"Få raskt et gullkort"

Re: "Få raskt et gullkort"

Og det er du sikker på? Er ikke definisjonen av en t/r mellom A - B - A, så om du fly a-b-c-b-a er det 2 t/r?

Det står Norden - Europa, så det jeg lurte mest på var om det har noen betydning om starter turen i Europa og ikke i Norden?

Men nå har jeg jo ikke fått den utfordringen enda selv da, men har sendt mail til EB kundeservice, så det er vel litt håp i hengende snøre enda?

BF:stir

Hvis man følger SAS' definisjon av tur/retur-reiser i f.eks. pointbooster-kampanjene, vil A-B-A, A-B-C-B-A, A-B-C-D-C-B-A , etc. kun telle som en tur/retur-reise hvis den er gjort under samme bestilling.

Hvis du gjør A-B-A og B-C-A som to bestillinger derimot, vil det telle som 2 tur/retur-reiser.

Man vet jo aldri med SAS IT, men all tidligere erfaring underbygger dette.

Er det krav til at en t/r reise er gjort i samme bestilling, eller er det også gyldig med to enveis bestillinger til/fra en destinasjon?

Sliter med å få booket t/r med samme fly på en del destinasjoner pga minimum connecting time.

Kjedelig at jeg ikke fikk denne, da jeg kanskje hadde vært interessert. Akkurat blitt sølv og opptjeningsperioden min går ut februar 2014, så eneste sjanse jeg har på gull ellers må nok være hvis det kommer liknende tilbud i adventskalenderen som det var i fjor.

Nu tilmeldt, og fik følgende svar:

"Du er nu tilmeldt
Vi har registreret din tilmelding til Guldkort-kampagnen. For at få glæde af fordelene som Guld-medlem fremover, skal du blot booke og foretage to rejser tur-retur på SAS Plus mellem Norden* og Europa med SAS i perioden 30. september – 31. oktober 2013. Når du har gennemført dine rejser, bliver dit Guldkort sendt til dig inden for 14 dage – hvis alle kravene i kampagnen i øvrigt er opfyldt.

* Norden undetagen Island."

Tænkte på en tur CPH til KEF, men nu er jeg i tvivl om en sådan tur er med i den her promo eller ikke? - nogen der har undersøgt det?

* Norden undetagen Island."

Tænkte på en tur CPH til KEF, men nu er jeg i tvivl om en sådan tur er med i den her promo eller ikke? - nogen der har undersøgt det?

Når det står spesifikt at Island ikke er med så sier det vel seg selv ?

Når det står spesifikt at Island ikke er med så sier det vel seg selv ?
Det står spesifikt at Island ikke er en del av Norden, ja... men betyr det at Island ikke er med i kampanjen i det hele tatt, eller at det er med som en del av Europa i stedet for Norden? Synes ikke det er så opplagt, jeg, hva mener du at det selvsagte svaret er?

Det står spesifikt at Island ikke er en del av Norden, ja... men betyr det at Island ikke er med i kampanjen i det hele tatt, eller at det er med som en del av Europa i stedet for Norden? Synes ikke det er så opplagt, jeg, hva mener du at det selvsagte svaret er?

Det må jo bety at i denne kampanjen vil en t/r-reise fra Norden til Island telle på lik linje med t/r-reiser fra Norden til de andre europeiske landene.

Jaggu ble det ikke en tur til Praha t/r på samme dag også. Krysser fingre for at det lar seg ordne greit med 40 min turnaround...

Hvordan tror man dette går rent praktisk? Jeg sitter også og ser på en rundtur til Praha med samme turnaround (til ca 1800,- t/r). Det er vel uansett samme maskin som flyr begge strekkene, men må man hele veien ut og så gjennom sikkerhetskontroll osv.?

Hvordan tror man dette går rent praktisk? Jeg sitter også og ser på en rundtur til Praha med samme turnaround (til ca 1800,- t/r). Det er vel uansett samme maskin som flyr begge strekkene, men må man hele veien ut og så gjennom sikkerhetskontroll osv.?

Virker ikke som noe problem med kun 40min turnaround. Man slipper å gå gjennom ny sikkerhetskontroll når man har transfer på terminal 2.

http://www.prg.aero/en/passengers-check-in/transfer/

Og der ble det jammen et par kveldsturer til Praha i Plus på meg.....og gullet skal da være i boks. Spørsmålet nå er vel hva som er neste step fra Eurobonus - her må det jo bli en eller annen form for inflasjon?

Lurer på hvor dårlig det nye "EBG" blir. Siden dem nesten "gir" bort en gullstatus! SAS har send dette tilbudet til 400.000Kunder... Noe som er en del...

Lurer på hvor dårlig det nye "EBG" blir. Siden dem nesten "gir" bort en gullstatus! SAS har send dette tilbudet til 400.000Kunder... Noe som er en del...

Jeg har enda ikke fått det på mail. Noen som har en link til denne kampanjen?

Jeg har enda ikke fått det på mail. Noen som har en link til denne kampanjen?

Som nevnt noen ganger - linken som ble sendt ut var targeted, dvs. "klikk link og meld på den som eier linken" ;)

Noen som vet om det er mulig å oppgradere en GO reise til Plus på en enkel måte, uten å måtte avbestille og bestille på nytt?

Var usikker på hva som menes med mailen så sendte følgende spørsmål til KS:

Hva menes her? Jeg har utløpsdato på gullkortet mitt 09/14. Vist jeg booker disse 2 turene i pluss hvor lenge vil jeg da ha gullkort?

Svaret:
Hei,

Ditt Guld kort är gilltig till den 31 December 2014.
Om ni uttnytjar erbjudandet som ni fick på din email förlänger du ditt medlemskap till 31 December 2015.

Med vennlig hilsen

XXXXX XXXXXX
SAS EuroBonus Support Services
Scandinavian Airlines System

OT men betyr det at de skal begynne å ha opptjeningsår fra 1/1-31/12?

Last edited:

Var usikker på hva som menes med mailen så sendte følgende spørsmål til KS:

Hva menes her? Jeg har utløpsdato på gullkortet mitt 09/14. Vist jeg booker disse 2 turene i pluss hvor lenge vil jeg da ha gullkort?

Svaret:

OT men betyr det at de skal begynne å ha opptjeningsår fra 1/1-31/12?

Har du utløpsdato 9 eller opptjeningsperiode tom 9? Hvis sistnevnte så er vel kortet ditt gyldig til 12 uansett?

"Få raskt et gullkort"

For en utrolig klønete kampanje. Ikke nok at challengen tilsynelatende er sendt ut til helt tilfeldige mottakere, og at informasjonen er så dårlig og tvetydig at man må ringe SAS for å finne ut hva som gjelder, men ved å benytte seg av denne challengen får man altså gullkort ut 2015, uavhengig av nåværende status? Det er jo lengre enn mange av de som har tjent opp kortet på "ærlig" vis. Litt pussig måte å verdsette lojalitet spør dere meg.

Last edited:

Har du utløpsdato 9 eller opptjeningsperiode tom 9? Hvis sistnevnte så er vel kortet ditt gyldig til 12 uansett?

Det har du aldeles rett i. I stand corrected.

Vinner vel ingen miljøpris denne kampanjen eller. Som "tvinger" meg til å ta 4 flygninger på en måned jeg ikke hadde tatt ellers

"Få raskt et gullkort"

Nå må SAS rydde opp i Eurobonus en gang for alle. Disse kampanjene virker velmente, men jeg føler de får store problemer når:

- hvem som får delta virker helt vilkårlig
- vilkår/betingelser nesten alltid er utydelige og vanskelig å forstå fullt ut
- nettsider/SAS IT ikke henger helt med på kampanjene og fører til at brukere nærmest selv må kontakte kundeservice for å minne på hvilke fordeler man skal ha som følge av disse tilbudene
- at man plutselig belønner kunder som i utgangspunktet er "dårligere" kunder mye høyere enn de lojale kundene som allerede reiser mye/tilfredsstiller EBG e.l.

Kjenner at det frister å vurdere andre programmer i *A, men er liksom ingen helt fullgode alternativer..

Back