"Få raskt et gullkort"

Re: "Få raskt et gullkort"

Noen som vet om det er mulig å oppgradere en GO reise til Plus på en enkel måte, uten å måtte avbestille og bestille på nytt?

Normalt skal du kunne booke om mot et gebyr( skjekk vilkårene for din bookingklasse ), og derigjennom oppgradere. Da får du i alle fall noe igjen for din gamle billett.

Vet dog ikke om du kan få gjort dette selv på nettet? Vanligvis er det et reisebyrå som har gjort ombookinger for meg.

Noen som vet om det er mulig å oppgradere en GO reise til Plus på en enkel måte, uten å måtte avbestille og bestille på nytt?

500kr i gebyr hver vei, 100 euro på IC, i tillegg til mellomlegg mellom booket kategori i Go og tilgjengelig kategori i Plus.
Gjøres enklest over tlf.

Last edited:

- at man plutselig belønner kunder som i utgangspunktet er "dårligere" kunder mye høyere enn de lojale kundene som allerede reiser mye/tilfredsstiller EBG e.l.

Nå er nok dette stort sett riktig, men samtidig så sitter jeg vel med et inntrykk av at det er et betydelig antall med gullkort som har fått dette på et relativt enkelt vis. Selv har jeg vel i ny & ne krøpet opp til EBS, men tror nok jeg har lagt igjen betydelig mer penger enn det som skal til for å få gull (basert på endel historier her inne). Selv om jeg nok ikke er en gullkunde, så tror jeg nok at SAS tjener en god del penger på meg...;)

"Få raskt et gullkort"

Det er ikke tilfeldig hvem som plukkes ut, dette styres av enorme mengder data, og det kommer til å bli mer og mer av dette i årene som kommer.

Teller forresten Widerøeflighter i dette tilbudet?

"Få raskt et gullkort"

Det er ikke tilfeldig hvem som plukkes ut, dette styres av enorme mengder data, og det kommer til å bli mer og mer av dette i årene som kommer.

Teller forresten Widerøeflighter i dette tilbudet?

Tja, med tanke på at det er sendt ut til både EBB, EBS og folk som nettopp har blitt EBG virker det temmelig tilfeldig, men det er selvsagt mulig at det ligger en tanke bak.

Tja, med tanke på at det er sendt ut til både EBB, EBS og folk som nettopp har blitt EBG virker det temmelig tilfeldig, men det er selvsagt mulig at det ligger en tanke bak.

Hadde en tanke om at de har forsøkt å nå ut til alle dem som har et reisemønster siste år som skulle tilsi gullkort med opptjening på norske ruter, men som ikke har nådd dette på grunn av forbudet som eksisterte. Da vil SAS tjene raske penger nå på at de tar seg to t/r i plus nå i høst og sørger samtidig for lock-in for kommende år.

Men er usikker på om det er et motiv ettersom det er flere svensker og dansker som også har fått tilbudet som EBB og EBS.

Nja... Det kan jo hende at det er en sum av utvikling av reisemønster + alder + inntekt + sivilstand + inntektsutvikling + bosted + + + +

Men det føles seff uansett kjipt å tenke på at om jeg hadde bråstoppet å reise med SAS, så ville jeg kanskje blitt tilbudt EBG for "kr 0,-". Mens jeg nå sliter ut stolene deres og ikke vet om jeg klarer det for kr ******.

Men det er klart at i SAS sitt tilfelle ville jeg sikkert gjort det samme om jeg trodde jeg kunne slippe unna med det - for å prøve å lokke meg tilbake. Eller å lokke andre til å bli lojale kunder.

Jeg har nok fått tilbudet for at jeg skal slutte å mase om alle de negative effektene ved bonus innenlands... (man må vel sverge på gullkortet at man alltid skal opptre lojalt...?) ;)

Men noen som vet om Widerøe teller? Blue 1 teller jo siden det er SAS.

Blue1 flyr vel utelukkende med SK-nummer?

Widerøe er ikke SAS (og enda mindre SAS nå enn for noen dager siden) og flyr som WF (se bort fra codeshare o.l.)

Lurer på hvor hardt de kommer til å nedgradere gull fra november når de gjør dette. Bekymringsfullt. Må vel noen milageruns til for å bikke Diamond da.

Hadde en tanke om at de har forsøkt å nå ut til alle dem som har et reisemønster siste år som skulle tilsi gullkort med opptjening på norske ruter, men som ikke har nådd dette på grunn av forbudet som eksisterte. Da vil SAS tjene raske penger nå på at de tar seg to t/r i plus nå i høst og sørger samtidig for lock-in for kommende år.

Det stemmer for meg hvertfall. Har gjennom de 3 siste årene reist nok innenlands til å nå gullkravet, men har vært stuck på EBB, og EBS i fjor takket være en tur over dammen. Nå ligger jeg veldig godt an mtp. å nå gullkravet(veldig bra faktisk, siden jeg enda er på gammelt system). Men frister mye å ta et par turer i + for å få det unnagjort ;)

Kriteriene for å få denne muligheten tror jeg ikke vi blir kloke på. Jeg har fått tilbudet og mitt reisemønster med SAS det siste året er som følger:

høst 2012: OSL-HAM-OSL i økonomi
feb 2013: OSL-EWR-OSL med utgangspunkt i økonomi og Optiontown til Z, begge veier
mai 2013: OSL-CPH-POZ-CPH-OSL i øko ekstra
juli 2013: OSL-FCO i Go (retur med LH)
Ingen innenriks.

Pga EWR-turen var veien til EBS kort. Jeg har ingen planlagte reiser den kommende perioden til å være i nærheten av EBG. Så for meg, hvis EBG er et mål i seg selv, er dette tilbudet bra.

Det blir 2 roundtrips ARN-PRG-ARN i SAS PLUS för att få EBG Status.
Priset för varje roundtrip är bara 1859 SEK :)

Skal til Oslo i ett par andre ærend neste uke, så med litt ombooking av eksisterende billetter og kreativ tenking, så blir det Praha på tirsdag og Berlin på fredag. Satser på godstemning, og god mat i kantina ;-)

For mig bliver det til en tur til Berlin ( i dag fredag) med én overnatning. Og senere på måneden en endags tur til AMS og det bliver ovenikøbet med en MD8x på udrejsen. Så får jeg også lige sagt pænt farvel til den.

"Få raskt et gullkort"

God kveld,

Her ser det ut til at man skal klare å få en status hos SAS uansett, men en snarvei er ikke å forakte; Haugesund -> Berlin X 2 t/r ca. 5K, på ymse datoer i perioden

Back