I og med at alle gamle "Gull-kunder" antagelig vis ikke får bruke de indre gemakker på OSL fra 01.11.2013, trenger vel SAS også noen som er på "edelsten" ikke "metall", det de markedsmessig gjør nå er veldig smart.
Du får et Gull-kort easy-peasy, som gir tilgang til "gamle-dagers" Business Class lounge, og drar til skikkelig for "Diamond/Falk" i de indre gemakker.
Ser man bort "tilbudet" fra dette er det jo 45/50000 som gjelder, og det er vel ikke easy-peasy. Eller ?
Det er vel betydelig enklere enn det var i sin tid? Jeg synes å huske et gullkrav på 90.000 poeng en stund før innføringen av bonusforbudet i 2002. Mulig jeg husker feil.
Poenget mitt var bare at uten den "challange" SAS nå har kjørt, så kreves det en del flighter for å få gull, og det gjelder jo de fleste av EBG i dag. Riskoen er jo at alle nå blir negradert hvis det kommer nye nivåer osv. Stor sett så taper vi på det.
Joda, du har nok helt rett i at det fortsatt er en del "jobb" med å få gullkort. Det kunne vært interessant å vite hvor mange som ender opp med gull etter snarveien vi fikk, men fortsatt er det vel slik at flertallet av EBG'ene hos SAS har gjort seg fortjent til dette med mye reisevirksomhet.![]()
Så ett sted det ble spekulert i at årsaken til denne kampanjen var for å få opp booking tallet i pluss klassen, siden regnskapsåret til SAS går til 1nov. Antagelig bare svada spekulasjoner.
Så ett sted det ble spekulert i at årsaken til denne kampanjen var for å få opp booking tallet i pluss klassen, siden regnskapsåret til SAS går til 1nov. Antagelig bare svada spekulasjoner.
Haha. Hjelper vel lite på regnskapet når folk betaler under 1000 kr. for billetten. SAS kjører denne typen kampanjer for å få flere lojale reisende. Det er svært gunstig å få flere opp på sølv- og gullnivå ettersom slik status kan ha stor innvirkning på fremtidige reisevaner. Det er altså ikke det å få folk opp på statusnivå som SAS tjener penger på, men alt folk gjør etter at status er nådd.
Så ett sted det ble spekulert i at årsaken til denne kampanjen var for å få opp booking tallet i pluss klassen, siden regnskapsåret til SAS går til 1nov. Antagelig bare svada spekulasjoner.
Så ett sted det ble spekulert i at årsaken til denne kampanjen var for å få opp booking tallet i pluss klassen, siden regnskapsåret til SAS går til 1nov. Antagelig bare svada spekulasjoner.
F.eks. har jo Lufthansa et krav på 50k poeng/miles for å få gullkort/senator status.
Du mener vel 100K.
I og med at alle gamle "Gull-kunder" antagelig vis ikke får bruke de indre gemakker på OSL fra 01.11.2013
I og med at alle gamle "Gull-kunder" antagelig vis ikke får bruke de indre gemakker på OSL fra 01.11.2013, trenger vel SAS også noen som er på "edelsten" ikke "metall", det de markedsmessig gjør nå er veldig smart.
Du får et Gull-kort easy-peasy, som gir tilgang til "gamle-dagers" Business Class lounge, og drar til skikkelig for "Diamond/Falk" i de indre gemakker.
Men det er vel fremdeles slik at gullkort gir *A gold? Da får man jo bruke Senatorlounger i FRA osv.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.