak og kan anbefales.

Etter en liten time startet servering av maten, første runde var Prelude av Satay, Onion, Cucumber and spicy peanut sauce, samme som på forrige flight.

Vår ferd mot Tokyo

Forrett besto av Marinated Thai style prawn with pomelo and green mango salad, den var meget god sammen med Reiseling vin.

På dette første strekket mot Taiwan var det mye Cumulusèr og det føltes en stund som om vi flydde mellom dem.

Til hovedrett hadde vi begge også på denne flight forhåndsbestilt mat via singaporeair.com, på flygninger ut fra Singapore er det hele 41 ulike hovedretter å velge blant, valget falt på Lobster Termidor, (var noe skeptisk for jeg leste her på forumet for en tid tilbake siden om noen som hadde vert uheldig med hummeren sin hos Thai og retten ble levert tilbake på grunn av usmak).
Vi angret ikke på valget, hummeren var kanonbra, jeg fortsatte med Reiseling vinen.

Etter hovedretten måtte jeg kaste inn håndkle, da var jeg mett, stuptrøtt og var av denne grunn nødt til å legge ned sengen og få meg en strekk. Sete gjøres om til seng ved å legge seteryggen framover, brette ut en lem nede i det ene hjørnet, det er ikke nødvendig med egen madrass, alt er innebygget i setet. Sengen blir helt flat og du ligger litt diagonalt i sengen, jeg er nesten 1,90 høy og hadde ikke problemer med at sengen var for kort.


Sove prosjektet ble vellykket og jeg våknet 1,5 time før arrival
På SQ25 på vei til Singapore ble det ingen runde rundt i flyet, følte det litt dumt å traske rundt når alle sover, siden dette var dagflight var det mange som hadde glugger åpne så da ble det foretatt befaring rund i flyet, belegget så ut til å være rimelig fullt på Biz, litt mindre på Eco, men butikken går nok bra for SIA vil jeg tro.
Her er vi fremme hvor trapp går ned til Suites Class.


ECO cabin bak Business i 2 etasje.

Trappen bak, opp fra hoved dekk.

Tusen takk for fine tilbakemeldinger, her kommer del 2 av Singapore Airlines Business Class report, årets guttetur anno 2012.
Etter litt nettsurfing, avslapping samt litt Champis i disse svært så flotte omgivelsene, bega vi oss mot gate B2.
Terminal 3 på Changi er åpnere og mye mer luftig enn Terminal 1 og 2 men en har tiltross for dette klart å beholde den koselige følelsen, som i Terminal 2 er det også i Terminal 3 etablert en karpedam.


Hvor turen skulle gå etter vi kom til Singapore ble aldri den store diskusjonen mellom oss.
Det måtte jo bli langt og det sto mellom Melbourne og Tokyo, vi ente opp på Tokyo, da vi begge har stor sans for Asiatisk kultur.
Dermed var vi på vei mot Gate B2 og skulle ta SQ12 videre til Narita, dette er samme maskin som forsetter til Los Angeles.
I valg av seter landet vi på å få vindus plasser begge to, det er jo greit når det er dag flight, men det store spørsmålet var om vi ville klare å holde oss våken på turen.
Og B2 sto 380 800 9V-SKK parkert, etter 10min venting ved gate ble boarding annonsert.
Ikke mangel på personale her i gården.

En god følelse å spasere nedover her.

På denne flighten hadde jeg sete 14A og reisemakker i 15A, dette er i fremre cabin.

Det første vi gjorde etter vi satt toss ned, var å fylle ut immigrasjonspapirer og toll deklarasjon, det er greit å bli ferdig med disse formalitetene.
Cabin Crew kom med predeparture drink, men ingen Champagne å se på brettet, kanskje på grunn av at dette var en morgen flight?
Vi spurte etter champagne og den kom.

Chief for Cabin Crew var rundt og håndhilste på flere av passasjerene, deriblant meg, han takket for at vi hadde valgt Singapore Airlines. Videre kunne han fortelle at han hadde mange nye blant sin besetning og sa at om servicen var litt upresis, så forventet han at vi kontaktet han om dette, slik at det var mulig å få rettet opp det som eventuelt ikke var tilfredsstillende.
Menyen

På vår ferd mot RWY 20C fikk vi et glimt av Cargo terminalen og noen av 747ène som SIA bruker på Cargo.

SIA har fast prosedyre i C med å innhente bestilling av after departure drink før avgang, på denne flight skulle jeg svikte Gin Tonicèn og forsøke meg på Silver Kris Sling.
Etter vi var airborne og passert 10 000ft ble Silver Kris Sling servert, jeg angret ikke på det, den var frisk og sprudlende på smak og kan anbefales.

Etter en liten time startet servering av maten, første runde var Prelude av Satay, Onion, Cucumber and spicy peanut sauce, samme som på forrige flight.

Vår ferd mot Tokyo

Forrett besto av Marinated Thai style prawn with pomelo and green mango salad, den var meget god sammen med Reiseling vin.

På dette første strekket mot Taiwan var det mye Cumulusèr og det føltes en stund som om vi flydde mellom dem.

Til hovedrett hadde vi begge også på denne flight forhåndsbestilt mat via singaporeair.com, på flygninger ut fra Singapore er det hele 41 ulike hovedretter å velge blant, valget falt på Lobster Termidor, (var noe skeptisk for jeg leste her på forumet for en tid tilbake siden om noen som hadde vert uheldig med hummeren sin hos Thai og retten ble levert tilbake på grunn av usmak).
Vi angret ikke på valget, hummeren var kanonbra, jeg fortsatte med Reiseling vinen.

Etter hovedretten måtte jeg kaste inn håndkle, da var jeg mett, stuptrøtt og var av denne grunn nødt til å legge ned sengen og få meg en strekk. Sete gjøres om til seng ved å legge seteryggen framover, brette ut en lem nede i det ene hjørnet, det er ikke nødvendig med egen madrass, alt er innebygget i setet. Sengen blir helt flat og du ligger litt diagonalt i sengen, jeg er nesten 1,90 høy og hadde ikke problemer med at sengen var for kort.


Sove prosjektet ble vellykket og jeg våknet 1,5 time før arrival
På SQ25 på vei til Singapore ble det ingen runde rundt i flyet, følte det litt dumt å traske rundt når alle sover, siden dette var dagflight var det mange som hadde glugger åpne så da ble det foretatt befaring rund i flyet, belegget så ut til å være rimelig fullt på Biz, litt mindre på Eco, men butikken går nok bra for SIA vil jeg tro.
Her er vi fremme hvor trapp går ned til Suites Class.


ECO cabin bak Business i 2 etasje.

Trappen bak, opp fra hoved dekk.

Last edited: