"Få raskt et gullkort"

Re: "Få raskt et gullkort"

Selv om jeg vet at chat'en ikke alltid er veldig oppdatere gjorde jeg likevel et forsøk i dag siden jeg nå har gjennomført mine to t/r-reiser og skal ut på ny SAS tur til uka..

Her er samtalen:

Du skrev: Jeg har nettopp gjennomført to T/R reiser fra Norge til Frankrike i SAS Plus i "Fast Track to Gold"-kampanjen
Du skrev: Er det mulig å få aktivert gullstatusen med en gang? Skal reise med SAS allerede på mandag igjen..
Saksbehandler: Man måste resa på resan och man blir uppgraderingad efter kampanjen är avslutad.
Du skrev: Ja reisene har jeg allerede gjennomført
Du skrev: Hva er det jeg må vente på mener du?
Saksbehandler: ca 14 nov
Du skrev: 14. november?!?
Du skrev: Hvorfor i alle dager må jeg vente 1 mnd på dette? Det står det jo ingenting om noen steder?
Du skrev: "Book and fly two SAS Plus round-trips with SAS to/from Europe to the Nordic countries between September 30th and October 31st – and get your Gold Card. "
Saksbehandler: 14 dagar efter att kampanjen har avslutas
Du skrev: Hvorfor står det ingenting om dette i kampanjen? Står jo kun at man må gjennomføre to turer "and get your Gold Card"..
Saksbehandler: Det är den informationen jag fått.
Du skrev: Så dette er "offisielt" at det vil skje ca. 14 november?
Saksbehandler: Ja det ska vara det.
Du skrev: OK.. Så det er altså ingen mulighet å få dette tidligere?
Saksbehandler: Nej.
Du skrev: OK

Om dette stemmer er det ikke 10-12 dager, men ca. 1 mnd som gjelder for mitt vedkommende.. Håper at "Saksbehandleren" tar feil..

Her ville jeg slått hard tilbake med faktiske fakta. Når du registrerte deg for kampanjen kom følgende bekreftelse opp:
"Vi har registrert din påmelding til Gullkort-kampanjen. For å få glede av fordelene som Gull-medlem fremover, skal du bare bestille og foreta to tur/retur reiser i SAS Plus mellem Norden* og Europa med SAS i perioden 30. september – 31. oktober 2013. Etter at du har foretatt dine to reiser blir Gullkortet sendt til deg i løpet av ca. 14 dager, hvis alle krav i kampanjen er oppfylt. "

Står i klartekst at ca 14 dager etter gjennomført reise har man kortet. Send en mld til gullmailen + customer relations så ordner det seg nok :)

"Få raskt et gullkort"

Hvor fant du dette? Jeg meldte meg på via nettsiden og der stod det ingenting om 14 dager.

en ting er vel det fysiske kort, en anden ting er jo at man får sin status ind i systemet hurtigere end 14 dage. burde jo ikke være svært, for kan da se der er flere der har brug for status på rejser kort tid efter deres "Gold chasing"...

Her er mailen jeg sendte avgårde. Feel free to copy..

---
Hei,
Jeg har deltatt på denne kampanjen, som gir Eurobonus gull etter to t/r i plus. Jeg bestilte og gjennomførte to turer innenfor perioden. Disse turene ble lagt til tidlig i kampanjen, selv om det var dyrere, da jeg trengte fordelene for flere reiser som kommer opp innen kort tid.

I kampanjen sto det at gullkortet skulle komme etter 14 dager, noe jeg forstår da det jo tar tid å produsere kortet. Dog mener jeg, og flere andre på forumet Flyprat at tolkning bør være at gullstatus oppnås når de to turene er gjennomført og at kortet kommer etter 14 dager.

SAS kundeservice, både chat og på telefonen, mener at jeg må vente 14 dager før status blir hevet. Noen mener det er 14 dager fra endt kampanje, andre mener 14 dager etter siste reise. Jeg mener dette eventuelt er kraftig misvisende sett i sammenheng med kampanjeinformasjonen som ble utsendt.

Jeg har reise til London til helga, og skulle gjerne hatt stautsen til da. Jeg mener det er en smal sak for SAS å heve statusen i dag. Det ville hatt stor betydning for meg, da jeg som sagt har mange reiser i tiden som kommer. Undertegnede er en god kunde hos SAS, og reiser mye med dere; så forventer litt service tilbake.

Kundeservice og chat kunne ikke hjelpe meg, og de ville heller ikke sette meg i kontakt med Eurobonus direkte. Jeg har prøvd flere ganger. Derfor kontakter jeg nå dere, etter tips, som et siste forsøk. Håper dere kan hjelpe meg!

Mitt Eurobonusnr er EBS....
Reisene jeg gjennomførte har PNR: YYY og ZZZ

----
Med vennlig hilsen/best regards,
Sindre Holberg

"Få raskt et gullkort"

Fikk svar fra "gullmailen"..

Hei,

Man kommer genomföra dessa vid kampanj tidens slut och man beräknar att
som tidigast så får man sitt guld kort 14 dagar efter kampanje tidens
slut.

Med vänlig hälsning

SAS EuroBonus support

"Få raskt et gullkort"

Siden både chat og gullmailen svarer dette kan man vel i det minste ane at man har blitt enige om hvordan/når dette gjennomføres...

Fikk mail i dag fra en av dem som faktisk skal sitte å gi dere gullkort:

Siden kampanjen avsluttes 31.10 skjer inget før denne dato. SÅ vil det ta ca 10 dager før kontoer er regulert. Dvs rundt den 10 november

Thomas

Ser at SAS har oppdatert "Mine EuroBonus-sider" nå:

SAS said:
22 okt 2013
Fast Track to Gold
None Redeemable Points
Basic Points
50 000
50 000

Står loggført med 71 250 grunnpoeng opptjent for perioden siden 01.10. Dette kan bli interessant med lansering av Eurobonus 2.0 og nytt nivå på 100 000 poeng...

Ser at SAS har oppdatert "Mine EuroBonus-sider" nå:

Står loggført med 71 250 grunnpoeng opptjent for perioden siden 01.10. Dette kan bli interessant med lansering av Eurobonus 2.0 og nytt nivå på 100 000 poeng...

Hvornår rejste du?

Ingenting her endnu. Point + lidt ekstra fra challenge kampagne er på konto, men status stadig ikke opdateret.

Ikke fått no med reise 8. Og 15. Så dere har altså fått gullstatus?

Jeg har også blitt oppdatert i ettermiddag. Står oppført med 50000 grunnpoeng den 11.10; samme dag som siste turen. Da stemmer det faktisk som kundeservice sa til meg, nemlig 14 dager fra siste tur :)

Back