Europatur i Mars?

Martin

Moderator
Medlem
Ifm. at Status Quo skal spille i Oslo torsdag den 25. Mars, har jeg bestemt å ta fri både torsdag og fredag den uken. Det betyr at jeg har mulighet til å dra på en sånn derre helgetur. Noen som har noen forslag til hvor det er trivelig å reise på den tiden av året?

Dersom du vil til varmere strøk uten å få charterfeelingen, så kan jo Madrid, Barcelona eller Roma være være flotte reisemål.

Tja, ikke nødvendigvis til varmere strøk, men..

En ting som jeg også må innrømme at frister litt, er en open-jaw booking til en by, og hjem fra en annen, og en togtur mellom byene. En 4-5 timers togtur, eller noe sånt.

I tillegg er det alltid gøy med nye flytyper/selskaper/plasser.

Last edited:
Pass paa at du har nok feriedager til neste aars DO :P

Du kan jo ta en tur med toget fra London til Paris. Meget kul foersteklasse

Jepp, neste år skal jeg definitivt holde av noen dager til å være med deg på DO :p.

Godt tips, Tommy. Kanskje jeg skulle prøve denne CDG-flyplassen som alle snakker så fælt om?

Ser det er tre klasser på Eurostar'n. Godt over 260 Euro for den kvasseste, 108 for noe de kaller "Leisure Select", som både inkluderer "Exclusive Leisure Select carriages", " Spacious, comfortable seats", og både mat og drikke servert ved setet.

Kanskje jeg skulle prøve denne CDG-flyplassen som alle snakker så fælt om?
Hm. Hadde ikke prøvd CDG hvis jeg ikke måtte. Makan til stressende og uoversiktlig flyplass har jeg aldri opplevd. Men det er jo forsåvidt en opplevelse i seg selv.;)

Har bare hørt fæle ting om CDG - så derfor får jeg litt lyst til å prøve den ^_^.

Er vel bare å beregne god tid?

Ser det er tre klasser på Eurostar'n. Godt over 260 Euro for den kvasseste, 108 for noe de kaller "Leisure Select", som både inkluderer "Exclusive Leisure Select carriages", " Spacious, comfortable seats", og både mat og drikke servert ved setet.

Exclusive Leisure Select er det vi hadde. Mener det var gratis alkohyler (er en del aar siden sist)

Paris - Nice er også et forslag :) Mener det er rundt 5 timer med TGV, og en førsteklassebillett trenger nødvendigvis ikke å være dyrere enn en vanlig andreklassebillett.

Edit:

Ser at det går an å finne billetter nede i 39 euro på denne strekningen - og det for en 5 timer og 38 minutter lang togtur ;)

Last edited:
Ta CDG som utfordring du... :headbang .. Ikke så ille for oss flygærne men håpløs for Ving-turister.. Annen gang går helt greit... Kanskje med AF 380 ??^_^

Og Eurostar var (er?) som flyselskapene var - tur-retur og weekendstopp billigere enn enveis. Har tatt business-klasse en vei, og en turistklassebillett på returen (som jeg ikke brukte). Ble billigere enn enveisbillett. Vet ikke om det er slik nå, men verdt å sjekke.

Annet alternativ - ned til AMS, så med Thalys til PAR, kan evt. ta en stopp i BRU også. BRU-PAR er bare en drøy time. Mulig du kan få deg code-share-billett med et eller annet selskap og miles for togturen - kjenner ikke status der nå.

Annet alternativ - ned til AMS, så med Thalys til PAR, kan evt. ta en stopp i BRU også. BRU-PAR er bare en drøy time. Mulig du kan få deg code-share-billett med et eller annet selskap og miles for togturen - kjenner ikke status der nå.

God ide.. Nå lurte jeg nesten på å ta det motsatt vei, bare for å få fly fra AMS igjen :p.

AF eller SK til CDG, toget til AMS, og BA hjem igjen?

Alt med forbehold om at Status Quo ikke setter opp flere turnedatoer i Norge den helgen. Men det gjør de sikkert ikke før dagen etter at jeg har bestilt en evt. tur :p.

Back