"Få raskt et gullkort"

Re: "Få raskt et gullkort"

Min EB periode går ut oktober. Og i September passerete jeg 45000, og mine sider hos SAS.NO viste da gull status. Etter at vi kom til oktober sier nå systemet at jeg har 49000 og noe poeng og har nesten gull for neste periode...
Jeg har vel gull for neste periode da jeg opptjente kravet før de nye reglene kom ? Tenkte å fylle opp en annen konto på de siste turene denne mnd...
Tja, dette er tross alt SAS IT. Jeg hadde lett latt EB-kontoen passere 50k, så kan du i beste fall bli kvalifisert også for neste periode :)

Min EB periode går ut oktober. Og i September passerete jeg 45000, og mine sider hos SAS.NO viste da gull status. Etter at vi kom til oktober sier nå systemet at jeg har 49000 og noe poeng og har nesten gull for neste periode...
Jeg har vel gull for neste periode da jeg opptjente kravet før de nye reglene kom ? Tenkte å fylle opp en annen konto på de siste turene denne mnd...

JA, du har gull for neste periode. Flere her på forumet har fått bekreftet fr EB at de gamle reglene gjelder for de som har opptjenings periode som starter før Oktober. Jeg har for eks Juni - Mai, og må ha 45.000 for å beholde gull.

Så du kan begynne å fylle opp neste konto.

Da har jeg vært på telefonen med SAS(fikk heldigvis ei norsk ei..). Hun jeg prata med sa at bookingene mine var korrekte, reisene "korrekt gjennomført" og poengene registrert. Hun mente det burde skje umiddelbart, og skulle kontakte EB-support. Da venter jeg bare på telefon tilbake ;)

Håpløst, rett ut håpløst! Udugelige SAS kundeservice.. De sa det ville ta 14 dager uansett. De kunne ikke gjøre noe som helst, og that var that. Ble litt småpissed, og da gjentok hun bare flere og flere ganger at de ikke kunne gjøre noe.

Litt småirritert nå kjenner jeg..

Edit: ringte inn på nytt og ba om å få prate med EB-support. Det gikk ikke an. Ba om å få prate med EB-avdelingen. Det gikk ikke an. Ba om å få prate med supervisor, det ikke heller ikke an. "Du kommer ikke høyere enn oss call-agenter" var svaret. "Er du misfornøyd, send inn kommentar på sas.no/feedback". Nå er jeg faktisk ikke bare småirritert lengre.

Kampanjeteksten er misvisende, ingen vil ta ansvar og det er umulig å få prate med noen som faktisk har litt makt i systemet. Burde være en yderst smal sak og gå inn i datasystement og heve statusen min. Trenger ikke kortet, bare statusen.

Last edited:

Hmm! Sånn skal det ikke være, skal vi sende en felles klage til SAS som det ble gjort mot DNB / Diners?

Hmm! Sånn skal det ikke være, skal vi sende en felles klage til SAS som det ble gjort mot DNB / Diners?

Takk for din henvendelse. Din tilbakemelding er viktig for oss. Vi vil svare på din henvendelse om ca 6-8 uker.

:p

Det forutsetter jo at man har gullkort. Og har man det, så er det jo ingen grunn til å klage....

Min erfaring er at de svarer uansett så lenge det er noe "gull-relatert"....

"Få raskt et gullkort"

Min erfaring er at de svarer uansett så lenge det er noe "gull-relatert"....

Jeg fikk svar derfra kjapt, selv om jeg ikke har EBG. Derfor jeg tenkte at det kanskje var en idé for å komme kjapt i kontakt med EB kundeservice/supervisor.

Tommy777 og bjornstrom m.fl. virker å ha gode kontakter inn mot EuroBonus. Kanskje du kan høre med de?

Da har jeg gjort mitt, så er det bare å vente på SAS. Hadde vært meget greit om det var i orden til 31.10

Chat i dag hevdet 14 dager etter avsluttet reise..
Jeg har helt gitt opp å få sikre avklaringer via chat. Svaret du får der er alltid worst case for deg og best case for SAS (eller "jag vet inte, hör med 05400"), det virker svært sjeldent som de egentlig vet hva de snakker om.

Enig i det dessverre..

Tenkte å sende en epost til gullmailen så fort poengene/flightene var registrert på konto og ny status ikke er kommet..

Selv om jeg vet at chat'en ikke alltid er veldig oppdatere gjorde jeg likevel et forsøk i dag siden jeg nå har gjennomført mine to t/r-reiser og skal ut på ny SAS tur til uka..

Her er samtalen:

Du skrev: Jeg har nettopp gjennomført to T/R reiser fra Norge til Frankrike i SAS Plus i "Fast Track to Gold"-kampanjen
Du skrev: Er det mulig å få aktivert gullstatusen med en gang? Skal reise med SAS allerede på mandag igjen..
Saksbehandler: Man måste resa på resan och man blir uppgraderingad efter kampanjen är avslutad.
Du skrev: Ja reisene har jeg allerede gjennomført
Du skrev: Hva er det jeg må vente på mener du?
Saksbehandler: ca 14 nov
Du skrev: 14. november?!?
Du skrev: Hvorfor i alle dager må jeg vente 1 mnd på dette? Det står det jo ingenting om noen steder?
Du skrev: "Book and fly two SAS Plus round-trips with SAS to/from Europe to the Nordic countries between September 30th and October 31st – and get your Gold Card. "
Saksbehandler: 14 dagar efter att kampanjen har avslutas
Du skrev: Hvorfor står det ingenting om dette i kampanjen? Står jo kun at man må gjennomføre to turer "and get your Gold Card"..
Saksbehandler: Det är den informationen jag fått.
Du skrev: Så dette er "offisielt" at det vil skje ca. 14 november?
Saksbehandler: Ja det ska vara det.
Du skrev: OK.. Så det er altså ingen mulighet å få dette tidligere?
Saksbehandler: Nej.
Du skrev: OK

Om dette stemmer er det ikke 10-12 dager, men ca. 1 mnd som gjelder for mitt vedkommende.. Håper at "Saksbehandleren" tar feil..

Det er vel ikke annet å vente når det tar 4-5 dager for noe så enkelt som å få registrert bonuspoeng selv om man reiser med SAS sine egne flighter... ;)

Selv om jeg vet at chat'en ikke alltid er veldig oppdatere gjorde jeg likevel et forsøk i dag siden jeg nå har gjennomført mine to t/r-reiser og skal ut på ny SAS tur til uka..

Her er samtalen:

Du skrev: Jeg har nettopp gjennomført to T/R reiser fra Norge til Frankrike i SAS Plus i "Fast Track to Gold"-kampanjen
Du skrev: Er det mulig å få aktivert gullstatusen med en gang? Skal reise med SAS allerede på mandag igjen..
Saksbehandler: Man måste resa på resan och man blir uppgraderingad efter kampanjen är avslutad.
Du skrev: Ja reisene har jeg allerede gjennomført
Du skrev: Hva er det jeg må vente på mener du?
Saksbehandler: ca 14 nov
Du skrev: 14. november?!?
Du skrev: Hvorfor i alle dager må jeg vente 1 mnd på dette? Det står det jo ingenting om noen steder?
Du skrev: "Book and fly two SAS Plus round-trips with SAS to/from Europe to the Nordic countries between September 30th and October 31st – and get your Gold Card. "
Saksbehandler: 14 dagar efter att kampanjen har avslutas
Du skrev: Hvorfor står det ingenting om dette i kampanjen? Står jo kun at man må gjennomføre to turer "and get your Gold Card"..
Saksbehandler: Det är den informationen jag fått.
Du skrev: Så dette er "offisielt" at det vil skje ca. 14 november?
Saksbehandler: Ja det ska vara det.
Du skrev: OK.. Så det er altså ingen mulighet å få dette tidligere?
Saksbehandler: Nej.
Du skrev: OK

Om dette stemmer er det ikke 10-12 dager, men ca. 1 mnd som gjelder for mitt vedkommende.. Håper at "Saksbehandleren" tar feil..

Har en UA-flight 12NOV, så SAS langsommelighed koster mig altså 75USD i bagage fee :headbang

Har ligeledes en SK flight fra IAD 13NOV og SAS langsommelighed koster altså her lounge-adgangen :headbang

Men hvorfor er det man ikke er overrasket over at SAS er dårlige til at kommunikere detaljer - det er jo langt fra første gang?

Men ventetiden er i det mindste kortere end svartiden fra CR eller efteregistrering af point

Last edited:

Selve kampanjen er svært god, men håndteringen av den har så langt kun vært elendårlig og fullstendig idiotisk. Skal til USA 9. november og vil helst ha gullstatus før dette!

Back