"Få raskt et gullkort"

Re: "Få raskt et gullkort"

Vil følgende retur fra NCE i Plus telle i gullkortekspressen og vil flyvningen være i W eller J?

19:00 - 20:45 SK3592 (LH) Nice (Terminal 1) - Frankfurt (Terminal 1)
Flys av: Lufthansa Flytype: Airbus Industrie A321
Mellomlanding i: Frankfurt 0:55
21:40 - 23:35 SK3644 (LH) Frankfurt (Terminal 1) - Oslo
Flys av: Lufthansa Flytype: Airbus Industrie A320-100/200

Vil følgende retur fra NCE i Plus telle i gullkortekspressen og vil flyvningen være i W eller J?

19:00 - 20:45 SK3592 (LH) Nice (Terminal 1) - Frankfurt (Terminal 1)
Flys av: Lufthansa Flytype: Airbus Industrie A321
Mellomlanding i: Frankfurt 0:55
21:40 - 23:35 SK3644 (LH) Frankfurt (Terminal 1) - Oslo
Flys av: Lufthansa Flytype: Airbus Industrie A320-100/200

Du må fly SK metall.

Om noen finner noe rimeligere enn PRG for tur nr 2 så skrik ut, sånn for variasjonens skyld

Her er svar fra SAS ang varighet av EBG:
Du snakker med Simon
Velkommen til SAS Reisesenter
- hva kan jeg hjelpe med?
Du skrev: Hei, jeg har fått tilbudet under av dere. Jeg starter min kvalifiseringsperiode 1. oktober. Hvor lenge er gullkortet gyldig? Mvh Morten
Du som er EuroBonus-medlem kan akkurat nå oppnå gullnivå enklere og raskere enn noensinne. Bestill og foreta to tur/retur-reiser i SAS Plus mellom Norden og Europa mellom 30. september og 31. oktober så oppnår du Gullkort.

Alt du behøver å gjøre er å registrere deg senest 6. oktober og bestill og reis 30. september til 31. oktober2013.
Simon: Om du gör dom resorna så gärller ditt guld kort perioden ut.
Du skrev: Hvilken periode? Kvalifiseringsperioden eller på samme måte som om jeg skulle kvalifisert til gull med vanlig måte? Hvilken dato?
Simon: vad har du för eurobonus nummer ?
Du skrev: EB**********
Simon: Du har intjäningsperiod från oktober, om du användert av kampanjen nu så kommer du ha guld kortet till nästa år i september.
Du skrev: Så det gjelder ikke som en opptjening med vanlige reiser?
Simon: Kampanjen säger om du gör 2 plus resor i oktober så blir du automatiskt guld unde den intjänings period du har.
Du skrev: Det står ike noe om at det gjelder inntjeningsperioden. Se sakset mail over. Det er mange som lurer på dette på forskjellige fora på nettet, så da kan jo jeg kringkaste de dårlige nyhetene. Takk for hjelpen.
Simon: Bare hyggelig. Velkommen tilbake til oss.
Simon SAS Norge har forlatt chatt dialogen.
Skjemaet er sendt.

Det står ingenting i denne kampanjen om at det er spesielle betingelser som gjelder i forhold til varighet av kortet - kun at dette er en raskere måte å opptjene status. Hvis det var slik at man kun beholder kortet ut innenværende kvalifiseringsperiode, så burde vel dette stå eksplisitt skrevet?

Nå er vel LedZeppelin sitt problem at opptjeningsperioden er fra oktober, som sammenfaller med denne kampanjen. Uansett bør det vel være slik at du har kortet til ut september + 3 måneder som er standard når SAS ikke har tatt noen andre forbehold enn at reisen må foretas i Plus, at reisen foregår mellom Norden og Europa, og på SAS-materiell.

Som jeg har nevnt før her fikk jeg ett helt annet svar fra kundeservice.

jeg har gull fra før

Hei,

Ditt Guld kort är gilltig till den 31 December 2014.
Om ni uttnytjar erbjudandet som ni fick på din email förlänger du ditt medlemskap till 31 December 2015.

Med vennlig hilsen

XXXXX XXXXXX
SAS EuroBonus Support Services
Scandinavian Airlines System

"Få raskt et gullkort"

Vet ikke om man skal stole på dette. Jeg chattet med SAS tidligere i dag og han påstod hardnakket at denne kampanjen ville gi meg gullstatus fra neste periode. Altså ikke inneværende periode, men fra og med august 2014.. Her trengs det skikkelige svar!

Fader altså! Jeg synes SAS flere ganger går i fellen at de ikke gir noen klare vilkår med tilbudene sine!! Det er for dårlig!

Jeg har nettopp hatt en chat-runde, hvor jeg fikk bekreftet at jeg fikk status fra nå og ut inneværende periode + neste periode. Dvs. som ved en normal opptjening. For min del betyr dette til Juli 2015 (evt + de normale 3 månedene slik at det blir inkl Sept 2015). Her er det mao litt forskjellig informasjon ute & går, noe som vel ikke er overraskende... ;)

Jeg tenker vel at vilkårene er klare nok: Om de ikke spesifiserer at det er andre regler som gjelder enn normalt så kan jeg ikke helt se for meg at de stiller veldig sterkt om de insisterer på et helt annet opplegg.

Jeg tror de fleste kompliserer dette litt (som man ofte gjør her). Selv om jeg ofte sier at "ikke anta noe som helst", så skal jeg nå anta at gullstatusen dukker opp som en hvilken som helst annen gullstatus og gjelder deretter.

"Få raskt et gullkort"

Det er sant. Isåfall er dette et relativt godt tilbud for mitt vedkommende. 2 år gullkort for noen tusenlapper er ikke halvgærnt..

Hm... der ser det ut som jeg blir opptatt på kveldstid torsdag 17. og torsdag 24. oktober :p

Finner sikkert svaret lenger bak i tråden, men hvis man har kvalifiseringsperiode 01.01-31.12, hvor lenge vil da ny gullstatus gjelde?

Last edited:

Finner sikkert svaret lenger bak i tråden, men hvis man har kvalifiseringsperiode 01.01-31.12, hvor lenge vil da ny gullstatus gjelde?

Slik jeg har forstått dette så er det standard opplegg. Du skal vel da ha statusen fra 24. oktober og så ut hele neste kalenderår + 3 måneder, så da snakker vi vel om degradering fra april 2015.

Utenom den bekreftelsessiden du kommer til etter at du har registrert deg, har dere fått noen annen bekreftelse på at dere er registrert? Tenker da på mail eller noe annet inne på eurobonussidene..

Om man forsøker å registrere seg på nytt får man opp "An error has occured:
You have already signed up for this promotion"

Tipper jeg er der rundt 10 :)
Erlendag: du får henge deg på du også!

Slik det ser ut nå så regner jeg med å være på OSL et sted mellom 10 og 1030. Kommer jeg nærmere 10 så stikker jeg definitivt innom. Hvis ikke så ses vi vel på flighten - det er ikke mer enn 3-4 rader med Plus, og vi er vel minst 4 av oss der...

Og jeg prøver febrilsk å bestille samme avganger, men nå er det visst fullt på returen.
Får bare feilmelding når jeg prøver å betale for turen.....

Back